GameHorizon.gr

Conan Unconquered Review – From Boredom to Heart Attack

Φέτος και πέρσι ο Conan δε λέει να φύγει από τις οθόνες μας, ε; Μετά το εξαιρετικό Conan Exiles, το καλύτερο survival RPG εκεί έξω, η Petroglyph αποφάσισε να προχωρήσει στον ξεχασμένο κόσμο των RTS, με το Conan Unconquered. Θα έχουν την ίδια επιτυχία με τον κόσμο των survival, ή θέλει κι άλλη δουλειά στο Wheel of Pain;

Story

Όπως μαθαίνουμε από το comic-source material (το οποίο ξεκλειδώνουμε με κάθε αποστολή της main campaign που ολοκληρώνουμε), η πριγκίπισσα μιας χώρας (Κειχακάτι) έχει προφητικά όνειρα, στα οποία ένας απέθαντος κακός ιερέας και νυν υπηρέτης του θεού Set, της υπόσχεται οτι θα κατακτήσει τη χώρα της, παίρνοντάς την σαν βασίλισσα. Ο μάγος έχει επιστρατεύσει τις ορδές της Hyboria, με τους πρίγκιπές της να τον έχουν σαν δάσκαλο. Σε στιγμή απελπισίας, καθώς η πριγκίπισσα έμεινε πρόσφατα ορφανή, αποφασίζει να βρει κάποιον κατάλληλο για να οργανώσει την άμυνα της χώρας της. Για αυτό το σκοπό ντύνεται ιερόδουλη (of course!) και προσελκύει τον πολυαγάπητο Conan το Βάρβαρο. Με τα πολλά ο Conan δέχεται, και αναλαμβάνουμε να αναχαιτίσουμε τις ορδές των απολίτιστων Hyborianιών.

 

Σε περίπτωση που δεν έγινε ξεκάθαρο, έχουμε μάγους με τσιγκελωτό μουστάκι, άπειρους bandits για σφάξιμο, σατανικούς δαίμονες και θυσίες αίματος, μια πριγκίπισσα με μίσος για τα ρούχα και έναν οργισμένο Conan, έτοιμο να κάνει αυτό που κάνει καλύτερα. Χρειάζεται να εξηγήσω γιατί τη βρίσκω τόσο πολύ με ένα τέτοιο σενάριο/σύμπαν; Η Petroglyph έχει αποδείξει την αγάπη της για τον άγριο κόσμο του Conan, χωρίς αχρείαστες προσθήκες/τροποποιήσεις νοοτροπίας που θα έκαναν σημερινοί συγγραφείς σε παλιά, δοκιμασμένα έργα (πχ οι βλάκες που γράψαν το Siege of Dragonspear για το Baldur’s Gate 2).

Conan Unconquered (4)

Gameplay

Το παιχνίδι ξεκινάει διαλέγοντας τον hero σας (Conan, Valeria ή ένας τρίτος που είναι exclusive για όσους πήραν τη deluxe edition). Η επιλογή του hero είναι σημαντική, καθώς αυτός αποτελεί το κύριο unit σας/μηχανή καταστροφής σας. Μετά από ένα απελπιστικά αργό loading time, ο χάρτης γίνεται randomly generated, και το fortress τοποθετείται κάπου στο κέντρο του, κάνοντας spawn μόνο το hero σας. Στο πάνω μέρος της οθόνης βλέπετε μια μπάρα που απεικονίζει πόση ώρα σας μένει μέχρι το επόμενο κύμα αντιπάλων, οι οποίοι θα κάνουν spawn σε μια τυχαία γωνία του χάρτη με σκοπό να κινηθούν προς το fortress σας και να το καταστρέψουν. Χάνετε άμα το fortress καταστραφεί, και κερδίζετε άμα επιβιώσετε όλα τα αυξανόμενης δυσκολίας waves.

 

Η εμπειρία σας στο Conan Unconquered θα σας θυμίσει έντονα το Age of Mythology, τουλάχιστον στην αρχή. Το αντίστοιχο κέντρο πόλης σας αποτελεί τη βάση σας, και εσείς χτίζετε από γύρω του, δημιουργώντας γραμμές παραγωγής, τείχη, εργαστήρια για αναβαθμίσεις κτλπ. Εντύπωση θα προκαλέσει η απουσία εργατών, με τα μόνα Units που υπάρχουν να είναι καθαρά στοχευμένα στη μάχη (τα κτήρια που έχετε για συλλογή πρώτων υλών δουλεύουν μόνα τους, και τα κτήρια κατασκευάζονται μόνα τους αφού επιλέξετε τοποθεσία). Η απουσία αμάχων είναι θεόσταλτη, καθώς στο χάος των waves του Conan Unconquered, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα θα ήταν να πρέπει να κάνω και micromanage τους εργάτες.

 

Για περισσότερο Conan από το Conan Unconquered, διαβάστε το Conan Exiles review μας!

 

Βέβαια πάνω που πάτε να χαλαρώσετε αναγνωρίζοντας τις πατέντες των κλασσικών RTS, το Conan Unconquered αρχίζει να δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο. Καταρχήν το πιο σημαντικό unit του παιχνιδιού είναι ο hero σας, ο οποίος σκοτώνει με μόλις 1 hit, από το πρώτο level ακόμα, σχεδόν κάθε αντίπαλο πέρα από τους ισχυρότερους. Καβαλάρηδες, αράχνες, σκορπιοί, τοξότες, sprearmen, δεν έχει σημασία, ο κακός ο μύλος όλα τα αλέθει. Τα πρώτα 3-4 waves θα τα βγάλετε εξ’ολοκλήρου με το hero σας, για αυτό δε χωράει καμία αμφιβολία. Ταυτόχρονα, ανάμεσα στα waves, θα εξερευνήσετε το χάρτη με τον hero, μαζεύοντας όσο πιο πολύ loot και exp γίνεται από τα τοπικά mob camps.

Conan Unconquered (7)

Αντίθετα με το γρήγορο και πανίσχυρο hero σας, τα υπόλοιπα units που μπορείτε να φτιάξετε είναι ίδια με τους βασικούς βάρβαρους που πολεμάτε, τους ίδιους που θερίζετε με 1 hit σαν hero. Με άλλα λόγια, ακόμα και με full levels (που είναι απλές αναβαθμίσεις σε health και damage), όλα τα άλλα unit σας δεν είναι ακριβώς ανθεκτικά στη μάχη, ειδικά απέναντι στους πιο τερατόμορφους αντιπάλους ή τις πολιορκητικές μηχανές. Και αντίθετα με άλλα RTS, στο Conan Unconquered δεν μπορείτε να παράγετε τα ίδια τέρατα που χρησιμοποιούν τα waves σαν controllable units, και επίσης δεν υπάρχουν αναβαθμίσεις πέρα από το βασικό leveling system που έχουν από την αρχή. Τι σημαίνει αυτό; Οτι η μόνη χρησιμότητά τους είναι για να καθαρίζουν τα small fry, συνήθως πίσω από την ασφάλεια ενός τείχους και ενός πύργου.

Conan Unconquered (1)

Δυστυχώς κάθε unit αλλά και κτήριο πέρα από τον hero έχει είτε ένα σταθερό κόστος συντήρησης, είτε μια βαρία κατανάλωση των σταθερών υλών σας. Πχ, το μέσο σπίτι σας παράγει 5 gold στην αρχή κάθε μέρας (consumable ύλη) και σας παρέχει 2 thralls (σταθερή ύλη), αλλά σε αντάλλαγμα απαιτεί από εσάς 2 command points (σταθερή ύλη) και 1 ξύλο (consumable ύλη). Που θα βρείτε τα command points; Μα φυσικά από τα battle standard, κατασκευάσιμες σημαίες, οι οποίες επεκτείνουν την έκταση στην οποία μπορείτε να χτίσετε… Με κόστος συντήρησης 3 gold για το καθένα τους στο τέλος κάθε μέρας. Φυσικά τα ξύλα πρέπει να έρθουν και αυτά από κάπου, οπότε θα πρέπει να φτιάξουμε ένα lumber camp, το οποίο απαιτεί δικά του command points για κόστος συντήρησης, 2-3 thralls για να το δουλεύουν, και φυσικά gold. Καταλαβαίνετε τη λογική. Για να φτιάξετε οποιοδήποτε νέο είδος κτηρίου, αναγκάζεστε να φτιάξετε ταυτόχρονα 2-3 πηγές εισοδήματος, οι οποίες απαιτούν με τη σειρά άλλα 2-3 κτήρια για να λειτουργήσουν.

Conan Unconquered (8)

Τι σημαίνει αυτό; Οτι ενώ αρχικά το μόνο που χρειάζεται να φυλάτε είναι το fortress σας στο κέντρο του χάρτη, σύντομα έχετε επεκταθεί τόσο πολύ δεξιά και αριστερά που ο hero σας χρειάζεται να τρέχει πάνω κάτω για άμυνα, και αναγκάζεστε ταυτόχρονα να δημιουργείτε και τείχη σε κάθε πλευρά, ώστε να καθυστερείτε αρκετά τους εισβολείς για να προλάβει να έρθει ο hero και να θερίσει. Ειδικά στα τελευταία 4-5 waves κάθε πίστας θα είσαστε με την ψυχή στο στόμα, σταυρόνωντας τα δάχτυλα και ελπίζοντας οτι θα κρατήσει το βόρειο τείχος ενώ θερίζετε κόσμο στα νότια. Διότι άμα πέσει τα πρώτα θύματα θα είναι τα πιο κοντινά του κτήρια,τα οποία θα μπορούσαν να είναι πχ. τα λατομεία, γιατί εκεί είχε την καλύτερη παραγωγή ξύλου.

 

Άμα πέσουν τα λατομεία, ξαφνικά δεν έχετε ξύλα για να συντηρήσετε όλα τα σπίτια, οπότε πολλά απ’τα σπίτια θα απενεργοποιηθούν. Τώρα με λιγότερα ενεργά σπίτια έχετε και έλλειψη από thralls, που σημαίνει οτι δεν μπορείτε να χτίσετε τις άμυνες που έχετε επείγουσα ανάγκη στα ανατολικά, απ’όπου θα έρθει το επόμενο κύμα. Και πάνω που είστε έτοιμοι να βρίσετε, 1-2 random bandits κάνουν spawn στα δυτικά και αρχίζουν να βαράνε τα ορυχεία σας, κλέβοντας και πέτρα ταυτόχρονα και πρέπει να στείλετε τοξότες εκεί πρώτα για να ξεφορτωθούν τις ενοχλήσεις.

 

Τη χαλαρότητα του Age of Mythology όπου χτίζατε 15 watch towers και αυτά δούλευαν μόνα τους στον αιώνα τον άπαντα και δεχόντουσαν αυτόματα τις αναβαθμίσεις ξεχάστε την. Κάθε κτήριο που λογικά θα είχε κόσμο μέσα (δλδ τα πάντα εκτός από τα τείχη, το fortress και τα απλά towers που δε δουλεύουν χωρίς κανονικούς τοξότες-units μέσα θα σας κοστίζουν, και εσείς καλείστε να διαχειριστείτε τα πάντα. Ζαλιστήκατε αρκετά; Όμορφα, ώρα να μιλήσουμε για τις φωτιές.

Conan Unconquered (5)

Ένα από τα κυριότερα features του Conan Unconquered είναι οι πυρκαγιές, οι οποίες άμα ανάψουν, απλώνονται σε όλα τα κολλητά κτήρια του αρχικού στόχου. Τα unit σας μπορούν να τις σβήσουν, αλλά πρέπει να τρέξουν εκεί και να δουλέψουν γρήγορα, πριν εξαπλωθεί πολύ η φωτιά. Να σας συστήσω λοιπόν τους fire jugglers, οι οποίοι πετάνε φλεγόμενα βέλη, τους fire catapults, και επειδή το παιχνίδι δε μας μισεί αρκετά, τους fire demons, οι οποίοι αντέχουν 6-7 φάπες απ’το hero μας, στη διάρκεια των οποίων θα προσπαθούν να αγγίξουν όσο πιο πολλά κτήρια γίνεται. Καιιι επειδή τα support κτήρια έχουν area of effect ένα μικρό κύκλο γύρω τους (πχ το market αυξάνει το gold production όλων των σπιτιών γύρω του), έχετε αναγκαστεί να γεμίσετε οικοδομικά τετράγωνα τόσο σφιχτά, που αμφιβάλλετε αν έχει νόημα να έχουν παράθυρα τα σπίτια.

 

Τελειώσαμε με τη δυσκολία; ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ. Ο χάρτης κάθε φορά είναι randomly generated όπως προαναφέραμε. Το fortress σας θα βρίσκετε στο κέντρο του πάνω κάτω, αλλά όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς τυχαία. Τι γίνεται λοιπόν όταν τυχαίνει να μην υπάρχει πέτρα ούτε για δείγμα στα κοντινά σας; Ξύλο; Σημεία για καλλιέργια; Τότε αρχίζουν τα δύσκολα, με τον τυχαίο χάρτη να καθορίζει ποια είδη κτηρίων θα είναι εντελώς άχρηστα, καθώς δε θα έχετε γρήγορη πρόσβαση σε πηγές για να συντηρείτε το upkeep τους.

 

Όπως είπαμε τα battle standards (τα οποία φυσικά έχουν δικά τους κόστη συντήρησης) επεκτείνουν την περιοχή στην οποία μπορούμε να χτίσουμε. Αυτό σημαίνει οτι πρέπει να φτιάξουμε αλυσιδωτά battle standards προς μία κατεύθυνση, προκειμένου να φτάσουμε στο σημείο που βρίσκεται η επιθυμητή πρώτη ύλη. Μετά, προκειμένου να μην τραβήξουμε τυχαία το aggro των waves που θα κινούνται προς το fortress μας, γκρεμίζουμε τα ενδοιάμεσα battle standards, οδηγώντας σε πολύ cheesing τακτικές.

Conan Unconquered (3)

Βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα με τον randomly generated χάρτη του Conan Unconquered δεν είναι συνήθως η έλλειψη υλών, αλλά οι φυσικές άμυνες του εδάφους. Δυστυχώς η τύχη παίζει υπερβολικά μεγάλο λόγω στην τελική επιβίωσή σας, ειδικά στο endgame. Αν είχατε σταθεί τυχεροί και περιτρυγυρίζεστε από βουνά, φυσικές άμυνες για τους περισσότερους αντιπάλους, χρειάζεται να φτιάξετε τείχη μόνο σε συγκεκριμένα μονοπάτια, περιορίζοντας τα σημεία όπου πρέπει να αμυνθείτε. Αν από την άλλη όλο το νοτιοδυτικό τμήμα πχ έτυχε και είναι μια ανοιχτή έρημος, ζήτω και καήκατε (κυριολεκτικά). Θα πρέπει να φτιάξετε τείχη για ολόκληρα χιλιόμετρα, και να τα επανδρώνετε με αρκετούς τοξότες τουλάχιστον ανά μερικά εκατοστά οθόνης.

 

Το ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα δυστυχώς, είναι το pacing. Τα πρώτα 6-7 waves είναι ναρκοληπτικά σε βαθμό που κοιτάτε το ρολόι σας ανυπόμονα, ενώ τα τελευταία 6-7 waves είναι ένα συνεχόμενο μαρτύριο, όπου κάθε τρεις και λίγο πατάτε το Space (κάνει pause το game, δυνατότητα η οποία κάνει τις αμμοθύελλες που blockάρουν το minimap απλώς ενοχλητικές χωρίς οποιοδήποτε αντίκτυπο), για να δώσετε εντολές σε κάθε unit σας (δηλαδή στο hero να τρέξει όπου υπάρχουν περισσότεροι αντίπαλοι και στους υπόλοιπους να βγουν από τα towers για να εκτελέσουν χρέη πυροσβέστη). Ένα παιχνίδι μπορεί να κρατήσει ολόκληρες ώρες, ανεξάρτητα από το performance σας, κάτι που θα σας κουράσει σύντομα.

Conan Unconquered (2)

Technical

 

Οπτικά το Conan Unconquered θυμίζει πολύ Age of Mythology, αλλά φανταστείτε κάθε game να έχει setting αποκλειστικά την Αίγυπτο με dusk setting (δηλαδή ένα μουντό, σκοτεινό κίτρινο). Οι αναλύσεις είναι χαμηλές αλλά κάνουν τη δουλειά τους, και το παιχνίδι είναι πιο ελαφρύ στο σύστημα απ’οτι περιμένετε. Οι developers έχουν δώσει έμφαση στο σχεδιασμό κάθε unit, με την ποικιλία πιθανών responses, κραυγών και ιαχών να εντυπωσιάζει. To be fair, είμαι αρκετά βέβαιος οτι τα περισσότερα από τα μοντέλα, μην πω και την ίδια την engine, τα έχουν πάρει από την προηγούμενη δουλειά τους στο Conan Exiles, μην πω και ολόκληρη την engine, αλλά και πάλι η δουλειά είναι καταπληκτική ως τώρα.

Το πραγματικό θέμα του παιχνιδιού, είναι η έλλειψη ποικιλίας. Παρά τα randomly generated maps (που είναι περισσότερο πονοκέφαλος παρά feature), το Conan Unconquered νιώθει υπερβολικά επαναλαμβανόμενο, με πολύ από την ώρα ασχολίας σας να είναι απλώς filler αντί για ουσιαστικές επιλογές, ενώ οι περιορισμοί στο τι είδους units μπορείτε να δημιουργήσετε (αντί για το πλήρη roster πλασμάτων που είχε αντίστοιχα το Age of Mythology), θα σας εκνευρίζουν διαρκώς. Πέρα από τα ηχητικά εφέ των units, η μουσική είναι αδιάφορη, ενώ η announcer που σας λέει οτι τα walls σας δέχονται επίθεση για 15η φορά το τελευταίο 2λεπτο σύντομα καταντάει κουραστική.

Conan Unconquered (6)

Final Verdict

Το Conan Unconquered δεν έχει κάποιο μοναδικό, μεγάλο πρόβλημα που χαλάει την εμπειρία σας, αλλά πολλά μικρά, τα οποία προέρχονται από κακές αποφάσεις στο design, πράγμα περίεργο για μια εταιρία με τόση εμπειρία στα strategy games σαν την Petroglyph Games. Οι επιρροές από Age of Mythology είναι φανερές, πράγμα που θέτει τον τίτλο στο σωστό δρόμο, αλλά η υπερβολική έμφαση στο hero σας, ο γελοία μεγάλος παράγοντας της τύχης και η εξουθενωτική φύση των waves σύντομα θα σας κουράσουν.

 

Το Gamehorizon δίνει για την ώρα thumbs down, αλλά έχει ακόμα ελπίδες για τον τίτλο με μελλοντικά patches.

0.00
6.8

Γραφικά

6.0/10

Ήχος

6.0/10

Ιστορία

7.0/10

Gameplay

8.0/10

Θετικά

  • Το midgame είναι εξαιρετικό.
  • Ελαφρύ στο σύστημα.
  • Αγχωτικό endgame.
  • Θυμίζει έντονα Age of Mythology.
  • Είναι Conan. Βία και βυγζιά με το τσουβάλι.
  • Μόνιμα upgrades με achievements, στυλ Starcraft 2.
  • Παράγοντας τύχης.

Αρνητικά

  • Actually παραείναι έντονος ο παράγοντας τύχης.
  • Έλλειψη ποικιλίας & επαναλαμβανόμενο.
  • Ο hero παραείναι overpowered.
  • Μικρό roster πλασμάτων.
  • Το σύστημα των battle standards.
  • Εκνευριστικές αμμοθύελλες.
  • Οι πυρκαγιές είναι καλές μόνο στη θεωρία.
  • Πολύ "filler" gameplay στην αρχή.
  • Απουσία endgame content.

Facebook Comments

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre RTS, Strategy,
Platforms PC,
Αρ. παικτών Single Player, Multiplayer
Εταιρία Ανάπτυξης Petroglyph
Εκδότης Funcom
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 29 May 2019

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7, 8 or 10 (64 bit)
Επεξεργαστής Core i5 (quad core) @3Ghz+ or equivalent
Μνήμη 8 GB RAM
Κάρτα Γραφικών Nvidia Geforce GTX 970 or AMD RX580 or better
Χωρητικότητα 10 GB διαθέσιμος χώρος

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.