GameHorizon.gr

Darkwood Review

Πριν καν διαβάσετε το είδος και τα βασικά στοιχεία του τίτλου, το δηλώνω από τώρα: Μέχρι να φτάσω στην τρίτη περιοχή του game, ήμουν έτοιμος να δώσω στο Darkwood καθαρό 10/10. Από την τρίτη area και μετά ήθελα να πνίξω τους developers.

(Μία παρένθεση: Κανονικά για αυτό το διάστημα είχα αναλάβει το «Power War – The First Men«, ένα team-based FPS που μάλλον έφτιαξε κάποιος φοιτητής. Στις τρεις μέρες που προσπάθησα (και ήταν Σαββατοκύριακο), οι servers ήταν τελείως άδειοι, παρόλο που είναι πρόσφατο το game. Εννοείται οτι δεν προτείνεται για αγορά, αλλά κι ας γίνει αυτό μάθημα στους επίδοξους developers: Πάντα να βάζετε single player στα παιχνίδια σας, ακόμα και τυπικά, για να αποφεύγονται τέτοια θλιβερά σενάρια. Και τώρα ας επιστρέψουμε στην άλλη μαύρη κι άραχνη κατάθλιψη.)

Darkwood (19)

Story

Το Darkwood είναι ένα psychological horror game, με οπτική top-down, όπου ελέγχετε έναν επιζήσαντα από… Έλα ντε. Το τι ακριβώς είναι αυτό το «κάτι» που συνέβη παραμένει μυστήριο μέχρι και το τέλος, αλλά αυτό που ξέρετε σίγουρα είναι οτι πρόκειται για τον συνδυασμό μιας ασθένειας που κάνει μανιτάρια να φυτρώνουν παντού και να τρελαίνουν τους ανθρώπους (a la The Last of Us) σε συνδυασμό με την υπερταχεία ανάπτυξη των δέντρων, η οποία δημιουργεί σε ζήτημα μηνών πυκνά, επικίνδυνα δάση εκεί που πριν δεν υπήρχε τίποτα. Οι δρόμοι καταστρέφονται, τα σπίτια ενώνονται πρακτικά με τη φύση, και κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει, με τα δέντρα να ξαναμεγαλώνουν πιο γρήγορα απ’οτι προλαβαίνετε να τα κόψετε. Το Darkwood είναι μια πλήρως απομονωμένη περιοχή, χωρίς επαφή με τον έξω κόσμο.

Survival tip: Όλες οι ξύλινες πόρτες σπάνε με 1-2 γερά hits, δε χρειάζεται να βρείτε όλα τα keys.

Darkwood (10)

 

Διαβάστε επίσης: Observer Review

 

Το ποιος είστε εσείς είναι εξίσου μυστήριο (spoiler: Είστε παραδόξως λιγότερο σημαντικός στο story απ’οτι νομίζετε, αν και δεν είστε απλώς «some guy».), με το παιχνίδι να ξεκινάει με τον έλεγχο ενός γιατρού. Μένετε σε ένα σπίτι μέσα στο Darkwood με τις προμήθειες να τελειώνουν, ενώ ο σκύλος σας υποφέρει από τα μανιτάρια που μεγαλώνουν μέσα του. Πρώτο σας task είναι να απαλλάξετε το δύστυχο ζωντανό απ’τη μιζέρια του, σταματώντας το κλαψούρισμα που θα σας στοιχειώνει για πολύ καιρό ακόμα. Συμπονάτε λοιπόν το μόνο και έρημο άνθρωπο, οπότε και τον οδηγείτε στο επόμενο objective, το οποίο είναι να βρει μια ανταλλακτική γεννήτρια για να δώσει ρεύμα στο σπίτι του. Στο δρόμο σας για τη δεύτερη γεννήτρια, βρίσκετε έναν λιπόθυμο, μισοπεθαμένο ταξιδιώτη…

Darkwood (20)

Το upgrade system, επί Tier 1.

Τον οποίο και σπάτε στο ξύλο, τον βασανίζετε ασταμάτητα και τελικά τον κλειδώνετε σε ένα δωμάτιο στο σπίτι σας. Η ψυχολογική στροφή 180 μοιρών είναι άριστα γραμμένη καθώς καταλαβαίνετε οτι ο γιατρός είναι τελείως ψυχάκιας, και παίρνετε τον έλεγχο του βασανισμένου αντίθετα, ο οποίος πρέπει να αποδράσει από το σπίτι που οχυρώνατε μόλις νωρίτερα σαν γιατρός, και να καταφέρει να επιζήσει στα θανατηφόρα Darkwood.

Survival tip: Το Darkwood δουλεύει όπως το Doom 3 όσον αφορά τους φακούς, χρησιμοποιήστε lanterns καλύτερα.

Darkwood (15)

Το ταξίδι σας όπως καταλαβαίνετε μόνο ευθεία διαδρομή δε θα είναι. Οι χαρακτήρες που συναντάτε είναι γραμμένοι με 50 στρώσεις μυστηρίου και παλαβομάρας, με τους πιο συχνούς να είναι ο Nameless Trader, ένας τύπος ντυμένος από πάνω μέχρι κάτω με armor και κουρέλια, σε βαθμό που δε βλέπετε καθόλου το δέρμα του, και ο Wolfman, ένας λυκάνθρωπος (επίσης trader) ο οποίος αρέσκεται να σας κοροϊδεύει και να βρίζει. Το βασικό του λεξιλόγιο περιλαμβάνει τις λέξεις «fuck» και «shit», αν και ~μάλλον ηθελημένα~ δεν τον άκουσα ποτέ να λέει ένα ωραίο, χορταστικό «bitch».

Darkwood (16)

Τα raids γίνονται όλο και πιο αγχωτικά στις νέες περιοχές.

Η λογική του Darkwood είναι οτι το η γενική ιστορία θα ειπωθεί στο τέλος, και μέχρι τότε θα έχετε πολλές μικρές side-stories να ερευνήσετε. Πρόκειται στην ουσία για mini-events (πχ να λάβετε ένα invitation τη νύχτα που ξεκλειδώνει μια πόρτα ή να βοηθήσετε έναν τρελάρα να φτιάξει ένα πύραυλο από τμήματα τρακτέρ). Στις περισσότερες από αυτές τις ιστορίες, και ακόμα και στους διαλόγους με τους npc, σας δίνονται μόνο υπόνοιες για το τι μπορεί να συνέβη, και ποτέ τα πλήρη γεγονότα. Το ωραίο είναι οτι ενώ τα περισσότερα horror βασίζονται στο τι συνέβη στο παρελθόν, πριν φτάσει ο παίκτης, με κάποια λίγα να ασχολούνται με τον τρόμο του μέλλοντος, το Darkwood ασχολείται με τον τρόμο του παρόντος.

Survival tip: Στο υπόγειο της εκκλησίας ΜΗΝ ανοίξετε το ραδιόφωνο, και κουβαλήστε οπωσδήποτε lantern.

Darkwood (4)

Banshee babies, πολύ εκνευριστικά μπασταρδάκια.

Η ασθένεια που έχει εξαπλωθεί κάνει μανιτάρια να μεγαλώνουν μέσα από ζωντανούς οργανισμούς όπως είπαμε, μια φρικτή διαδικασία. Τα εν λόγω μανιτάρια, καθώς και το κρέας που μαζεύετε από τα ασθενή ζώα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μαγειρέψετε essence potions, κοινώς γνωστά ως «hallucigens», ουσιαστικά το level-up system του παιχνιδιού. Προσπερνώντας οτι πρακτικά τα μανιτάρια σας επιτρέπουν να τρέφεστε κατευθείαν με τη ζωτική ενέργεια άλλων οργανισμών, σαν είδος καννιβαλισμού (δεν είναι τυχαίο οτι το essence μοιάζει με αίμα), αρχίζει επίσης να επηρεάζει και τη λογική σας. Όσο περισσότερο παίρνετε, τόσο πιο πολύ αρρωσταίνετε.

Διαβάστε επίσης: Conarium Review

Darkwood (1)

Ποτέ δεν κατάλαβα τι κάνανε τα ζουζούνια στο πάτωμα εκτός απ’το να μου κόβουν το αίμα.

Σύντομα θα καταλάβετε οτι στο Darkwood, όσο και αν προοδεύετε, δεν είστε ο ήρωας της μέρας, αλλά ένας ακόμα δύστυχος του οποίου ο χρόνος μετράει αντίστροφα μέχρι να γίνει κομμάτι του κύκλου της ζωής, πιθανότητα με το δικό του κρέας να τρώγεται από κάποιον άλλο. Από ένα σημείο και μετά δεν είχα καμία αμφιβολία οτι ο χαρακτήρας μου είχε επίσης μανιτάρια να μεγαλώνουν μέσα του, ένα διαρκές «τικ τοκ» για το πότε θα τα τινάξω.

Darkwood (16)

Gameplay

Όταν λέμε οτι «αρρωσταίνετε«, πιθανόν στο μυαλό να σας έρχεται Bioshock, όπου το Adam σας κάνει ένα ασταμάτητο τέρας, απλώς μία στο τόσο θα έχετε κάποιο scripted event στο οποίο ο χαρακτήρας σας θα ζαλιστεί λίγο για να’χαμε να λέγαμε. Στο Darkwood όταν λέμε «αρρωσταίνετε» εννοούμε μόνιμα stat loss. Ανά δύο «level» που παίρνετε αλλάζετε tier, χωρίς επιλογή να γυρίσετε στο προηγούμενο ή να δείτε το επόμενο.

Ανά tier πρέπει να διαλέξετε δύο θετικά, και ένα αρνητικό skill. Τα θετικά είναι unique active abilities (ή υπερβολικά ηλίθια passives), τα οποία δουλεύουν συνήθως μια φορά τη μέρα, σε φάση «heal once when standing next to an electric light source». Τα αρνητικά από την άλλη είναι μόνιμες αποδυναμώσεις. Αύξηση του poison damage, μείωση του cone of vision, μείωση του stamina κτλπ. Τώρα θα μου πείτε «Και γιατί να κάνεις level-up τότε;» Η απάντηση είναι οτι 1)Δεν είστε σίγουροι πώς αλλιώς να κάνετε progress. 2)Έχετε την ελπίδα οτι με το επόμενο tier θα πάρετε επιτέλους το broken upgrade που θα σας κάνει κύριο και αφέντη του Darkwood, μαθημένοι από RPG, χωρίς να υπολογίζετε βέβαια οτι επίσης θα γίνονται προοδευτικά χειρότερα τα αρνητικά passives. Αυτό το σύστημα βγάζει νόημα από άποψη Lore, αλλά από άποψη gameplay στην ουσία σας κάνει glass cannon όσο προχωράτε.

Διαβάστε επίσης: Pamela Review

Darkwood (13)

Το τελικό hideout σας είναι πιο ανοικτό κι από… F@ck, δεν επιτρέπεται να το πω αυτό.

Αυτά στα πιο συγκεκριμένα όμως. Μέχρι να πλησιάσετε καν στο πρώτο health upgrade θα σας βγει η πίστη, κάνοντας loot οτι μπορείτε από όπου μπορείτε, δοκιμάζοντας mechanic τα οποία δεν εξηγούνται σχεδόν καθόλου (ειδικά οι περιγραφές των upgrades είναι ελλιπείς at best). Ξεκινώντας να ψάχνετε στα τυφλά στα woods, ο πρώτος στόχος σας θα είναι να βρείτε ένα hideout. Υπάρχει ένα hideout μόνο ανά περιοχή, και χωρίς hideout δεν υπάρχει περίπτωση να βγάλετε τη νύχτα. Αφού βρείτε το hideout σας λοιπόν, προτείνω να πάτε γραμμή για το workbench, όπου μπορείτε να αποθηκεύσετε όλη τη σαβούρα σας (εμένα μου πήρε λίγη ώρα μέχρι να πάρω χαμπάρι οτι το workbench έχει και storage), ώστε να τη χρησιμοποιείτε για crafting όποτε θέλετε.

Survival tip: Τα αντικείμενα στα Hotkeys ΔΕΝ πέφτουν κατά το θάνατο.

Darkwood (23)

…Holy…

Γενικά υπάρχουν δύο λόγοι να έχετε άδειο inventory όσο εξερευνάτε: 1)Θέλετε χώρο σε περίπτωση που πετύχετε μία περιοχή γεμάτη loot. 2)Όταν πεθαίνετε (και ω, θα πεθάναιτε, πόσο θα πεθαίνετε…) το μισό σας loot πέφτει σε backpack στο σημείο όπου τα τινάξατε, και εσείς μόλις κάνατε teleport στο hideout σας στην άλλη άκρη του χάρτη. Για τα bandages και το scrap metal δεν σας πειράζει ιδιαίτερα αυτό, αλλά ειδικά αν είχατε μαζέψει (με ΠΟΛΥ κόπο) μανιτάρια, τα οποία χαλάνε με την ώρα, τότε θα σας πονέσει πολύ να μην μπορείτε να τα πάτε κατευθείαν στο oven, ώστε να τα μετατρέψετε σε essence.

Survival tip: Μην εμπιστεύεστε τις συμβουλές του Darkwood.

Darkwood (9)

Ο τελικός χάρτης του Darkwood.

Επιστρέφοντας στο hideout τώρα, πρόκειται για ένα σπίτι (με εκνευριστικά αυξανόμενο πορτών και εισόδων) στο οποίο μαζεύονται τέρατα κατά τη διάρκεια της νύχτας, και εσείς πρέπει να το οχυρώσετε και να αντέξετε μέχρι το πρωί, οπότε θα πάρετε δωρεάν reputation (currency) με τον trader που θα σας επισκεφτεί. Πριν από αυτό βέβαια θα πρέπει να επιβιώσετε τη νύχτα, και ακόμα και με τις παγίδες και με τις οχυρώσεις που βάζετε, συνήθως απλώς ελπίζετε να καθυστερήσετε αρκετά τα τέρατα που θα μπουν μέχρι να ξημερώσει, αλλά από την άλλη αυτό σημαίνει οτι τα τέρατα μπορεί να σπάσουν τις οχυρώσεις σας από τα βόρεια την ίδια στιγμή που νέα τέρατα κάνουν spawn από τα δυτικά, οπότε σας ορμάνε ταυτόχρονα και πεθαίνετε.

Darkwood (11)

Το πρωί επισκευάστε τη βάση με το πάσο σας.

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε οτι τη νύχτα δε βλέπετε την τύφλα σας, ενώ ένα απ’τα upgrades σας βελτιώνει ακόμα περισσότερο το cone of vision. Για αυτό το λόγο έχετε το generator στο hideout σας, το οποίο πρέπει να γεμίζετε με βενζίνη που βρίσκετε από loot για να σας δώσει φωτισμό. Ή τουλάχιστον αυτό μας λένε οι developers, αλλά απ’οτι κατάλαβα ίσα ίσα ο φωτισμός τραβάει τα τέρατα της γύρω περιοχής. Βλέπετε λόγω της απροσωπίας της βιομηχανίας, πολλοί ξεχνάνε οτι οι developers είναι καθημερινοί άνθρωποι και οι ίδιοι, που σημαίνει οτι έχουν ίδια πιθανότητα με τον συνηθισμένο άνθρωπο της διπλανής πόρτας να είναι ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ. Point is, το Darkwood δε θέλει το καλό σας.

Survival tip: Αν δείτε κάποιον πεσμένο στο έδαφος να αναπνέει, ΜΗΝ ΠΛΗΣΙΑΣΕΤΕ. Η κοιλιά του είναι γεμάτη με άσπρα μανιτάρια, και θα εκραγεί για poison με το που πάτε δίπλα του.

Darkwood (2)

«ere piggy piggy piggy!

Το παιχνίδι επίσης θα σας προτείνει (με τον ίδιο τρόπο που σας προτείνει να κάνετε levelup παρόλο που σας κάνει πιο αδύναμους) να κινείστε πάνω κάτω στο καταφύγιο της νυχτερινές ώρες, ώστε να βεβαιώνεστε οτι όλες οι πόρτες είναι κλειδωμένες. Εδώ ήταν το «τρεις και τον τσακώσανε», γιατί με τη μία μυρίστηκα τη φάβα και με ένα google search επιβεβαίωσα οτι ο ήχος από την κίνηση επίσης τραβάει τα τέρατα. Αν θέλετε να μείνετε ζωντανοί, αμπαρωθείτε σε μία γωνία στα θεοσκότεινα, κοιτώντας τον τοίχο σαν να είστε τιμωρία και μην κουνηθείτε καθόλου. Ότι φρικιαστικούς, ανατριχιαστικούς ήχους κι αν ακούτε απ’έξω, δεν πρόκειται να σας βρει τίποτα μέχρι να φτάσετε στα 5-10 δεύτερα πριν την ανατολή, οπότε όλα τα τέρατα εξαφανίζονται αυτόματα.

Darkwood (8)

Όταν τα φώτα γίνονται πιο κόκκινα σημαίνει οτι η ανατολή πλησιάζει… Και τα τέρατα γίνονται όλο και πιο εκνευρισμένα.

Και μιας και μιλάμε για το πόσο καθάρματα είναι οι developers, ο χαρακτήρας σας ανακοινώνει κάθε φορά «this would make a good hideout» όταν πλησιάζετε το predetermined κτήριο της περιοχής. Στην πρώτη περιοχή θα έχει 3-4 εισόδους μαζί με τα παράθυρα, τις οποίες θα πρέπει να οχυρώσετε για να αντέξετε, στη δεύτερη θα είναι 5-6, αλλά κάπως την παλεύετε. Εγγυημένα μόλις δείτε το οικοδομικό τετράγωνο που ο πρωταγωνιστής ονομάζει «good hideout» στην τρίτη περιοχή, θα αρχίσουν οι χριστοπαναγίες.

Survival tip: Αγνοήστε τα ένστικτά σας και όταν σας χτυπάνε την πόρτα την νύχτα ανοίξτε.

Darkwood (17)

«Καλά ρε Σταύρο, αν είναι τόσο θανατηφόρα τα hideouts και μπορεί να παγιδευτούμε, τότε γιατί να μην το ρισκάρουμε και να περάσουμε τη νύχτα έξω

Διότι αν βρεθείτε οπουδήποτε εκτός από το hideout σας (ακόμα και στο camp κάποιου trader) τη νύχτα, θα αρχίσει να σας κυνηγάει μια κόκκινη ομίχλη, η οποία σας κάνει σταθερό damage χωρίς οποιοδήποτε τρόπο καταπολέμησης. Τώρα, ΑΝ ήμουν ένας κακισμένος μισάνθρωπος, ίσως να έλεγα οτι το να κάνεις τον παίκτη να δεθεί με το hideout του κυριολεκτικά δένοντάς τον πάνω του είναι ένας πολύ ξεδιάντροπος τρόπος να προγραμματίσεις παιχνίδι, οπότε πάλι καλά που η ψυχούλα μου είναι σαν μικρού παιδιού, ε;

Διαβάστε επίσης: Kholat Review

Darkwood (6)

Ψόφα πόρνη! Και αυτό δεν είναι προσβολή, αυτό είναι όντως το όνομά σου! BUUUUURN!

Ok, αρκετό κράξιμο για το έξυπνο μεν, φθηνό δε, σύστημα των hideouts. Είπαμε οτι τη μέρα κάνετε εξερεύνηση, περνώντας μέσα από το Darkwood από point of interest σε point of interest, lootάροντας οτι βρείτε, κατά προτίμηση χωρίς να σας κόψει στη μέση ένας chomper για δέκατη φορά την ίδια μέρα (περισσότερα για αυτά τα κλαπ@ρχίδια αργότερα). Βέβαια για να φτάσετε στα εν λόγω chomper nests και να πεθάνετε ακαριαία, πρέπει πρώτα να περάσετε από αυτό που ο φίλος και συνάδερφος Νικηφόρος ονόμασε πολύ πετυχημένα «Το Δάσος του Teemo«. Βλέπετε, ενώ τα κόκκινα μανιτάρια με το ηχητικό εφέ σαν να βράζει κατσαρόλα σας δίνουν πεντανόστιμο essence, αποτελούν μόλις το 1% των μανιταριών του Darkwood.

Survival tip: Μετά από μια νύχτα στο hideout, παίρνετε ένα buff που κάνει το χρόνο να παγώνει μέχρι να φύγετε από το hideout. Εκμεταλλευτείτε το για να επισκευάσετε τη βάση και να ανταλλάξετε με τον trader με το πάσο σας.

Darkwood (22)

Εδώ ήμασταν τυχεροί, και τα μανιτάρια δεν είναι κρυμμένα πίσω από δέντρα. Μην ποντάρετε σε τέτοια τύχη.

Το υπόλοιπο 99% είναι τα εντελώς άχρηστα άσπρα μανιτάρια, που αν τα πατήσετε θα σας σκάσουν ένα εξίσου νόστιμο poison στη μούρη, ίσο με το 50% του αρχικού health σας. Τώρα θα πείτε «ε απλώς μην τα πατήσεις». Αυτό δείχνει την τραγική άγνοια σας για το οικοσύστημα του Darkwood, στο οποίο το φυσικό περιβάλλον των μανιταριών είναι τα σημεία που καλύπτονται από το overlay της κάμερας, ή πίσω από οποιοδήποτε αντικείμενο που blockάρει το vision, πχ, ΚΑΘΕ ΔΕΝΤΡΟ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ. Το μόνο καλό είναι οτι το poison δεν stackάρει, οπότε άπαξ και πατήσετε ένα, σας προτείνω να τρέξετε στα τυφλά πατώντας όσο περισσότερα από τα υπόλοιπα μπορείτε. Τα μανιτάρια ευτυχώς δεν κάνουν respawn, αλλά είναι τόσο πολλά που δεν κάνει και μεγάλη διαφορά.

Darkwood (21)

We’re gonna need more gas.

Ας περάσουμε και στο τελευταίο κομμάτι του gameplay, τους αντιπάλους (βέβαια ο πραγματικός αντίπαλος είναι ο Teemo και οι developers):

Wild dog: Βρίσκονται συνήθως σε αγέλες, και καραδωκούν πάνω από πτώματα. Άπαξ και πλησιάσετε θα αρχίσουν να σας γαβγίζουν, αλλά δεν θα επιτεθούν αν δεν τα πλησιάσετε πολύ και δε θα σας κυνηγήσουν μακριά αν τρέξετε. Σεβαστείτε το χώρο τους, θα σεβαστούν το δικό σας.
Elk: Φαντάζομαι οτι όλοι έχετε ακούσει για τον Ρούντολφ το ελαφάκι. Αυτό που ίσως δεν ξέρετε, είναι οτι η κανονική μετάφραση δεν είναι «ελαφάκι», αλλά «τάρανδος. Γιατί σας το λέω αυτό; Επειδή στο Darkwood, ο Ρούντολφ ο Ταρανδούλης είναι ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ @ΡΧΙΔΙ. Θα σας ορμήσουν on-sight, έχουν health bar μεγαλύτερο από σχεδόν κάθε άλλο enemy στο παιχνίδι, και charge attack που θα σας δόσει επίδομα αναπειρίας από το δημόσιο. Αφήστε που το loot τους είναι πρακτικά άχρηστο. Ρίχνουν μόνο τα κέρατά τους, τα οποία δε χρησιμεύουν σε τίποτα για crafting και είναι απλώς healing item. Μείνετε μακρυά.\
Savages με rocks: Απλώς σας πετάνε πέτρες, ξεχάστε την τακτική προσέγγιση με τους υπόλοιπους αντιπάλους και ορμήστε τους απευθείας, είναι easy kill. Προς το late game τους κόβει περισσότερο, και εμφανίζονται μόνο για να ρίξουν μία πέτρα και μετά να το βάλουν στα πόδια. Εκνευριστικοί αλλά τίποτα θανατηφόρο.
Savages με sticks: Μέχρι να πάρετε το φτυάρι σαν όπλο, το κλάσης μεγαλύτερο reach τους θα σας σπάσει τα νεύρα. Μην επιτεθείτε αν είναι δύο και πάνω (αυτό ισχυεί γενικά με τους περισσότερους αντιπάλους του Darkwood).
Villagers: Πολύ εκνευριστικοί και επιθετικοί αντίπαλοι που ταξιδεύουν σε ομάδες (τα raid τους στο hideout σας θα είναι μαρτύριο). Exclusive στη δεύτερη περιοχή, τρέφονται από μια γουρούνα που ονομάζουν «Η Πόρνη» (και τα παιδάκια της), η οποία έχει γίνει τόσο τεράστια από τη μόλυνση που πλέον δεν μπορεί να κουνηθεί. Οι villagers είναι από τους λίγους αντιπάλους που μπορείτε κυριολεκτικά να αφανίσετε από το παιχνίδι. Απλώς σκοτώστε τη Sow (έχει πλοκάμια, οπότε χρησιμοποιήστε molotovs και πέτρες εκ του ασφαλούς δεν μπορεί να σας φτάσει) και ξεκληρίστε λίγο και όποιους villagers βρείτε στο χωριό στην ίδια μέρα (θα είναι 5 περίπου σύνολο, σκόρπιοι). Μετά, κάθε φορά που θα περνάτε έξω από το εγκατελειμμένο πλέον χωριό, κάντε του και κωλοδάχτυλο. «Ωωωπ, τι έγινε μ@λάκες; Δεν έχετε να ταΐσετε τα παιδάκια σας πλέον; Θα πεθάνουν το χειμώνα από την πείνα; Ποιος την έχει μεγαλύτερη τώρα? Ε?! Ε βλαχοκάγκουρες με τις γ@μωτσουγκράνες?!»
Mushrooman: Σπάνιος αλλά θανατηφόρος αντίπαλος, θα τον δείτε να σηκώνεται από το έδαφος σε περιοχές με πολλά μανιτάρια, και θα αρχίσει να τρέχει προς το μέρος σας. Αφήστε τον να πλησιάσει ΛΙΓΟ και μετά βάλτε το στα πόδια. Θα τιναχτεί μόνος του, αφήνοντας μανιτάρια με essence. ΜΗΝ προσπαθήσετε να τον πολεμήσετε από κοντά.
Banshee: Ορμάνε στο hideout το βράδυ. Πέφτουν στο ένα hit, αλλά μη χαίρεστε, γιατί κάνουν spawn 4 banshee babies τα οποία επίσης μεν πέφτουν στο ένα hit, αλλά όταν σας βαράνε ταυτόχρονα κάνουν stunlock. Τρέξτε μακριά και χρησιμοποιήστε μόνο quick attacks για να τα ξεφορτώνεστε.
Huge dog: Όσο σέβεστε και λυπάστε τους μικρούς σκύλους, άλλο τόσο θα θέλετε να πνίξετε αυτά τα κοπρόσκυλα. Η ταχύτητα με την οποία επιτίθενται τα κάνει να περνάνε από πίσω σας, φεύγοντας από το vision σας και σας σπάνε τα νεύρα (μου θυμίζουν πολύ τους infected από το Dead Island). Το meat τους χρησιμοποιείται για να βγάλετε essence, οπότε χρησιμοποιείστε μόνο quick attacks για stun lock (δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσετε γερό hit) και μην τρέχετε καθόλου, για να εξοικονομίσετε stamina.
Chompers: Ο πραγματικός καρκίνος του Darkwood, αυτοί οι μπάσταρδοι έχουν πολύ μεγάλο health και εξωφρενικό attack reach, ενώ η ταχύτητά τους πάει κι έρχεται, οπότε δεν μπορείτε να υπολογίσετε πότε είναι πολύ νωρίς και πότε πολύ αργά για να ρίξετε την strong attack. Όπως και με τα κοπρόσκυλα πριν, το κρέας τους έχει essence, ενώ προτιμήστε το stunlock με quick attacks, με μία διαφορά: Μόλις τους σκοτώσετε μία φορά, θα ρίξουν τα πόδια τους και θα αρχίσει να σας κυνηγάει το torso και πάνω με νέο health bar. Απίστευτα εκνευριστικοί, και ίσως ο μοναδικός λόγος να πάρετε το toxic blood upgrade στο tier 2. Μέχρι να αποκτήσετε σοβαρά όπλα και εμπειρία μαζί τους, αποφεύγετέ τους οπωσδήποτε στο Darkwood.

Darkwood (12)

Πριν κλείσω με το gameplay, να ομολογήσω οτι χωρίς διαρκείς επισκέψεις στο wiki, δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσω ακόμα κι εκεί που έφτασα. Θα είναι πολλές οι φορές που θα βρεθείτε πίσω από κλειδωμένες μεταλλικές πόρτες που θέλουν κωδικούς και δε θα έχετε ιδέα που να πάτε μετά, ενώ το που θα βρείτε τα items για την αναβάθμιση του workbench είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Αυτό δε σημαίνει οτι η εμπειρία δεν είναι ευχάριστη, καθώς μέχρι να φτάσετε στο σημείο όπου νομίζετε οτι έχετε δει οτι ήταν να δείτε σε μία περιοχή, η καθημερινότητα του να μαζεύετε προμήθειες στη βάση και να ετοιμάζεστε για το επόμενο looting ταξίδι σας είναι απλώς υπέροχη.

Darkwood (5)

Τα κόκκινα μανιτάρια είναι αρκετά καλά κρυμμένα. Ακολουθήστε το θόρυβο για να τα βρείτε.

Technical

Το Darkwood μπορεί να μη φτάνει τραγικές αναλύσεις και εξαιρετικά εφέ, αλλά στην αισθητική των γραφικών παίρνει άριστα. Όλο το design είναι υπέροχο, ειδικά με τις λεπτομέρειες που έχουν βάλει οι developers, και ειδικά ειδικά αν σκεφτείτε οτι το map κάθε φορά είναι τυχαίο. (Ω, ναι, το map είναι procedually generated.) Αν παρατηρήσετε προσεκτικά το έδαφος κοντά στα πιο πυκνά δέντρα πχ, θα δείτε οτι υπάρχουν σκελετοί ζώων παντού γύρω σας, ενώ τα πρωινά μετά τα raids το hideout σας καλύπτεται με ρίζες.

Darkwood (7)

Το cone of vision το έχω αναφέρει αρκετές φορές σε αυτό το review. Αντίθετα με άλλα games, όπου οι άγνωστες περιοχές καλύπτονται από fog of war, στο Darkwood μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα τα στατικά αντικείμενα του περιβάλλοντος γύρω σας, αλλά βλέπετε τα interactable κομμάτια του, όπως τέρατα, μανιτάρια ή αρκουδοπαγίδες, μόνο αν έχετε το vision σας στραμμένο αμέσως πάνω τους. Αυτό σημαίνει οτι μπορεί να περπατάτε σε ένα ανοιχτό ξέφωτο όπου δεξιά και αριστερά υπάρχουν τα εκτρώματα του Cthulhu, αλλά εσείς θα βλέπετε μόνο ότι βρίσκεται ακριβώς μπροστά σας. Το πόσο εκνευριστικό είναι αυτό με τα μανιτάρια το φαντάζεστε και μόνοι σας, ενώ 1-2 φορές κατέληξα να πατάω τις αρκουδοπαγίδες που είχα στήσει ο ίδιος στο hideout μου.

Survival Tip: Το living tissue στο έδαφος μπορείτε να το κάψετε με βενζίνη. Κάντε equip το gas και αγοράστε σπίρτα.

Darkwood (3)

Τη μαύρη γλίτσα στο πάτωμα την καθαρίζετε καίγοντάς την.

Ηχητικά το Darkwood εντυπωσιάζει όσο και στα οπτικά, με τα sound effects των τεράτων να τα κάνουν να ξεχωρίζουν και τη μουσική να έχει ένα υπέροχο, μονότονο ρυθμό που ανατριχιάζει. Ειδικά γούσταρα το SE (sound effect) των μανιταριών που μπορείτε να μαζέψετε για harvest, που θυμίζουν κατσαρόλα που βράζει, καθώς και τα κλαψουρίσματα των σκύλων που έχουν γεμίσει μανιτάρια και πλέον δεν μπορούν να κουνηθούν (και ξέρουν οτι θα τους φάνε άλλοι σκύλοι λίαν συντόμως). Ειδικά στην αρχή όταν πρέπει να βγάλετε το δικό σας σκύλο από τη μιζέρια του σαν γιατρός χτυπάει κατευθείαν στην kokoro, μέχρι να φτάσετε στο area 3 οπότε και τα Huge Wild Dogs θα σας κάνουν να μισήσετε όλο το κ@λοείδος τους.

Darkwood (24)

Για να μπείτε εδώ πρέπει να ανοίξετε την πόρτα του σπιτιού σας τη νύχτα. Σκεφτόντουσαν και να βάλετε πιστόλι στο κεφάλι σας, αλλά το invitation τους φάνηκε πιο κλασσάτο.

Γενικά στα τεχνικά του το Darkwood σκίζει, χρησιμοποιώντας πλήρες controller support (εγώ το έπαιζα με 360 controller) και εφαρμόζοντας πολλά ψυχολογικά τρικ, τόσο στο οπτικά όσο και ηχητικά. Ειδικά στο πέρασμα που συνδέει την πρώτη με την τρίτη περιοχή θα χλωμιάσετε εγγυημένα, το ίδιο και με το Wedding event.

Darkwood (14)

Τι ωραία visual, μα τον Yog Sothoth.

 

Final Verdict

Η τελική μου άποψη για το Darkwood είναι κάπως διχασμένη. Από τη μία λατρεύω το δύσκολο gameplay, την ανατριχιαστική ατμόσφαιρα και το οτι δε σου δίνει κατευθείαν το σενάριο αλλά αφήνει τα πάντα στις υπόνοιες και τις σκιές, και βέβαια δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει οτι το mapping είναι RANDOM, οπότε δεν υπάρχει walkthrough οι σταθερές οδηγίες (το ίδιο ισχύει και με όποιους κωδικούς βρίσκετε). Από την άλλη από την τρίτη area και μετά το gamaplay ξεφεύγει από το σημείο που το λες «ωραία δοκιμασία» και αρχίζει να γίνεται «εκνευριστικά άδικο«, ειδικά με το χειρότερο hideout στην ιστορία των hideouts. Δεν γίνεται επίσης να προσπεράσω οτι χρειάζεστε οπωσδήποτε wiki για να προχωρήσετε, που είναι ένα από τα θανάσιμα αμαρτήματα που μπορεί να κάνει ένα game για μένα.

Δίνουμε το thumbs up εύκολα, αλλά προειδοποιούμε οτι late game θα σας σπάσει τα νεύρα.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Darkwood

13.99
Darkwood
9

Atmosphere

9.5/10

Sound

9.5/10

Gameplay

9.0/10

Graphics

9.0/10

Story

8.0/10

Θετικά

  • Εξαιρετική σκηνοθεσία.
  • Λεπτομέρειες στα περιβάλλοντα.
  • Το concept hideout/raids.
  • Τυχαία generated κόσμοι.
  • Ωραία, τίμια δυσκολία (συνήθως).
  • Η οχύρωση του hideout.
  • Αποτελεσματικότατα sound effects.

Αρνητικά

  • Χωρίς wikipedia δε βγαίνει.
  • Chompers.
  • Δεν ξέρετε τι κάνουν τα upgrade.
  • Uncraftable items στο workbench.
  • Η τρίτη περιοχή.
  • Ο χαρακτήρας του Wolfman.
  • Τα dialogue choices δε βγάζουν νόημα.

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Adventure, Horror, RPG,
Platforms PC
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης Acid Wizard Studio
Εκδότης Acid Wizard Studio
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 17 Jul, 2017

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 10 64-bit
Επεξεργαστής Intel i3
Μνήμη 6 GB RAM
Κάρτα Γραφικών GeForce GTX 660
Χωρητικότητα 6 GB available space

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.