GameHorizon.gr

Earth Liberation Review

Να σηκώσει το χέρι όποιος νόμιζε πως τα RTS πέθαναν

Τα χρόνια πέρασαν. Το Warcraft 3 πάλιωσε, τα Command & Conquer ξεχάστηκαν και τα Age of Empires/Mythology παίζονται σχετικά σπάνια για χάρη της παιδικής νοσταλγίας μας (editor’s note: ή όποτε έχουμε μαζοχιστικές τάσεις. Μπείτε σε ένα online game στο Steam και θα καταλάβετε τι εννοώ). Ποιος από εμάς δεν χαράμισε ώρες οδηγώντας τον Arthras στην καταστροφή; Ή τη Σοβιετική Ένωση στην απόλυτη μοναρχία της Ευρώπης; Ή εξερευνώντας την μυθολογία τριών μεγάλων πολιτισμών, την Αμερική και την μεσαιωνική Ευρώπη; Μη σας πάρουν τα ζουμιά αγαπητοί αναγνώστες, είναι δύσκολο, το ξέρω. Είναι πλέον γνωστό πως το Real Time Strategy (RTS), πέθανε σαν είδος και δεν θα αναστηθεί ποτέ πιθανότατα. Μόνο το Starcraft υπάρχει για να μας θυμίζει πως κάποτε το RTS ήταν επικεφαλής του gaming. Και ξαφνικά, η PoRovoz Studios τολμά να δημιουργήσει ένα τέτοιο παιχνίδι, το Earth Liberation, ποντάροντας στην ανανέωση του είδους και την ανεπάρκεια αξιοπρεπών τίτλων. Αξίζει όμως;

Story

Στο μέλλον, έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που οι εξωγήινοι εισβολείς έφτασαν στη Γη και την κυρίευσαν. Από τα ερείπια του παλιού μας πολιτισμού, οι άνθρωποι ενώνονται και είναι έτοιμοι να αντισταθούν στους εισβολείς, ακόμα και αν σημαίνει το θάνατο όλων μας. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να γίνετε ο διοικητής της αντίστασης και να την οδηγήσετε στη νίκη.

Για ένα φαντάρο θα χρειαστεί να κάψετε μια ολόκληρη βάση για εκδίκηση; Δηλαδή, αν πεθάνει διμοιρία ολόκληρη τι θα κάνετε, θα ρίξετε πυρηνικά μέχρι και στο Έβερεστ;

Για ένα φαντάρο θα χρειαστεί να κάψετε μια ολόκληρη βάση για εκδίκηση; Δηλαδή, αν πεθάνει διμοιρία ολόκληρη τι θα κάνετε, θα ρίξετε πυρηνικά μέχρι και στο Έβερεστ;

Τώρα, θα με πείτε γκρινιάρη, γεροπερίεργο και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Αλλά, αυτό το είδος ιστορίας και σεναρίου είναι τετριμμένο και πιο χρησιμοποιημένο από ένεση ηρωίνης σε junkie party. Κλασσικά, οι εξωγήινοι εισβάλλουν και εμείς τους πολεμάμε ή αντιστεκόμαστε. Το XCOM το έκανε αρκετά καλύτερα, χωρίς να σώζεται από το γεγονός πως 90% των ταινιών και παιχνιδιών με εξωγήινους έχουν την ίδια ακριβώς πλοκή. Δεν υπάρχει τίποτα το καινούργιο, ούτε κάτι το ενδιαφέρον. Βάλτε ρε παιδί μου, πως γίναμε mutants και θέλουμε να αναστήσουμε τον πολιτισμό μας, βάλτε την οπτική γωνία των εξωγήινων με ένα δραματικό story, πως κάναμε εμφύλιο εν μέσω εισβολής, κάτι να προσθέσει λίγο δράμα στο κλασσικό «οι άνθρωποι είναι καλοί υπερασπιστές στους κακούς εξωγήινους». Νισάφι πια.

Gameplay

Το gameplay περιγράφεται σε μια πρόταση, αν βαριέστε να διαβάσετε: αγνό, καθαρό, παραδοσιακό RTS. Το Earth Liberation πατάει στις ίδιες συνταγές που έκαναν πετυχημένα πόσα άλλα πριν από αυτό. Είναι εύκολο να το συνηθίσετε κιόλας. Για την ώρα, μπορείτε να παίξετε μόνο σαν Resistance, οπότε οι λάτρεις των εξωγήινων πρέπει να κάνουν υπομονή. Οι μονάδες σας έχουν ένα καλό βαθμό ποικιλίας και οι δημιουργοί υπόσχονται τον εμπλουτισμό τους στο μέλλον. Εμφανισιακά, το στυλ τους μου θύμισε κάτι μεταξύ Warhammer 40K και Starcraft, οπότε αν είστε φανατικοί των τίτλων αυτών, θα το εκτιμήσετε.

Οι επιρροές από άλλα space strategy είναι ένα καλό plus

Οι επιρροές από άλλα space strategy είναι ένα καλό plus

Κάτι το οποίο θεώρησα αρνητικό, αλλά θα αρέσει σε άλλους, είναι η έμφαση στις μάχες. Οι μονάδες σας εκπαιδεύονται σχετικά γρήγορα και είναι εύκολο να μαζέψετε μεγάλους στρατούς σε μικρό χρονικό διάστημα. Κατά συνέπεια, δεν θα επικεντρωθείτε και τόσο σε οικονομία και χτίσιμο, οπότε ξεχάστε τα αχανή στρατόπεδα και το δάγκωμα νυχιών αν θα σας φτάσουν οι προμήθειες. Ίσως φταίει που συνήθισα στο σύστημα του Total War και μου φαίνεται κάπως «απλοϊκό».

Και βάζω σε εισαγωγικά το απλοϊκό, γιατί αν και σας φαίνεται απλό, δεν είναι πάντα έτσι. Δεν θα είναι κάτι σαν «ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε». Η ΑΙ σε κάποια σημεία γίνεται ανελέητη, στέλνοντάς σας το ένα κύμα εχθρών μετά το άλλο, οδηγώντας σας σε stalemate μέχρι να βρείτε τρόπο να τους κάνετε αντεπίθεση. Αυτό βοηθάει στο βαθμό δυσκολίας χωρίς να γίνεται άμεσα άδικο προς τον παίκτη, όπως στο Atilla που οι στρατοί της ΑΙ έσκαγαν από παντού επειδή μπορούσαν. Είναι σχεδόν σίγουρο πάντως πως η ΑΙ μάλλον έχει απεριόριστες προμήθειες, οπότε θέλει λίγο προσοχή στο πως θα κινηθείτε.

Για την ώρα πάντα, υπάρχουν κάποιες ελλείψεις που χρειάζονται σε ένα RTS. Το Earth Liberation δεν έχει ακόμα επιλογές για να βάζετε μονάδες σε γκρουπ και να τις κατευθύνετε πιο εύκολα. Λείπουν ακόμα περιπολίες και τα set paths που θα έπρεπε να μπορείτε να βάλετε, αν και θα προστεθούν στο μέλλον ελπίζω. Το κερασάκι στην τούρτα είναι η απουσία multiplayer, οπότε συγχαρητήρια, κολλήσατε στην campaign.

Πύργος των Necrons είναι αυτό;

Πύργος των Necrons είναι αυτό;

Γραφικά – ήχος

Τα γραφικά είναι για την ώρα αρκετά καλά, με ένα δικό τους ιδιαίτερο στυλ και μια λίγο old-school γοητεία που δένει όμορφα, αν και οι δημιουργοί υποσχέθηκαν – μαντέψτε – να τα βελτιώσουν στο μέλλον. Δεν παρατήρησα κάποια bugs ή περίεργα sprites, και είναι καλά διαμορφωμένο για να τρέχει σαν αέρας. Οπότε μην ανησυχείτε, το μπρίκι που έχετε για PC θα το τρέξει μια χαρά. Όσον αφορά τον ήχο, χλιαρά πράγματα. Δεν υπάρχουν voice overs ακόμα, οπότε μέχρι να μπούν sound files θα διαβάσετε αρκετά πραγματάκια. Η μουσική ήταν αδιάφορη στο περισσότερο μέρος της, αλλά ταιριάζει αρκετά καλά στο ύφος του παιχνιδιού. Ίσως προστεθούν καλύτερα κομμάτια στο μέλλον.

Final Verdict

Η αλήθεια είναι πως προβληματίστηκα αρκετά. Έχει έναν πυρήνα στοιχείων που ξυπνάει αναμνήσεις της επικής RTS εποχής, αλλά λείπει τρομερά πολύ περιεχόμενο για την ώρα, σε δύο ωρίτσες έχετε ξεμπερδέψει. Νιώθω πως είναι πολλά υποσχόμενο και αν γίνει όπως το ονειρεύονται οι δημιουργοί, θα είναι ένας πολύ αξιοπρεπής τίτλος που θα αξίζει τα λεφτά σας. Γνώμη μου είναι να περιμένετε μερικά patch ακόμα για να δείτε πως θα κινηθεί και τι περιεχόμενο θα μπει, και μετά αποφασίζετε. Και ελπίζω να το αξίζει στο μέλλον.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Earth Liberation

Earth Liberation
70

Ιστορία

7/10

    Ατμόσφαιρα

    7/10

      Γραφικά

      8/10

        Mουσική

        6/10

          Gameplay

          8/10

            Θετικά

            • Πολύ καλό optimization
            • Απλό, παραδοσιακό gameplay
            • Ικανοποιητικός βαθμός δυσκολίας
            • Όμορφα γραφικά
            • Ενεργοί δημιουργοί
            • Λιγότερη έμφαση σε οικονομία και χτίσιμο

            Αρνητικά

            • Λιγότερη έμφαση σε οικονομία και χτίσιμο
            • Ο ήχος είναι meh
            • Λείπει πολύ περιεχόμενο
            • Σοβαρά, πάρα πολύ
            • Μόνο campaign έχει και μια faction, για multiplayer ούτε λόγος
            • Απουσία voice overs
            • Κάποια gameplay στοιχεία ζωτικής σημασίας λείπουν για την ώρα

            Πληροφορίες παιχνιδιού
            Genre Strategy
            Platforms
            Αρ. παικτών Single Player (για την ώρα)
            Εταιρία Ανάπτυξης PoRovoz Studios
            Εκδότης PoRovoz Studios
            Διάθεση Steam
            Ημ. Διάθεσης 15 Δεκεμβρίου 2016

            Απαιτήσεις παιχνιδιού
            Λειτ. Σύστημα Windows 7 64-bit or newer
            Επεξεργαστής Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2.66 GHz / AMD Athlon II X4 650 @ 3.20 GHz
            Μνήμη 4 GB RAM
            Κάρτα Γραφικών ATI Radeon HD 5850 or NVIDIA GeForce GTX470 with 1GB VRAM
            Χωρητικότητα 2 GB διαθέσιμος χώρος

            Νικηφόρος Μητράκος
            Gamer από όταν έβρεχα τις πάνες μου μπροστά σε ένα PC με Windows 95 και με Warcraft να παίζει. Η τεχνολογία και το gaming είναι στο αίμα μου (και παίζει να είναι) μέχρι να βγάλω άσπρες τρίχες και στα αφτιά. Σπουδές σε Πληροφορική και Τηλεπικοινωνίες, τομέας λατρεία για μένα. Εκτός από gaming, έχω μια αγάπη για ταινίες, σειρές, τεχνολογία και οδήγηση. Α, και να μην ξεχάσω, έχω ένα μικρό κόλλημα με το να γράφω κριτικές. Δεν ξέρω γιατί. Αλλά μ’αρέσει!