GameHorizon.gr

Fictorum Review – Destruction, Anhiliation, Lag

Στο Gamehorizon έχουμε περιθώριο δύο βδομάδες να κάνουμε review ένα παιχνίδι αφού το πάρουμε, ένα όριο το οποίο πλησιάζω σχεδόν με κάθε τίτλο που παίρνω, καθώς θέλω να εξερευνήσω τα παιχνίδια σε βάθος. Το Fictorum είναι από τα πρώτα, αν όχι το πρώτο, το οποίο έκανα review σε μια μέρα. Την προσοχή μου είχαν τραβήξει οι λέξεις «procedually generated» και «destructible environments», δύο φράσεις που συνήθως ισοδυναμούν με τη λέξη «fun».

Fictorum (4)

Το φτωχό customization του χαρακτήρα.

Story

Η κακιά αυτοκρατορία έχει προδώσει το μάγο που ελέγχετε στο παρελθόν, αλλά αυτός γλίτωσε από το θάνατο αφού επισκέφτηκε το Corruption και είδε το Void ή κάποια π@υτσα μπλε και κάτι παρόμοιο. Αν δίνετε σημασία στο plot σε ένα παιχνίδι που μπορείτε να καλέσετε μετεωρίτες για να ισοπεδώσετε πόλεις, κάτι κάνετε λάθος.

Κοιτάξτε, μιλάμε για proceadually generated κόσμο, προφανώς και το story δεν είναι το δυνατό σημείο του τίτλου. Το Fictorum προσπαθεί να συνδυάσει κλασσική αφήγηση D&D στο overmap με χαοτικό sandbox μακελειό in-game, ένας συνδυασμός που το κάνει να υστερεί. Το τελικό νόημα είναι οτι ο μάγος σας είναι πρακτικά εναντίον όλων, δεν έχει κανένα ηθικό ενδοιασμό να σκοτώσει φιλειρηνικούς πολίτες (επίτηδες ή καταλάθος) και σκοπό έχει να προκαλέσει το μεγαλύτερο δυνατό πανικό.

Fictorum (3)

Αν παίζαμε D&D, τότε ο χαρακτήρας σας θα ήταν το πιθανότερο chaotic evil, με τον παίκτη να πιάνει πολλές φορές τον εαυτό του να γελάει σατανικά καθώς γκρεμίζει ένα πύργο από τα θεμέλια με εκρήξεις φωτιάς. Να τονίσω οτι η αρχική επιλογή class που θα κάνετε δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο, ενώ δεν προτείνουμε σε κανέναν να παίξει σε hardcore mode λόγω των cheap deaths.

Gameplay

Εδώ βρίσκεται και το όλο ατού του τίτλου. Αφού φτιάξετε το χαρακτήρα σας (ένα σχετικά ελλιπές customization που καθορίζει και με πιο αρχικό spell ξεκινάτε) πηγαίνετε στο overmap, απ’όπου πρέπει να φτάσετε από τα αριστερά που ξεκινάτε στα δεξιά, χωρίς να έχει σημασία η ακριβής πορεία που θα ακολουθήσετε. Στην ουσία κάθε «dot» που βλέπετε αντιστοιχεί σε ένα event, το οποίο μπορεί να είναι in-game χάρτης που πρέπει να διασχίσετε, ή μια ηθική επιλογή που πρέπει να κάνετε με το προαναφερθέν στυλ αφήγησης D&D.

Fictorum (7)

Συχνά μπορεί να συναντήσετε τυχαία events όπου πρέπει να κάνετε κάποιες επιλογές.

Η συμβουλή μου είναι να αποφεύγετε να εξερευνάτε χάρτες όποτε σας δίνεται η δυνατότητα, καθώς ανεξάρτητα από το πόσο skilled είστε, στα sandbox υπάρχει πάντα ο παράγοντας του απρόβλεπτου. Λίγο γκαντέμης να είστε, οι τοίχοι του πύργου που μόλις γκρεμίσατε μπορούν να πέσουν πάνω σας και να σας ισοπεδώσουν χωρίς πολλά πολλά. Γενικά οι τυχαίοι θάνατοι δίνουν και παίρνουν στο Fictorum, με τους kamikazi Corrupted ειδικά να σας σπάνε συχνά τα νεύρα (είναι ημιδιάφανοι).

Fictorum (2)

Αυτή την οθόνη θα βαρεθείτε να τη βλέπετε.

In-game, ο στόχος σας συνήθως είναι να γκρεμίσετε όλους τους πύργους που αποτρέπουν τη χρήση του portal με το οποίο φεύγετε. Το τυπικό είναι να υπάρχουν δύο-τρεις τέτοιοι, με πολλά αθώα σπίτια ενδιάμεσα για να εκφράσετε τις δημιουργικές τάσεις σας (Art is an explosion! Kaaats!). Το παιχνίδι έχει εμμονή με τις καταστροφές κτιρίων σε φετιχιστικό βαθμό, το οποίο όμως έρχεται σε αντίθεση με την τάση του να κρύβει items μέσα στα κτίρια. Το αποτέλεσμα είναι οτι πριν απολαύσετε την ολική και απόλυτη κατεδάφιση του σπιτιού της χείρας με τα ορφανά, θα πρέπει πρώτα να κάνετε ένα tour του για να βεβαιωθείτε οτι δεν είχε πουθενά κρυμμένες καινούριες σαγιονάρες.

Fictorum (1)

Το σύστημα είναι επιεικώς χαζό, διακόπτοντας τη δράση για να κάνετε την κλασσική αγγαρεία των RPG: loot τα πάντα. Στο δρόμο σας για τη συστηματική κατεδάφιση πόλεων, θα βρεθούν οι inquisitors, κυνηγοί μάγων της αυτοκρατορίας, και οι Corrupted, στην ουσία zombie με εκνευριστικά πολύ health. Το blink είναι ίσως το πιο βασικό spell του παιχνιδιού, μετατρέποντας κάθε μάχη σε ένα μεγάλο kiting session. Στην πρώτη επιλογή δημιουργίας χαρακτήρα προτείνουμε να πάρετε το tempest, καθώς η δυνατότητα bounce θα σας σώσει από το εκνευριστικό targeting. Εναλλακτικά πηγαίνετε με τα fireballs για τα μεγαλύτερα boom, αλλά με τίποτα μη διαλέξετε ice.

Fictorum (5)

Η καταστροφή ενός κτιρίου είναι πάντα όμορφη.

Ένα ακόμη σημείο που δίνει ρεσιτάλ ο τίτλος, είναι το customization των spells. Κάθε φορά που πάτε να κάνετε ένα spell (αριστερό κλικ), μπορείτε να πατήσετε και το δεξί κλικ για να του δώσετε επιπλέον ικανότητες, με αντίστοιχα αυξημένο mana cost βέβαια. Για παράδειγμα, μπορείτε να αυξήσετε το mana cost της βασικής fireball κατά 10% και 10%, και σε αντάλλαγμα να της δώσετε δυνατότητες multiple targets και high explosivity. Μετά μπορείτε να απολαύσετε τα πυροτεχνήματα. Ένας φίλος μου είπε οτι κατάφερε να ρίξει 7 μετεωρίτες ταυτόχρονα με τον κατάλληλο συνδυασμό ρούνων, κυριολεκτικά ισοπεδώνοντας μία πόλη με ένα spell.

Fictorum (11)

Στην τωρινή του τιμή το Fictorum δεν προτείνεται.

Διακοπές από το χάος θα κάνετε πολεμώντας τους αντίπαλους στρατιώτες, είτε αυτοί είναι Corrupted είτε Inquisitors. Κατά την εμπειρία μου οι Corrupted είναι με διαφορά οι πιο εκνευριστικοί, καθώς οι μάγοι τους αντέχουν πάνω από 2 hit στη σειρά, ενώ διαθέτουν επίσης ημιδιάφανα units που δεν υπάρχει περίπτωση να δείτε μέσα στον πανικό και το χαμό, καθώς και τα kamikazi units. Οι μάχες είναι πολύ απολαυστικές, με το κλειδί του gameplay να είναι το blink spell, αναγκάζοντάς σας σχεδόν μόνιμα σε τακτικές kiting.

Fictorum (6)

Technical

Τα γραφικά του τίτλου είναι μέτρια στην καλύτερη, κάτι που δε θα μπορούσε να αποφευχθεί λόγω της έμφασης στα physics. Σχεδόν κάθε object του κόσμου μπορεί να κομματιαστεί με άπειρους τρόπους (ανάλογα με το που θα το χτυπήσετε, τη δύναμη, το radius κτλπ). Για την ακρίβεια συχνά ένιωθα οτι έπαιζα παιχνίδι πρώτης γενιάς κονσολών, με gameplay του Crysis. Ο ήχος είναι αδιάφορος, με το «δυναμικό» θυμωμένο voice acting του χαρακτήρα σας να είναι άστοχο ενώ γκρεμίζετε κτίρια και ζωές σαν τη μικρή Ολλανδέζα στο λιβάδι.

Fictorum (8)

Ω, κοιτάξτε! Ένα χαρούμενο, αθώο μικρό σπιτάκι!

Όπως θα περίμενε κανείς από την Unreal 4, τα menu σέρνονται, με ένα αρχικό loading time σχεδόν 2 λεπτών να σας σπάει τα νεύρα κάθε φορά που το ανοίγετε (και εξαιτίας των μπόλικων ragequit που θα κάνετε αυτό θα είναι συχνό). Κατά τ’άλλα το in-game έχει τεράστια θέματα frame drops όταν παίζετε στη full οθόνη, αλλά αυτό δε θα είναι πρόβλημα, καθώς το Fictorum γυρνάει σε windowed mode από μόνο του κάθε φορά που κάνετε οποιοδήποτε load. Το αποτέλεσμα είναι οτι για να παίξετε σε ικανοποιητικά frames, θα πρέπει να ανεβάσετε μυωπία, παίζοντας από το παράθυρο.

Fictorum (10)

Final Verdict

Στην τελική λέει το Fictorum; Η απάντηση είναι οτι για τη full τιμή του, δε λέει με τίποτα. 20 ευρώ για μία εξαιρετικά επαναλαμβανόμενη εμπειρία, που ποντάρει μόνο στο gimmick (γιατί ΕΙΝΑΙ gimmick) καταστροφής κτηρίων για να κρατήσει το ενδιαφέρον. Όσο ενδιαφέρον και να κάνεις το combat, σε ένα single player RPG το story είναι απαραίτητο, και εδώ το Fictorum υστερεί τραγικά.

Από την άλλη αν το πετύχετε για 5 ευρώ, θα είναι 2-3 πολύ ευχάριστες ώρες, με πολλές εκρήξεις, πολλή σφαγή και πολλά σατανικά γέλια.

Το Gamehorizon δίνει thumbs down για την αγορά.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Fictorum

Fictorum
5.375

Atmosphere

4/10

    Sound

    5/10

      Gameplay

      9/10

        Graphics

        4/10

          Θετικά

          • 10^11η εκρήξεις.
          • Φοβερό customization spells.
          • Οι αφηγήσεις D&D.
          • Proceadually generated κόσμος.
          • Απολαυστικό combat.
          • Μπουμ! Μπβββφφφιιιιου! Κχχχπτζ! Γκουπ!

          Αρνητικά

          • Γελοίο loading.
          • Έλλειψη options για γραφικά.
          • Αδιάφορο story.
          • Τυχαίοι θάνατοι.
          • Βαρύ.
          • Γυρνάει σε windowed mode μόνο του.

          Πληροφορίες παιχνιδιού
          Genre Action, Indie, RPG
          Platforms
          Αρ. παικτών Single Player
          Εταιρία Ανάπτυξης Scraping Bottom Games
          Εκδότης Scraping Bottom Games
          Διάθεση Steam
          Ημ. Διάθεσης 9 Aug, 2017

          Απαιτήσεις παιχνιδιού
          Λειτ. Σύστημα Windows 7+ 64 bit
          Επεξεργαστής Core i5 or equivalent
          Μνήμη 8 GB RAM
          Κάρτα Γραφικών GTX 760 or equivalent
          Χωρητικότητα 10 GB available space

          Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.