GameHorizon.gr

Blackout Club Review – Αξιο! Αξιο!

Hey bros και chicks! Είσαστε έτοιμοι για να κάνουμε cool πράγματα και wicked parkour ενώ πολεμάμε την εξουσία και πάμε κόντρα στους χαζούς μεγάλους που είναι άβουλα πιόνια του συστήματος και losers; Εδώ στο Blackout Club δεν μας νοιάζουν οι κανόνες, και τα βγάζουμε πέρα μόνοι μας! Oh yeah, ανταρσία, αναρχία και~” Α, περίμενε, υποτίθεται είναι μαύρος. Εχέμ, εχέμ. “WASSUP my nig~”

Το Blackout Club είναι ένα πρωτοποριακό first-person, stealth-based, co-op game, στο οποίο καλείστε να φέρετε εις πέρας τυχαία objectives μέσα σε τεράστιους χάρτες, ακολουθώντας λογική ανοιχτής προσέγγισης, με ένα εντυπωσιακό setting και μια αισθητική που του δίνει μια δική του, ξεχωριστή ταυτότητα, αποτελώντας ένα κράμα Left4Dead με Thief.

Blackout Club (6)

Story

Είστε μια νέα, σε μια απομονωμένη, σύγχρονη πόλη της Αριζόνας. Ένα απόγευμα που έχετε μείνει μόνος, μία μυστηριώδης ύπαρξη σας προειδοποιεί οτι η “Shape” μια αόρατη, ανθρωπόμορφη φιγούρα με δυνάμεις mind-control έρχεται για εσάς, καθώς ο ήλιος πέφτει. Οι γονείς σας λείπουν σε βραδινή έξοδο, αλλά κάθε φορά που προσπαθείτε να τους πάρετε στο κινητό, το σήμα κάνει παρεμβολές. Η μυστηριώδης ύπαρξη και οι συμβουλές της φαίνεται να είναι η μόνη σας ελπίδα απέναντι στην εξίσου μυστηριώδη, αόρατη “Shape”, οπότε ακολουθώντας τις οδηγίες της, τρέχετε στο υπόγειο του σπιτιού σας, όπου βρίσκετε ένα μυστικό πέρασμα προς τα κάτω…

Blackout Club (5)

Δείγμα των powers (class).

Το οποίο οδηγεί σε ένα λαβυρινθώδες σύνολο σπηλαίων, μερικά φυσικά, μερικά τεχνητά, το οποίο εκτείνεται κάτω από όλη την πόλη. Ακριβώς κάτω από το σπίτι σας υπάρχουν σχεδιαγράμματα με κιμωλία, τα οποία αντιστοιχούν σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού, σημαίνοντας οτι απλώς ακούγοντας, όποιος ήταν από κάτω ήξερε ακριβώς τι κάνατε και που ήσασταν. Με τα πράγματα να γίνονται ολοένα και πιο freaky όσο περνάει η ώρα, αντί να βρίσκετε απαντήσεις για το τι συμβαίνει στην πόλη, σας γεννιούνται όλο και περισσότερες απορίες.

Blackout Club (12)

Αυτό που καταλαβαίνετε, είναι οτι ένα είδος cult (ή μήπως είναι η κυβέρνηση;) υπηρετεί τη Shape, και χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά περίπλοκο σύστημα μηχανισμών, μουσικής και μεθόδων ύπνωσης, μετατρέπει όλους τους κατοίκους σε άβουλα zombie το βράδυ, τα οποία υπνοβατούν, υπηρετώντας άγνωστους σκοπούς. Αυτό που ξέρετε σίγουρα, είναι στη Shape δεν αρέσουν όσοι διαταράσσουν την τέλεια αρμονία της, και είναι αποφασισμένη να σας πιάσει και να σας μετατρέψει και ‘σας σε άβουλα zombie.

Blackout Club (9)

Να χαρώ εγώ textures, να χαρώ.

Οδηγούμενοι από το μυστηριώδη ευεργέτη σας, οι νέοι της πόλης έχετε στήσει το αρχηγείο σας στα βαγόνια έξω από την πόλη, δημιουργώντας το Blackout Club, του οποίου ο σκοπός είναι να εξερευνήσει τα σπήλαια κάτω από την πόλη και να σαμποτάρει τα σχέδια της cult, βρίσκοντας αποδείξεις και μοιράζοντας τις στο internet (θυμίζουμε οτι τη μέρα τα πάντα είναι φυσιολογικά στην πόλη, και κανείς δεν χαμπαριάζει τίποτα, με μόνο περίεργο φαινόμενο οτι μερικές φορές οι άνθρωποι ξυπνούν σε διαφορετικό μέρος από εκεί που κοιμήθηκαν).

Blackout Club (2)

Gameplay

Ακούω First-Person;;; Yaey! Ακούω Stealth-based;;; Yaey! Ακούω αναγκαστικό multiplayer;;; Yaaammmmnnngh…. Ok, αφήνοντας τα αυτά για την άκρη, πάμε στα βασικά: Κάθε session ξεκινάει από το αρχηγείο σας, όπου επιλέγετε major powers (class), minor powers (perks, διαλέξτε το +1 lockpick), και το βασικό gear σας (grappling hook/tranqualizer crossbow/stun gun, πηγαίνετε για το stun gun, θα σας γλιτώσει από πολλές χαζομάρες). Από τη βάση επιλέγετε επίσης σε ποιον από τους τρεις χάρτες θέλετε να πάτε για την τυχαία αποστολή σας, και αφού το επιλέξετε, μπαίνετε στον server, όπου μπορείτε να βρείτε συμπαίκτες για τη mission.

Blackout Club (11)

Τώρα στο ζουμί: Κάθε mission ξεκινάει από ένα τυχαίο spawning σημείο του χάρτη, μαζί με ένα chest για τυχαία πρώτα items. Η λογική είναι οτι θα ολοκληρώσετε τα objective της αποστολής τα οποία εμφανίζονται σταδιακά (συνήθως ένα objective στην επιφάνεια και μετά ένα υπόγεια) και θα καταφέρετε να γυρίσετε στο spawning point με όλα τα μέλη της ομάδας ζωντανά. Όσο περισσότερη ταραχή προκαλέσει το party (όσο πιο πολλές φορές σας πιάσουν κτλπ), τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να κάνει spawn η “Shape”, η οποία θα κυνηγάει έναν παίκτη κάθε φορά, και είναι από τα πιο πιθανά αίτια να φάτε game-over.

Blackout Club (4)

Εκεί που το Blackout Club ξεχωρίζει (πέρα από το οτι είναι First-person, stealth-based multiplayer), είναι το απλώς γελοίο μέγεθος των χαρτών και τα είδη των αντιπάλων. Συνήθως όταν λέμε stealth, μπορεί να φανταστείτε με σειρά διαδοχικών διαδρόμων, με ξεκάθαρα σημεία για hiding που απλώς πρέπει να εντοπίσετε, ενώ προχωράτε σε μία ευθεία. Μέγα λάθος. Το Blackout Club έχει κυκλώπειους χάρτες, με κυριολεκτικά ΚΑΘΕ σπίτι που βλέπετε να είναι πλήρως εξερευνήσιμο, ενώ περίπου το 1/3 αυτών έχουν κάποιου είδους είσοδο στο garage ή το υπόγειο για το underground. Το ποια είσοδο, διαδρομή κτλπ θα χρησιμοποιήσετε κάθε φορά είναι εντελώς πάνω σας, και κανένα playthrough δε θα είναι ίδιο.

Blackout Club (8)

Δείγμα του stealth-σε-κοινή-θέα.

Στην τυχαιότητα του όλου συστήματος, το σημαντικότερο ρόλο τον παίζουν οι αντίπαλοι σας. Παρουσιάζουμε στα γρήγορα ένα roster τους, για να καταλάβετε πώς επηρρεάζεται το σύστημα:

Sleepers: Το πιο βασικό είδος αντιπάλου στο Blackout Club, οι Sleepers είναι κανονικοί πολίτες που υπνοβατούν. Ειδικά η επιφάνεια και το εσωτερικό των σπιτιών βρίθει από δαύτους, με το πιο καταπληκτικό να είναι πως είναι τυφλοί, βασισμένοι μόνο στο θόρυβο για να σας πιάσουν. Αυτό σημαίνει (όπως θα δείτε και από τα screenshots) οτι πολύ συχνά το “stealthing” του Blackout Club, είναι να περπατάτε στη μέση ενός καταφώτιστου δρόμου, όσο πιο σιγά γίνεται ώστε να μην κάνετε θόρυβο, ενώ παντού γύρω σας οι walk~ οι Sleepers σέρνονται, με τα χέρια σηκωμένα σαν μούμιες, ενώ ταυτόχρονα φοβάστε οτι από στιγμή σε στιγμή θα πλησιάσει κάποιος Lucid και θα αναγκαστείτε να κάνετε θόρυβο.

Lucids: Τα ενεργά, full-time μέλη της cult, συχνά με παραμορφωμένα πρόσωπα ή με φριχτές μάσκες, οι οποίοι είναι overseers των Sleepers. Τριγυρνάνε με φακούς και είναι πολύ πιο γρήγοροι από τους “ζομπίστικους” Sleepers, ικανοί να κάνουν ακόμα και parkour, αν και ευτυχώς η ακοή τους δεν είναι το ίδιο καλή.

Stalkers: Αντίπαλοι παίκτες που αποφάσισαν να skipάρουν λίγο από το grinding καταστρέφοντας τα sessions άλλων παικτών. Μπορείτε να τους κάνετε take-downs, αλλά το ίδιο μπορούν να σας κάνουν και αυτοί. Τα καλά νέα είναι οτι δεν έχουν κάποιο είδος special power πέρα από το να μην τους επιτίθενται οι NPCs.

Στατικές κάμερες: Αν βρεθείτε για πολύ ώρα υπό το φως τους ενεργοποιούν το συναγερμό, trigάροντας όλους τους γύρω Sleepers, Lucid και ίσως και τη Shape.

Drones: Το ίδιο με τις στατικές κάμερες αλλά σε κινούμενη έκδοση, ακολουθούν predetermined patrol routes. Παραδόξως εύκολο να τα αποφύγετε συνήθως, ενώ με αντίστοιχα class upgrades μπορείτε μέχρι και να τα χακάρετε.

The Shape: Δεν μπορείτε να τον πολεμήσετε με οποιονδήποτε τρόπο, και μπορείτε να τον δείτε μόνο όσο έχετε κλειστά τα μάτια (που ενεργοποιεί και το navigation system του παιχνιδιού σε περίπτωση που χαθείτε). Άπαξ και σας πιάσει πρέπει να σας επαναφέρει κάποιος φίλος, και στις 3 φορές που θα σας πιάσει game-over.

Blackout Club (3)

Στην ουσία αυτοί που κάνουν το core gameplay του τίτλου είναι οι Sleepers και οι Lucid. Είναι οι βασικοί και πιο πολυάριθμοι foot-soldiers της cult, και συνήθως από αυτούς θα τρέχετε να ξεφύγετε. Στα καλά νέα, η δυσκολία του παιχνιδιού παραμένει πολύ χαμηλή όσο το alert level των αντιπάλων είναι χαμηλό. Aka, αν δεν σας χαμπαριάσουν καθόλου, θα κινούνται πολύ αργά και προβλέψιμα, οπότε μπορείτε με το πάσο σας να ακολουθήσετε μια πιο προσεκτική προσέγγιση (και ο Shape δεν θα trigάρει καθόλου, ανεξαρτήτως χρόνου).

 

Αν σας άρεσε το Blackout Club, δοκιμάστε επίσης το Agony Unrated review μας!~

Blackout Club (10)

Άάάπο την άλλη, σημαίνει επίσης οτι κάθε φορά που τα θαλασσώνετε, είναι όλο και πιο πιθανό να τα ξαναθαλασσώσετε, οπότε και η δυσκολία θα αυξάνεται επ’άπειρον. Εδώ είναι που έχει και πλάκα το multiplayer system. Όσο μεγαλύτερο το party, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα κάποιος να χτυπήσει συναγερμό, αλλά από την άλλη και τόσο περισσότερη βοήθεια θα έχετε για να σας ξελασπώσουν αν τα πράγματα πάνε κατά διαόλου (ενώ single-player, μια φορά να σας πιάσει ο Shape είναι Instant game-over). Συνήθως ανάλογα με τα objectives συμφέρει είτε να πηγαίνετε solo, είτε σαν ομάδα 5 ατόμων, τυχαία κάθε φορά.

Blackout Club (7)

Το τρίτο μεγάλο ατού του Blackout Club, πέρα από τους τεράστιους χάρτες του και την τάση του να σας αναγκάζει να κρύβεστε σε κοινή θέα λόγω των Sleepers, είναι το voice recognition. Το παιχνίδι ακούει και κρίνει το gameplay σας, με μηνύματα να εμφανίζονται όταν κλείνετε τα μάτια, κάνοντάς σας taunt. Η Shape και οι υπόλοιποι “θεοί” ακούνε πάντα, και το παιχνίδι γίνεται ολοένα και περισσότερο creepy (δείτε το video από κάτω για να πάρετε μια ιδέα, τα ζουμερά αρχίζουν κάπου στη μέση). Είναι ένα εξαιρετικά interactive σύστημα, που με άφησε άφωνο.

Κλείνοντας με το gameplay, να πω ότι το “ζουμί” του Blackout Club, θα το βρείτε περίπου 10-15 λεπτά μέσα στο session, όταν εσείς και η ομάδα σας θα έχετε χωριστεί λόγω ενός alarm στο underground, θα έχετε χαθεί τελείως, και θα παίζετε στην ουσία 2 solo games χωρίς να περιμένετε βοήθεια από πουθενά, με τη Shape να τριγυρνάει κάπου εκεί γύρω, περιμένοντας να σας πιάσει για ένα instant game-over. Είναι ίσως η επιτομή ενός horror movie, με την αδρεναλίνη να χτυπάει κόκκινο και το game να γελάει μαζί σας, υποσχόμενο οτι θα σας πιάσει.

Blackout Club (13)

Οι χάρτες είναι πραγματικά τεράστιοι.

Technical

Δε θέλω να πω “άριστο”, γιατί ίσως παραθέσω ψηλά τον πήχη, αλλά το Blackout Club με άφησε 100% ικανοποιημένο σε όλους τους τεχνικούς τομείς. Από το πόσο ελαφρύ είναι για να τρέξει στα full γραφικά, μέχρι την απόκοσμη, φρικιαστική αλλά και ταυτόχρονα πιστευτή αισθητική του κόσμου του, μέχρι τον εξαιρετικό ηχητικό τομέα και τα πρωτοφανή mechanics, το Blackout Club παίρνει άριστα σε όλα. (να ξεκαθαρίσω, τα γραφικά ως αναλύσεις δεν είναι κάτι που θα σας τινάξει το μυαλό, αλλά κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους). Η άριστη υποστήριξη controller με βρήκε επίσης ενθουσιασμένο, και απλώς ανυπομονώ να δω τι θα προσθέσουν στο μέλλον.

Blackout Club (15)

Γιορτάζοντας με την team μετά από ένα πετυχημένο raid.

Final Verdict

Πριν το Blackout Club άνηκα στην ομάδα ατόμων που ήταν σίγουρα οτι το survival horror είναι μια κατηγορία του gaming όπου δε χωράει multiplayer. Το Blackout Club όχι μόνο μου απέδειξε οτι ο τρόμος δεν μειώνεται από την παρουσία άλλων παικτών, αλλά αυξάνεται κι όλας. Το παιχνίδι παρουσιάζει συστήματα και gameplay που δεν έχετε ξαναδεί ποτέ σας, με ένα setting και meta στοιχεία που θα σας κάνουν να ανατριχιάσετε. Προτείνεται 100% να το τσιμπήσετε με ένα φίλο και να μπείτε co-op. Θα γίνει από τις καλύτερες gaming εμπειρίες που είχατε ποτέ σας.

Το Gamehorizon δίνει thumbs-up με 1000. Άξιο, και εις ανώτερα.

Blackout Club

0.00
9

Γραφικά

8.5/10

Ήχος

9.0/10

Ατμόσφαιρα

9.0/10

Gameplay

9.5/10

Θετικά

  • Multiplayer stealth/horror... Που δουλεύει?!
  • Σουρρεαλιστική ατμόσφαιρα.
  • Πρωτοποριακό gameplay.
  • Η λογική των Sleepers σαν enemies.
  • Μοντέρνο, suburban setting.
  • Το σύστημα με το μικρόφωνο.
  • Εντυπωσιακά ελαφρύ στο σύστημα.
  • Environment designs.

Αρνητικά

  • 1-2 συγκεκριμένα δωμάτια είναι κακοσχεδιασμένα
  • Ελαφρά έλλειψη endgame content.
  • Η Shape μπορεί να γίνει εκνευριστική.
  • Δεν έχει offline mode.

Facebook Comments

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Stealth, Action,
Platforms PC, PS4, Xbox One
Αρ. παικτών Multiplayer
Εταιρία Ανάπτυξης Question
Εκδότης Question
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 30 Oct, 2018

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 10 version 14393.102 or higher
Επεξεργαστής Intel Core i7-3770, 3.4 GHz
Μνήμη 16 GB RAM
Κάρτα Γραφικών GeForce GTX 970 or GeForce GTX 1060 | Radeon R9 290X or Radeon RX 480
Χωρητικότητα 15 GB available space

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.