GameHorizon.gr

Dead Cells : Το Roguelite Dark Souls

Αχ Dead Cells, εσύ και το Hollow Knight μας θυμίσατε τι σημαίνει Metroidvania ξανά, Βέβαια εσύ γέρνεις πιο πολύ σε Roguelite αλλά είσαι κάτι το μοναδικό με τον δικό σου τρόπο. Το Dead Cells θα το αγαπήσουν τα άτομα που τους αρέσουν τα speedrun καθώς το Dead Cells σας βραβεύει όταν τρέχετε σαν μανιακοί για να βρείτε τα Secret rooms τα οποία κρύβουν πολύ χρήσιμα items.

Game mechanics

Ας αρχίσουμε με το Progression system που έχει το Dead Cells. Αν και πάσχει λίγο από την έλλειψη ενός Tutorial θα καταλάβετε πως δουλεύει παίζοντας. Το Progression system του είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αλλά μπορεί να καταντήσει βαρετό, αρχίζεις με τα βασικά όπλα (σπαθί,τόξο ή ασπίδα) και σκοτώνοντας εχθρούς μαζεύεις «Cells» τα οποία είναι το Currency του παιχνιδιού. Όπως και στο Dark souls όταν πεθαίνεις χάνεις όλα τα «Souls» ή σε αυτή τη περίπτωση τα «Cells» αλλά αντίθετα με το Dark Souls δεν σου δίνει την ευκαιρία να μαζέψεις ότι έχασες στο προηγούμενο Run.

Dead Cells

 

 

Μου αρέσει πολύ αυτό το permadeath σύστημα γιατί σε αναγκάζει να είσαι πολύ πιο προσεκτικός καθώς δεν έχει checkpoints και σε πετάει πίσω στην αρχή του παιχνιδιού. Αλλά επίσης το μισώ γιατί χάνετε όλα όσα κάνατε και μπορεί να καταντήσει μονότονο όταν κάνετε το ίδιο πράγμα συνέχεια. Με λίγα λόγια θα μπορούσα να το περιγράψω ως «Κάνεις speedrun αλλά δεν έχεις όπλα για να κάνεις ζημιά, αλλιώς το παίρνεις αργά και ρισκάρεις για πολύ δυνατά items».

Gameplay

Το γεγονός ότι όλες οι πίστες είναι Random Generated και αλλάζουν κάθε φορά στο θάνατο είναι ταυτόχρονα αρνητικό και θετικό. Από τη μία κρατάει το Gameplay κομμάτι φρέσκο και  αποφεύγει το speedrun να γίνεται μονότονο. Δυστυχώς τα Random Generated Levels δεν έχουν «μοναδικότητα», δεν έχουν κάτι που τα κάνει να νιώθουν πραγματικά ξεχωριστά, είναι σαν ένα ζωγράφο που δεν έβαλε πνεύμα στο πίνακα του. Από την ώρα που είναι Roguelite παιχνίδι μην περιμένετε πολλά περί χαρακτήρων ή Ιστορίας, τέτοια παιχνίδια βασίζονται στο Gameplay κομμάτι. Όσο για το κομμάτι κίνησης και επίθεσης είναι από αυτά τα πράγματα που είναι απλά και εύκολα για οποιονδήποτε αλλά με χρόνο και στα σωστά χέρια αλλάζει ο τρόπος παιχνιδιού δραματικά.

Dead Cells

Ένα μεγάλο παράπονο μου είναι η έλλειψη μοναδικών Bosses. Πολλά Bosses είναι απλά μεγάλες εκδόσεις απλών εχθρών απλά με έξτρα ικανότητες (Power Rangers anyone?). Έχει μόνο 2 αληθινά bosses και το ένα είναι το final boss, δεν δίνει την αίσθηση ότι ήρθατε αντιμέτωπος κάτι που θα έπρεπε να φοβάστε. Δεν σας αγχώνει, τα boss τα νιώθετε πολύ… Απλά.

Dead Cells

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τα Όπλα, όπως βλέπετε στη παραπάνω φωτογραφία σε κάθε δοχείο υπάρχουν διάφορα όπλα. Βέβαια πολλά είναι άδεια αλλά όταν βρεις νέα όπλα και τα κάνεις equip θα μπορείς να βλέπεις τη «συλλογή» σου στη αρχή της πίστας. Τα όπλα εδώ έχουν μια μοναδική ιδιότητα, τη δικιά τους ταχύτητα και το δικό τους animation. Αυτό είναι που με κάνει να χαίρομαι κάθε φορά και να αντιδράω λες και απέκτησα νέο όπλο στο DOOM. Τα όπλα επίσης  πάντα έχουν μια έξτρα ιδιότητα η οποία είναι επίσης Random Generated. Η ποικιλία είναι μεγάλη αλλά η απόκτηση τον όπλων βασίζετε στη τύχη πολλές φορές, μπορείτε  αποκτήσετε ένα κακό όπλο πολύ μακριά στο παιχνίδι και ένα πολύ καλό όπλο στην αρχή αφού πεθάνετε πρώτα.

Visuals και ήχος

Δεν περίμενα πολλά στο θέμα της εμφάνισης του, αλλά έπεσα έξω. Δεν ξέρω πως το κατάφερε αλλά το Dead Cells είναι πανέμορφο. Τα χρώματα,τα animations και το background όλα μαζί δουλεύουν για να σας δώσουν ένα πανέμορφο εικαστικό αποτέλεσμα. Το Dead Cells εκτελεί το Pixel Art Style του πάρα πολύ καλά, αλλά όσο για τον ήχο… Εκεί αλλάζει η ιστορία.

Dead Cells

Στο τομέα του ήχου υπάρχει ένα πρόβλημα: η ποσότητα. Ό,τι κομμάτια έχει ταιριάζουν στο γενικό τους περιβάλλον, αλλά δυστυχώς τα κομμάτια είναι μικρά σε διάρκεια αλλά και σε ποσότητα. Αν διαλέξεις να εξερευνήσεις αντί για να κάνεις speedrun τις πίστες θα υποστείς συνεχόμενα loop του μοναδικού κομματιού της πίστας.

Για ποιόν είναι το Dead Cells;

Το Dead Cells δεν θα έλεγα πως είναι για οπουδήποτε επειδή δεν συγχωρεί τα λάθη σας. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να μην γουστάρετε σε τέτοιου είδους παιχνίδια αλλά αξίζουν μια δοκιμή. Τα Metriodvania είναι πολύ oldschool παιχνίδια αλλά μέχρι και τώρα έχουν ένα σταθερό fanbase. Αν θέλετε ένα δύσκολο παιχνίδι που επιβραβεύει το ρίσκο ή την ταχύτητα το Dead Cells είναι για εσάς. Είναι εθιστικό λόγω της δυσκολίας του και ο θάνατος σας κατά κύριο μέρος είναι δικό σας λάθος οπότε πάντα θα λέτε «Μια προσπάθεια ακόμα». Προτείνω το παιχνίδι σε όλους ειδικά σε άτομα που έχουν παίξει Dark souls ή Binding of Isaac.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

7.9

Atmosphere

7.0/10

Sound

8.0/10

Gameplay

9.0/10

Graphics

7.5/10

Θετικά

  • Γρήγορο Gameplay
  • Εθιστικό
  • Καλά Animation
  • Πολλοί τρόποι εκτέλεσης/αντιμετώπισης
  • Πληθώρα από Items

Αρνητικά

  • Έλλειψη από Bosses
  • Μικρή ποικιλία σε OST

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Roguelite,Metroidvania
Platforms PC
Αρ. παικτών Singleplayer
Εταιρία Ανάπτυξης Motiontwin
Εκδότης Motiontwin
Διάθεση
Ημ. Διάθεσης 10 Μαΐου 2017

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7, Windows 8, Windows 10
Επεξεργαστής Οποιονδήποτε i5 (no love for AMD)
Μνήμη 4 GB RAM
Κάρτα Γραφικών Nvidia GTX 460 ή Radeon HD 7800
Χωρητικότητα 500 ΜB διαθέσιμος χώρος