GameHorizon.gr

Grimmwood Review – ΛΥΚΕ ΛΥΚΕ ΕΙΣΑΙ ‘ΔΩ?

Ξέρετε ποιο είναι το πρόβλημα με τα survival games; Δεν είναι ποτέ multiplayer friendly. Η λογική του να μαζέψεις μια ομάδα επιζησάντων από τη βιβλική καταστροφή #145, όπου ο καθένας έχει την ειδικότητα και το ρόλο του είναι καλή στη θεωρία, αλλά στην πράξη είναι αδύνατο να συντονίσεις πάνω από 3 ζωντανά, σκεπτόμενα άτομα. Αυτό είναι δυστυχώς κάτι που το Grimmwood δε φαίνεται να έχει πάρει χαμπάρι.

Story

Παίρνοντάς τα από την αρχή, το Grimmwood είναι ένα top-down, turned-based αλλά και real time survival RPG. Σε μια μεσαιωνική εποχή όπου τρέλα έχει κυριαρχήσει στις πόλεις και λοιμοί μαστίζουν τα χωριά, ο χαρακτήρας σας, μαζί με άλλους επιζήσαντες, αποφάσισε να τα παρατήσει όλα και να μετακινηθεί σε ένα χωριό, μες στο δάσος. Δυστυχώς, το δάσος δεν έχει καμία όρεξη για νέους γείτονες, οπότε και τέρατα αρχίζουν να επιτίθενται κάθε βράδυ στο χωριό σας, μέχρι να σκοτώσουν και τον τελευταίο κάτοικο.

Grimmwood (5)

Παρόλο που πρόκειται για 2D game (minus τα μοντέλα των χαρακτήρων), το Grimmwood έχει μια μαγευτική, βδελυρή αισθητική, η οποία τραβάει τον παίκτη αμέσως. Φανταστείτε ένα D&D campaign, αλλά σε πιο καταθλιπτικό (από άποψη setting, όχι μελών). Κάθε αλλαγή μέρας, τα τέρατα κάνουν εξορμήσεις, με την αποπνικτική ατμόσφαιρα μυστηρίου που είχα συναντήσει και στο Darkwood να επιστρέφει.

Gameplay

Δυστυχώς ότι κερδίζει σε ατμόσφαιρα, το Grimmwood το χάνει σε gameplay. Παίρνοντάς τα από την αρχή, το παιχνίδι ξεκινάει δίνοντάς σας την επιλογή να παίξετε σε standard (ένα 24ωρο in-game διαρκεί ένα 24ωρο στην πραγματικότητα), ή blitz mode (ένα 24ωρο in-game διαρκεί 15 λεπτά στην πραγματικότητα). Το για ποιο λόγο είναι και τα δύο πολύ κακές επιλογές θα το αναλύσουμε αργότερα, για την ώρα πρέπει να φτιάξουμε ένα χαρακτήρα, του οποίου το αρχικό gear και character perks θα είναι τυχαία, με τον παίκτη να επιλέγει μόνο το όνομα και το φύλο.

Grimmwood (4)

Ο παίκτης κάνει spawn στην κεντρική πόλη/hub του παιχνιδιού, όπου βρίσκονται οι διάφορες υπηρεσίες, και όπου πρέπει να στήσετε άμυνα για το βράδυ. Τα survival στοιχεία του τίτλου θα γίνουν ορατά αμέσως, με το δείκτη δίψας και πείνας να είναι οι κύριες ανησυχίες σας για την ώρα, ενώ αργότερα θα μπουν στο χορό το sanity, τα προβλήματα στομάχου, η αυτοπεποίθησή σας, το πόσο βάρος μπορείτε να σηκώσετε και πάει λέγοντας. Ο κάθε χαρακτήρας έχει stamina points, τα οποία ξοδεύει ανησυχητικά γρήγορα και γεμίζει εκνευριστικά αργά, τα οποία χρησιμοποιούνται για κάθε πιθανή, δυνατή πράξη, από crafting μέχρι εξερεύνηση.

Αν θέλετε κι άλλα στοιχειωμένα δάση σαν το Grimmwood, διαβάστε το Darkwood review μας!

Το stamina management είναι βασικά το κύριο gameplay mechanic του Grimmwood, μαζί με τις επιθέσεις τεράτων το βράδυ. Ο μόνος τρόπος για να γεμίσετε stamina πέρα από το να περιμένετε, είναι να χρησιμοποιήσετε potions ή να φάτε φαγητό. Και τα δύο θα καταλήξουν σε κάποια προβλήματα υγείας, που για να τα λύσετε θα χρειαστεί να καταναλώσετε ειδικά medicine, τα οποία έχετε κάνει craft, και για να κάνετε το εν λόγω craft, απαιτούνται πρώτες ύλες που βρίσκετε εξερευνώντας.

Grimmwood (8)

“You died.”

Το βασικό management κομμάτι του Grimmwood, αφορά το πώς θα ξοδέψετε το stamina σας. Θα εξερευνήσετε τα woods από γύρω για να μαζέψετε πρώτες ύλες; Θα κάνετε crafting με τα αντικείμενα που έχουν μαζευτεί στο storage της πόλης μετατρέποντάς τα σε χρήσιμες πρώτες ύλες; Μήπως θα ενισχύσετε τις άμυνες της πόλης ώστε να βγάλετε την αλλαγή μέρας; Προφανώς ένα άτομο δεν μπορεί να τα κάνει μόνο του όλα αυτά, και εδώ μπαίνουν τα multiplayer elements.

Η λογική είναι οτι όλα τα υλικά που βρίσκετε και δε χρειάζεστε άμεσα (και θα είναι πολλά) θα τα αφήσετε στο storage της πόλης, κάτι σαν ένα κοινό guild bank για τους άλλους παίκτες. Η community θα αλληλοβοηθιέται έτσι, και με κάθε νέο μέλος η πόλη θα μαζεύει περισσότερες άμυνες, επιτρέποντας στους πιο τολμηρούς παίκτες να εξερευνήσουν ανενόχλητοι τις πιο μακρινές γωνιές του χάρτη, βρίσκοντας το πιο σπάνιο loot, αλλά και τα πιο φρικιαστικά τέρατα. Τι από αυτό δε δουλεύει; Τίποτα, το σύστημα είναι παραδόξως υγειες. Το πρόβλημα βρίσκεται στις χρονικές διάρκειες των δύο modes.

Grimmwood (1)

Από τις λίγες περιπτώσεις που πέτυχα σε server τόσο εξερευνημένο χάρτη. Αυτό σημαίνει επίσης οτι δε θα πετύχετε random loot κοντά στην πόλη, και πρέπει να ταξιδέψετε πολύ μακριά για να ανακαλύψετε καινούρια πράγματα.

Το standard mode, όπου μια μέρα in-game είναι μια μέρα στην πραγματικότητα, σημαίνει οτι από τη στιγμή που θα ξεμείνει από stamina ο χαρακτήρας σας δεν έχει νόημα να έχετε ανοικτό το παιχνίδι, και τα session σας περιορίζονται σε 5λεπτα ανά 24 ώρες, το οποίο δε δικαιολογεί τα 12.5 ευρώ του τίτλου. Το Blitz mode από την άλλη είναι στο άλλο άκρο. Με κάθε μέρα να διαρκεί μόνο 15 λεπτά, γίνεται σχεδόν αδύνατο να στηθεί μια community, καθώς οι χαρακτήρες θα πεθαίνουν από την πείνα και τη δίψα όποτε τελειώνει το καθημερινό σας session (α ναι, μην το ξεχνάμε: Η πείνα και η δίψα του χαρακτήρα σας δεν παγώνουν τη στιγμή που εσείς κάνετε log out).

Το τελικό αποτέλεσμα είναι οτι μόνο το standard mode είναι viable, αλλά και εκεί η μόνη λύση για να παίξετε συνεχόμενα είναι να χρησιμοποιήσετε όλα τα stamina points του χαρακτήρα σας, και μετά να αυτοκτονήσετε ώστε να ξεκινήσετε καινούριο, με νέα stamina points. Χαζό, to say the least.

Grimmwood (3)

Με κάθε μέρα που είναι ζωντανό το χωριό σας, τόσο πιο ισχυρά τέρατα θα κάνουν spawn.

Technical

Το Grimmwood είναι ένας πανέμορφος συνδυασμός 2D backgrounds, που μοιάζουν σαν να έχουν σχεδιαστεί σε πάπυρο, μαζί με 3D μοντέλα χαρακτήρων και τεράτων, ο οποίος δουλεύει εξαιρετικά. Θα μου άρεσε αν οι εικόνες των κτηρίων της πόλης/hub αλλάζανε καθώς την αναβαθμίζετε, αλλά και πάλι ο οπτικός τομέας είναι πολύ ικανοποιητικός. Ο ακούστικός δεν πάει καθόλου πίσω, με τα BGS (background sounds) να είναι ατμοσφαιρικότατα, και να ταιριάζουν εξαιρετικά με το creepy setting του τίτλου, ενώ η μουσική κάνει μια χαρά τη δουλειά της.

Σαν Unity έχουμε κάποια θεματάκια με το loading, το οποίο ειναι αδικαιολόγητα αργό για ένα 2D παιχνίδι (ειδικά οι εναλλαγές από το world map στα local maps), ενώ το UI θέλει λίγη δουλειά ακόμα, αλλά γενικά έμεινα πολύ ικανοποιημένος από τα τεχνικά ζητήματα του τίτλου.

Final Verdict

Το Grimmwood είναι μια από τις δυσάρεστες περιπτώσεις όπου το συνολικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, αλλά υπάρχει μια τοσοδούλα λεπτομέρεια που χαλάει τα πάντα μόνη της. Η έλλειψη ενός ενδιάμεσου ανάμεσα στο ναρκοληπτικά αργό standard mode και στο ψυχωτικά γρήγορο blitz mode καταστρέφει τον τίτλο, και είναι πραγματικά κρίμα.

Το Gamehorizon δίνει λυπημένο thumbs down.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

7.6

Γραφικά

8.0 /10

Ήχος

8.0 /10

Ατμόσφαιρα

9.0 /10

Gameplay

5.5 /10

Θετικά

  • Όμορφα, creepy γραφικά.
  • Εξαιρετικός ηχητικός τομέας
  • Όμορφη αίσθηση ομαδικότητας παικτών.
  • Οργανική εξερεύνηση και gameplay.

Αρνητικά

  • Κάπως βαρύ, χωρίς λόγο.
  • Το standard mode παραείναι αργό.
  • Το blitz mode παραείναι γρήγορο.

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Survival Horror, Management, Multiplayer
Platforms PC
Αρ. παικτών Multiplayer
Εταιρία Ανάπτυξης Big Moustache Games
Εκδότης Headup
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 2 Αυγούστου 2018

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 10
Επεξεργαστής 3.0 Ghz
Μνήμη 4 GB RAM
Κάρτα Γραφικών NVIDIA GeForce GTX 650
Χωρητικότητα 800 MB available space

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.