GameHorizon.gr

Angels of Death Review

Φτου σου καμάρι μου, κάνεις του RPG Maker developers περήφανους. Το Angels of Death κυκλοφόρησε στο Steam πριν κάνα μήνα και αυτοπαρουσιάζεται σαν horror adventure game, αν και εγώ θα το έλεγα περισσότερο «drama horror». Αυτό δεν το λέω για κακό βέβαια, αφού στο story το Angels of Death πιάνει άριστα με πολύ, πολύ λιγότερα resources από «κάποια άλλα games».

Story
Ξεκινάτε το Angels of Death στο Floor B6, κομμάτι ενός μυστηριώδες συμπλέγματος από Floors τα οποία δε γνωρίζετε που βρίσκονται ή γιατί υπάρχουν. Ελέγχετε τη Ray, μία 10ακάτη μικρούλα που έχει παραδόξως λίγο ενδιαφέρον για το μέρος που βρίσκεται, ενώ πάσχει από αμνησία. Τα σημάδια γύρω της είναι ξεκάθαρα. Κάθε Floor έχει από ένα δολοφόνο ελεύθερο, ο οποίος έχει σκοπό του να την ξεκάνει, αλλά όλοι έχουν κανόνα οτι δεν μπορούν να φύγουν από τα αντίστοιχα Floor τους.

Angels of Death - Pic 1

Ο πρώτος δολοφόνος που συναντάτε, ο Zack (προφανώς εμπνευσμένος από τον Jack the Ripper) είναι ένας μανιακός, από τον οποίο καταφέρνετε να ξεφύγετε σχετικά εύκολα, παρά την αφύσικη δύναμή του. Ξεφεύγοντας από το Floor 6 θα καταφέρετε να φτάσετε στο Floor 5, όπου δε θα spoilάρω ακριβώς τι συμβαίνει, αλλά με κάποιο τρόπο ξαναβρίσκετε τη μνήμη σας σαν Ray, αλλά δεν έχετε ακόμα ιδέα τι συμβαίνει σαν παίκτης.

Ο Zack, σπάζοντας τους κανόνες και μετατρεπόμενος σε «θυσία» ο ίδιος, φτάνει στο Floor 5 με σκοπό να σας ξεκάνει, αντί να του αντισταθεί η Ray όμως, ίσα ίσα τον παρακαλάει να τη σκοτώσει (με πλήρη απουσία συναισθημάτων αυτή τη φορά). Ξενερωμένος ο Zack, που δεν είχε συνηθίσει τα θύματά του να τον βλέπουν σαν σωτήρα, κάνει μια συμφωνία μαζί της. Με το δικό της μυαλό και τις δική του υπερφυσική αντοχή θα περάσουν απ’όλα τα Floors, και με το που βγουν θα τη σκοτώσει όπως υποσχέθηκε.

Angels of Death - Pic 2

Υπάρχουν μερικά πολύ στιλάτα cutscenes όσο προχωράτε.

Αρκετά πρωτότυπο σαν ιδέα, το Angels of Death χτίζει στην παράδοξη φιλία που σχηματίζουν ο Zack με τη Ray, ενώ το κάθε Floor εξερευνά την τρέλα και την παράνοια του αντίστοιχου host του, οι περισσότεροι απ’τους οποίους έχουν απόλυτο έλεγχο στα αντίστοιχα βασίλειά τους, αντίθετα με το Zack που απλώς προτιμούσε να κυνηγάει αυτοπροσώπως. Με άλλα λόγια αν και το πρώτο Floor είναι ένα running game στο στυλ του Ayumi μου, τα υπόλοιπα είναι περισσότερο puzzles.

Αν έχω ένα παράπονο από το Angels of Death συνολικά, αυτό είναι η τελείως αφύσικη αντοχή που έχουν ΟΛΟΙ εκεί μέσα. Δε μιλάω για φυσική δύναμη, αλλά για την ικανότητα να αντέχουν ζημιά. Για να πεθάνει ένας χαρακτήρας στο Angels of Death θα σας βγει η πίστη, με πολύ συχνή την ατάκα από το στόμα σας «How are you still alive?!» και ειδικά προς το τέλος, ακόμα συχνότερα: «Jesus Christ, put him out of his/her misery already!»

Angels of Death - Pic 3

Ok o Zack δεν είναι και «σπίρτο» ακριβώς, αλλά damn αντέχει πολύ punishment.

Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε 6 Floors και 4 επεισόδια περίπου ίσης διάρκειας. Το πρώτο episode (που είναι και κατά τη γνώμη μου το πιο «αδύναμο») καλύπτει τα Floors 6-4, με τα υπόλοιπα episode να καλύπτουν από ένα Floor το καθένα. Το υπέροχο είναι οτι σε κάθε επεισόδιο «νιώθετε» τις ικανότητες και την εμπειρία των δημιουργών να αυξάνεται, οπότε κάθε episode (και Floor αντίστοιχα) καταλήγει να είναι καλύτερο απ’το προηγούμενο.

Gameplay
Το gameplay του Angels of Death είναι υπερβολικά scripted, με τις οδηγίες για το πού να πάμε να είναι ξεκάθαρες και να μην υπάρχει νόημα να εξερευνήσουμε περαιτέρω. Αυτό θα σας κάνει ιδιαίτερα κακή εντύπωση στο πρώτο episode, αλλά από το δεύτερο και μετά το παιχνίδι αρχίζει να το «καμουφλάρει» όλο και καλύτερα, σε σημείο που από το τρίτο episode και μετά ούτε καν θα το προσέχετε.

Angels of Death - Pic 4

Τη μονοτονία του «πήγαινε από το A στο B» σπάνε puzzles, τα οποία είναι συχνά πολύ αγχωτικά καθώς συνδυάζονται με το story (συνήθως πρόκειται για death traps). Και αυτά είναι ωραία puzzles κύριοι. Δε διακόπτουν το story για να δοκιμάσουν τις ικανότητές σας στον κώδικα Morse, αλλά αντίθετα συνδράμουν στο να προχωρήσει η ιστορία, εύγε Angels of Death. Ειδικά στο Floor 3 (episode 2 αντίστοιχα) πέρναγα από το ένα δαγκωμένο χείλος στο άλλο για να περάσω τις παγίδες της Warden, ενώ το ρολόι χτυπούσε αντίστροφα.

Technical
Όπως είπα και νωρίτερα, το νιώθετε καθώς οι ικανότητες των developers αυξάνονται. Καλά τα ψέματα, το πρώτο episode είναι στην πλειοψηφία του άσχημο οπτικά. Το δεύτερο είναι ok, τίποτε που να προκαλεί εμετό αλλά και τίποτα «wow». Από το τρίτο episode και μετά απλώς θα χαίρεστε να βλέπετε τα σκηνικά, τα οποία γίνονται απλώς πανέμορφα όσο προχωράτε.

Η μουσική πέρασε κατά το μεγαλύτερο μέρος της απαρατήρητη, αν και μου έμεινε απορία για το voice acting. Αν κατάφεραν να δώσουν περιορισμένο VA στη Warden με τα γελάκια της, τότε γιατί δε δώσανε και στη Ray; Όσοι έχετε παίξει το Pocket Mirror ξέρετε ακριβώς τι εννοώ. Αυτά τα «χμ…» ή οι κομμένες ανάσες πραγματικά κάνουν τεράστια διαφορά, παρόλο που δεν υπάρχει πραγματικά voice acting.

Angels of Death - Pic 5

Όσο πλησιάζετε προς το τέλος, το art γίνεται όλο και πιο ωραίο.

Final Verdict
Ω ναι. Μέσα σε 6 περίπου ώρες ένιωσα πιο δεμένος με το Zack και τη Ray απ’όσο ένιωσα με τη Chloe και τη Max σε 17 (και μάλιστα με ,κυριολεκτικά, 1000 φορές λιγότερο budget). Είναι το είδος ιστορίας που θα σας κάνει να νιώθετε «ζεστός» μετά από το game, σαν ένα ωραίο drama anime. Το Game Horizon εγκρίνει με το παραπάνω για αγορά.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Angels of Death

Angels of Death
67.5

Ιστορία

9/10

    Γραφικά

    6/10

      Mουσική

      6/10

        Gameplay

        7/10

          Θετικά

          • Υπέροχη ιστορία.
          • Συμπαθέστατοι χαρακτήρες.
          • Τα γραφικά όσο προχωράνε γίνονται πολύ όμορφα.
          • Το παιχνίδι γενικά βελτιώνεται όσο πάει.
          • My RPG Maker pride is tingling.
          • Πραγματικά αγχωτικές καταστάσεις σε μερικά puzzles.
          • Τα feels στο τελευταίο επεισόδιο.

          Αρνητικά

          • Ξεκινάει αδύναμα στο πρώτο chapter.
          • Μα καλά πόσο αντέχουν όλοι τους?!
          • Μετά τη δηλητηρίαση της Ray πιστεύω έπρεπε να μπει ένα piggyback.
          • Έλλειψη limited voice acting στη Ray ενώ ξεκάθαρα υπήρχε η δυνατότητα.

          Πληροφορίες παιχνιδιού
          Genre Adventure, Horror,
          Platforms
          Αρ. παικτών Single Player
          Εταιρία Ανάπτυξης Makoto Sanada, Nico Game Magazine,
          Εκδότης AGM Playism,
          Διάθεση Steam,
          Ημ. Διάθεσης 20 Δεκεμβρίου 2016

          Απαιτήσεις παιχνιδιού
          Λειτ. Σύστημα Windows XP +
          Επεξεργαστής Οτιδήποτε μετά το 2000.
          Μνήμη 2 GB RAM
          Κάρτα Γραφικών Open GL compliant video card
          Χωρητικότητα 1 GB

          Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.