GameHorizon.gr

Elmia Review – Άλλο ένα Platformer με τη Unity – Argh…

Πολύ μ’αρέσουν αυτά τα 2D platformer φτιαγμένα με Unity. Όχι αλήθεια, το review βγαίνει μέσα σε ένα πεντάλεπτο. Βασικά πριν καν παίξω το παιχνίδι ξέρω τι θα πω: “Όμορφη αισθητική γραφικών αλλά παντελής έλλειψη βάθους στο gameplay, mechanics τα οποία ξεκινάνε αδιάφορα και τελικά καταλήγουν σε full bullsh!t territory στο πρώτο μισάωρο καθώς οι developers σας κλέβουν για να αυξήσουν τη δυσκολία, σενάριο με ένα παιδάκι χαμένο σε έναν μεγάλο εχθρικό κόσμο που συμβολίζει το πόσο ευάλωτα είναι τα παιδιά και το πόσο μικροί είμαστε εμείς σαν παίκτες σε σύγκριση με την κοσμικότητα, αδικαιολόγητο lag για ένα υποτιθέμενο 2D game και ένα μίσος για τη σωστή χρήση controller που σε κάνει να απορείς για ποιο λόγο το είχαν καν σαν επιλογή“. Οπότε ευχαριστώ Elmia, δεν έπεσα ούτε σε ένα έξω, και σε 10 λεπτάκια θα μπορώ να πάρω άλλον έναν τίτλο στο Steam account μου.

Elmia (6)

Μη χαίρεστε, θα βλέπετε την πρωταγωνίστρια από τόσο κοντά μόνο στα αρχικά cutscenes του κάθε stage.

Story

私はこの仕事が嫌いです。
私は今このサイトを支配しているはずです。
少なくとも私たちは熱い女の子を持っているので、耐えられる。
しかし、それでも、私の天才は認識されません。
ある日、私はこの惑星を支配するでしょう。

ちなみに、日本人はWW2のナチスと共謀しました。
少なくとも彼らはそれを補うためにヘンタイを作る。

-Σταύρο δεν ξέρουμε Ιαπωνικά.
-Και ο developer του Elmia δεν ήξερε Αγγλικά, αλλά αυτό δεν τον σταμάτησε απ΄το να μεταφέρει το game στο steam χωρίς να κάνει Αγγλική μετάφραση.

Βασικά διόρθωση, έχουμε το αρχικό story στα Ιαπωνικά για την εισαγωγή, και μετά έχουμε google translate English για τα ενδοιάμεσα cutscenes. Oh, yeah, sh!t just got real. Anyway, το γενικό νόημα είναι “μικρό ευάλωτο παιδάκι χαμένο σε έναν μεγάλο τρομακτικό κόσμο”, με χαριτωμένα CG ανάμεσα.

Elmia (5)

“Ειρωνικό χειροκρότημα.”

Gameplay

Το Elmia ανήκει στην κατηγορία platformer που δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερα ενδιαφέρον mechanic από μόνα τους, οπότε αρχίζουν να πετάνε νέα gimmicks σε κάθε stage, δοκιμάζοντας την υπομονή μας. Προφανώς ξεκινάμε από τα αριστερά και πηγαίνουμε προς τα δεξιά, αλλά η χαρακτήρας μας κινείται απελπιστικά αργά, ενώ πέφτει με την ίδια ταχύτητα. Το trick του Elmia είναι οτι μπορούμε να κάνουμε teleport οποιαδήποτε στιγμή θέλουμε στο σημείο που δείχνει ο κέρσορας, με σχεδόν μηδενικό cooldown και χωρίς κανένα περιορισμό για το τί μπορεί να βρίσκεται ανάμεσα σε’μας και το σημείο του teleport.

Elmia (4)

Obligatory underwater level… I did it better.

Είναι το είδος mechanic που παραείναι overpowered για να το δίνεις από τα πρώτα 5 δεύτερα, και το οποίο μετανιώνεις αργότερα, καθώς αναγκάζεσαι να βρεις όλο και πιο άδικους τρόπους για να δώσεις δυσκολία στο game, με την οθόνη στα τελευταία επίπεδα να μοιάζει με σκηνή από bullethell shooter, όπου τα σημεία που δεν πρέπει να αγγίξετε αριθμούν τις δεκάδες ανά πάσα στιγμή, κύματα αέρα να μας στέλνουν σε τυχαίες κατευθύνσεις και η έλλειψη επαρκούς UI για να καταλαβαίνετε πότε έχετε φάει πολύ damage και πότε δεν έχετε αρκετό οξυγόνο δε βοηθάει καθόλου.

Elmia (8)

Για μια παρόμοια απογοητευτική εμπειρία με το Elmia, δοκιμάστε το The Overdreamer.

Πριν κλείσω με το gameplay, να σημειώσω οτι στο main menu φαίνονταν κλειδωμένες σχεδόν 15 διαφορετικές επιλογές, που δεν έχω ιδέα τι κάνανε, καθώς το Elmia μου έσπασε τα νεύρα πριν το τερματίσω έστω και μία φορά. Πρέπει να πούμε πάντως οτι ο developer μάλλον παραήταν αισιόδοξος για το replayability του game του αν πίστευε οτι θα κάθονταν κάποιος να δοκιμάσει 15 διαφορετικά modes της ίδιας εμπειρίας πάνω κάτω.

Elmia (2)

Technical

Όπως είπα ήδη με τις διορατικές ικανότητες μου, όμορφα, παραμυθένια γραφικά, συνοδευόμενα με απαίσιο performance όταν προσπαθείτε να παίξετε σε μεγαλύτερες ταχύτητες, γενικώς χαρακτηριστικά της Unity. Τα CG ανάμεσα στα stages πρέπει να πω οτι όντως ήταν πανέμορφα, συνδυάζοντας την αισθητική ζωγραφιάς παλιού βιβλίου με την χαριτωμενιά anime άριστα, αλλά τα ίδια τα stages συχνά κάναν μπαμ για την έλλειψη λεπτομέρειας στα background τους (μινιμαλιστικά σε κακό βαθμό).

Η μουσική από την άλλη ήταν αδιάφορη και το voice acting ανύπαρκτο, ενώ κάνει το λάθος να προσπαθεί να δώσει στο δεξί μοχλό του controller λειτουργία εκτός της κάμερας, το οποίο δεν έχει δουλέψει ΠΟΤΕ στην ιστορία του gaming, αλλά για κάποιο λόγο οι devs επιμένουν να το κάνουν.

Elmia (7)

Οι γενικές εντυπώσεις των παικτών μετά από καμια ώρα gameplay.

Final Verdict

Προφανώς και δεν αξίζει για αγορά, ειδικά στα 10 ευρώ που πωλείται. Θα έλεγα οτι ίσως να αξίζει στα 2.5 ευρώ, αλλά από την άλλη τη στιγμή που αυτό θα βγει στα -75% προσφορά, θα έχουν βγει ταυτόχρονα σε προσφορά και άλλα games που θα αξίζουν πολύ περισσότερο τα λεφτά σας. Συνοψίζοντάς τα: Βαρετό platforming, άδικα mechanics εξαιτίας της παντελής έλλειψης balance της κεντρικής ιδέας, έντονη έλλειψη λεπτομέρειας στα περιβάλλοντα, άσχημα controls, αδικαιολόγητο lag και ένα όμορφο CG ανά 10 λεπτά. Προφανώς και δεν προτείνεται για αγορά.

Το Gamehorizon δίνει ένα παγερό thumbs down.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

3.1

Ατμόσφαιρα

4.0 /10

Graphics

3.5 /10

Sound

3.5 /10

Gameplay

1.5 /10

Θετικά

  • Όμορφα CG ανάμεσα στα stages.
  • Aaaand that's it.

Αρνητικά

  • Δεξής μοχλός για κάτι εκτός κάμερας.
  • Frame drops αν πάτε να τρέξετε.
  • Ελλιπές mapping.
  • Cheap deaths με το τσουβάλι.
  • Κακό UI.
  • 10 ευρώ για διάρκεια σφηνάκι.

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Platformer,
Platforms PC,
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης AECRNIA
Εκδότης AnelaGamesStudio
Διάθεση
Ημ. Διάθεσης 8 Δεκεμβρίου 2018

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα WindowsVista/7/8/10
Επεξεργαστής Intel Core i5-3230M or better
Μνήμη 4 GB RAM
Κάρτα Γραφικών NVIDIA GeForce GT 720M or better
Χωρητικότητα 2-4 GB (Τα minimum και recommended settings έχουν διαφορετικά memory reqs... Πώς ακριβώς δουλεύει αυτό;)

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.