GameHorizon.gr

INSOMNIA: The Ark review – In Soviet Russia Quests do You!

Η Ρωσία δεν την βγάζει ποτέ καθαρή στα video games ε; Μπορεί να λέγεται “Stalker”, μπορεί να λέγεται “Metro”, αλλά πάντα ο ψυχρός πόλεμος τελικά κατέληξε καυτός, και πλέον ο κόσμος του πρωταγωνιστή μας είναι ένα ανίερο μείγμα κομουνιστών με υψηλά ιδανικά και ιδιαίτερη υποτίμηση της ανθρώπινης ζωής, cyka αδίστακτους bandits που θέλουν να οικειοποιηθούν το bread που με τόσο κόπο και ιδρώτα κλέψαμε από τους προηγούμενους bandits, και βέβαια κάποιο φαινόμενο όπου η μητέρα φύση μας λέει να πάμε να γ@μηθούμε με τα πυρηνικά μας και χρησιμοποιεί τις τηλεπαθητικές, ψυχικές δυνάμεις της για να μας ξεκάνει. Καλωσορίσατε στο INSOMNIA: The Ark.

INSOMNIA The Ark (6)

Mecha Budha! Because, why not?

Story

Μετά από κάποιο event γνωστό ως ” Ο Μεγάλος Πόλεμος”, η Ρωσία αναγκάστηκε να περάσει στο τελικό της σχέδιο: Να στείλει περίπου 1 εκατομμύριο “εθελοντές” στο διάστημα, όπου με λίγη τύχη θα φτάσουν κάποτε σε κάποιο κατοικήσιμο πλανήτη, καθώς η γη μολύνεται από ραδιενέργεια και τα πάντα αργοπεθαίνουν θλιβερά. Από αυτούς τους εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους της Ark, μόνο ένα μικρό ποσοστό είναι ξύπνιο ανά πάσα στιγμή, με τους υπόλοιπους να κοιμούνται σε cryo-sleep.

Αυτό έγινε πριν από εκατοντάδες χρόνια βέβαια. Πλέον, με εξαίρεση όσους κοιμούνται ακόμα σε cryo-sleep, η κοινωνία του INSOMNIA: The Ark έχει αλλάξει δραστικά, με γενιές ολόκληρες να έχουν γεννηθεί μέσα στο διαστημόπλοιο, ανακυκλώνοντας υλικά ξανά και ξανά και βασιζόμενοι στα έντομα και τα μανιτάρια του διαστημόπλοιου για επιβίωση, με τις προπολεμικές τεχνολογίες πλέον να θεωρούνται artifacts, καθώς δεκάδες χιλιάδων ζουν μέσα σε ένα διαστημόπλοιο το οποίο δεν κατανοούν, οδεύοντας προς ένα προορισμό που κανείς πλέον δεν μπορεί να επαληθεύσει, παγιδευμένοι σε μια πολιτεία-φέρετρο που δεν έχει καμία επαφή με τη γη.

If you love Mother Russia, τότε διαβάστε και το review για το Stalker!

INSOMNIA The Ark (2)

Stabby stabby, killy killy…~

Τα δύο κύρια προβλήματα στο INSOMNIA: The Ark, είναι ο ανεξέλεγκτος πληθυσμός των παράνομων κατοίκων της (πολίτες που ξεγλίστρησαν μέσα στην Ark παρόλο που δεν είχαν επιλεχθεί και άρχισαν να γεννάνε σαν κουνέλια), και η Insomnia, μία ψυχική ασθένεια της οποίας τα αποτελέσματα ακόμα δε λέω να καταλάβω. Η Insomnia προκαλεί κάποιο είδος τρέλας, αλλά ταυτόχρονα συνδέει τους ασθενείς με τον κόσμο των νεκρών, μόνο που δεν είναι ακριβώς νεκροί, και έχω 31 ώρες gameplay και ακόμα δεν έχω καταλάβει Χριστό από το σενάριο.

Εκεί που θέλετε να μείνετε, είναι στις απέλπιδες προσπάθειες των developer να κάνουν το “Insomnia” Planescape Torment και Mass Effect ταυτόχρονα, αλλά τελικά καταλήγει σαν ένα third-person Stalker με καταθλιπτικές RPG τάσεις. Παρόλο που θα συναντήσετε άπειρους NPC με ξεχωριστούς διαλόγους στην πορεία της campaign σας, η τραγική έλλειψη οποιουδήποτε voice acting σε συνδυασμό με την έλλειψη πορτρέτων ή κάποιου άλλου μέσου για να ξεχωρίζετε τις low-res κούκλες μεταξύ τους, θα σας οδηγήσει σύντομα στο να κλικάρετε μανιασμένα το διάλογο για να προχωρήσει παρακάτω, αγνοώντας γραμμές επί γραμμών κειμένου.

INSOMNIA The Ark (9)

Πάνω κάτω το πώς θα μοιάζει ο κεντρικός χάρτης στο τέλος. Το να τον διασχίσετε είναι μαρτύριο.

Πριν κλείσω με την ιστορία, να πω οτι μέχρι το σημείο που το έφτασα, το INSOMNIA: The Ark είχε παραδόξως λιγότερα να μου προσφέρει απ’όσο νόμιζε. Βασισμένος στο demo, έχω την εντύπωση οτι οι developer περίμεναν η ιστορία τους να είναι πολύ πιο σουρεαλιστική από το αποτέλεσμα που πήραμε τελικά, το οποίο είναι αρκετά “γειωμένο”. Δε λέω, σε κάποια σημεία με εντυπωσίασαν οι σκύλοι της Somnia (ας τους πούμε “hounds of Tindalos”), και κάποια από τα σκηνικά ήταν κάπως ευρηματικά, αλλά σε γενικές γραμμές ήμασταν διαρκώς κολλημένοι στους βαρετούς διαδρόμους της Ark, οι οποίοι καταντάν κουραστικοί πολύ σύντομα.

Gameplay

Όπως είπα και από πάνω, το INSOMNIA: The Ark, προσπαθεί να είναι ένας συνδυασμός Mass Effect με Planescape Torment. Αυτό σημαίνει οτι μπορείτε να περιμένετε third-person action-shooting με περιορισμένες επιλογές αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον (σχεδόν όλες scripted), τεράστια προβλήματα pathfinding, και ταυτόχρονα ολόκληρες παραγράφους διαλόγων με NPCs (σημ: Το Insomnia παίζει να είναι το πρώτο game που έχω δει που παρουσίαζε πόσους διαφορετικούς διαλόγους έχει σαν ένα από τα κύρια feature στο store page του).

INSOMNIA The Ark (7)

Η Insomnia μοιάζει περισσότερο με άλλη διάσταση παρά με κόσμο φαντασμάτων, αν και λειτουργεί ως τέτοιος.

Ο κόσμος του INSOMIA: The Ark είναι ουσιαστικά ένα σύνολο από μεγάλες πίστες, με ένα γενικό χάρτη να τις συνδέει όλες, επιτρέποντάς σας να ταξιδέψετε με ναρκοληπτικούς ρυθμούς από τη μία στην άλλη. Οι μικρότεροι χάρτες/πίστες ουσιαστικά χωρίζονται στους χάρτες προορισμένους για μάχες, και στους χάρτες προορισμένους για NPC interactions. Και τα δύο είδη βρίθουν από ευκαιρίες να κάνετε hacking, lockpicking και άλλα mini-games, τα οποία σπάνε ευχάριστα τη μονοτονία του παιχνιδιού, αλλά στην τελική του προσθέτουν περίπου 6-7 ώρες διάρκειας χωρίς κανένα λόγο.

Το combat είναι χαλαρά το καλύτερο κομμάτι του τίτλου, με το stealth approach να είναι δυνατό σχεδόν σε κάθε mission (δουλεύοντας παραδόξως καλά), αλλά και με melee μάχες να δίνουν και να παίρνουν. Προσωπικά προτίμησα ένα συνδυασμό one-handed sword με ασπίδα, όπου μπορούσα να εναλλάσσω εύκολα μεταξύ blocking, dodging και attack charging. Κάθε είδος αντιπάλου θα απαιτεί ελαφρώς διαφορετική μεταχείριση, με τα bosses να είναι συνήθως πολύ ευχάριστα (αφήστε που πολλά από αυτά μπορείτε να τα αποφύγετε πλήρως με σωστές επιλογές διαλόγου ή ένα ξεγυρισμένο stealth kill).

Αν θέλετε RPG στο στυλ του INSOMNIA: The Ark, τότε διαβάστε το review μας για το Torment: Tides of Numenera.

INSOMNIA The Ark (3)

Σε σχέση με τα συνηθισμένα παιχνίδια των Ρώσων, θα έλεγα οτι οι στριπτιτζούδες στο Insomnia ίσα ίσα ήταν και συγκρατημένες.

Δυστυχώς το combat είναι απογοητευτικά σπάνιο στον κόσμο του INSOMNIA: The Ark. Σε κάποια φάση είχα περάσει σχεδόν ένα πεντάωρο χωρίς να χρειαστεί να τραβήξω μασέτα, με τεράστια quest sessions όπου απλώς έκανα τον ντελιβερά/μεσολαβητή, από τη μία άκρη του χάρτη στην άλλη, το είδος quest που αν οι NPC είχαν κινητό θα λύνονταν σε μερικά δεύτερα. Δυστυχώς αυτά τα quest κουράζουν, όχι τόσο εξαιτίας της φύσης τους, αλλά εξαιτίας την μαρτυρικά αργής κίνησής σας στο world map.

Χωρίς καμία υπερβολή, η κίνηση στο world map μπορεί να πάρει ακόμη και πεντάλεπτο για τις πιο μεγάλες αποστάσεις, και αυτό χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν τις πιθανές παρακάμψεις που πετάγονται στο δρόμο σας. Αυτές οι παρακάμψεις είναι το δεύτερο μεγάλο ατού του τίτλου, όντας ουσιαστικά mini αξιοθέατα τα οποία απλώς έτυχε να βρείτε. Πχ μπορεί να ανακαλύψετε μια ξεχασμένη αποθήκη με μπόλικες προμήθειες έτοιμες για lockpicking, ή ίσως ένα διάδρομο στημένο με νάρκες τις οποίες πρέπει να παρακάμψετε, ή ακόμα και μια ενέδρα από bandits. Ο αριθμός αυτών των mini σεναρίων είναι εντυπωσιακός, και είναι από τα αγαπημένα μου στοιχεία του INSOMNIA: The Ark.

INSOMNIA The Ark (3)

Κάποια σημεία του game είναι ελαφρώς πιο σουρεαλιστικά, αλλά μην περιμένετε να σας “τινάξουν”.

Technical

Είναι δύσκολο να πει κανείς τι ακριβώς είναι που κάνει λάθος το Insomnia. Από μόνη της, η αργή κίνηση στον κεντρικό χάρτη δεν ακούγεται και τόσο κακή, ούτε είναι το pathfinding τόσο καταστροφικό. Το θέμα είναι οτι το παιχνίδι βρίθει τέτοιων μικροπροβλημάτων, και είναι το συνολικό αποτέλεσμα που πραγματικά κουράζει. Το inventory πχ, έχει το τραγικό πρόβλημα οτι δεν stackάρει αυτόματα όμοια items. Αυτό περιλαμβάνει μέχρι και τα credits (τη βασική νομισματική μονάδα σας), οπότε είμαι αρκετά σίγουρος οτι στη διάρκεια του playthrough μου, έφαγα σχεδόν 2 ώρες οργανώνοντας το inventory μου, ώστε να ξέρω πόσα simple parts μπορώ να χρησιμοποιήσω για repairs, πόσα πρέπει να κρατήσω για hacking και πάει λέγοντας.

Στα τεχνικά προβλήματα του τίτλου προσθέστε και τεράστια θέματα balancing. Προσωπικά είχα καταλήξει να κουβαλάω πάντα μαζί μου 50k credits τα οποία δεν ήξερα τι να κάνω (τα πιο ακριβά item σε όλο το game κάνουν 4k credits), το build μου ήταν αδικαιολόγητα δυνατό χωρίς να καταβάλω ιδιαίτερη προσπάθεια, ενώ οι followers μου έλαμπαν δια της απουσίας τους στις περισσότερες missions λόγω bugs, κάνοντας οποιοδήποτε upgrade τους πέρα από αυτά που μου δίναν εμένα (ασήμαντα έστω) bonus, εντελώς άχρηστο.

INSOMNIA The Ark (15)

Τα καταστήματα θα είναι αρκετά απογοητευτικά με την πραμάτεια τους.

Και τα bugs είναι πολλά, ω, Nyarlathotep, είναι τόσο πολλά… Αρχικά όπως είπαμε έχουμε τους party member σας που αρνούνται να μπουν στο χάρτη (ή ίσως να βρίσκονται κάτω από αυτόν, δεν είμαι σίγουρος). Εδώ να σημειώσουμε οτι ενώ οι human follower σας μπορούν να γίνουν push προς τα πίσω, ο πρώτος follower σας, που είναι ένα ιπτάμενο robot σε σχήμα κρανίου ονόματι Morthy (ναι, τους άρεσε πολύ το Planescape), παγώνει στο σημείο που είναι, πιθανότατα αναγκάζοντάς σας να κάνετε reload όλη την περιοχή. Μετά έχουμε τους διαλόγους που οι developer ξεχάσαν να μεταφράσουν από τα Ρώσικα, μαζί και item descriptions. Σας διαβεβαιώ οτι δεν έχει πολύ πλάκα όταν δεν ξέρετε τι ακριβώς κάνουν τα φάρμακα που κουβαλάτε στο inventory σας, ή που πρέπει να παραδώσετε το quest item που με τόσο κόπο τραβήξατε από την κοιλιά ενός τέρατος.

Όσον αφορά τα γραφικά… Βασικά wait, f@ck it, έχουμε και άλλα bugs! Attacks που δεν κάνουνε render, ειδικά στους security robot αντιπάλους, πεσίματα από το χάρτη, variables που ανέβηκαν λάθος με τα quest με αποτέλεσμα μετά το πρώτο ασήμαντο delivery μου για το κεντρικό quest line, όλοι οι NPC της βάσης να μιλάνε λες και έρχεται η τελική μάχη και κινδυνεύουν άμεσα, άλλοι NPCs που εμφανίζοντα σε πολλά μέρη για διαφορετικούς σκοπούς αλλά ξεχάσαν να τους αλλάξουν τους πιθανούς διαλόγους οπότε παγώνει όλο το παιχνίδι και δεν μπορείτε να προχωρήσετε, crushes της Unreal 4, missing image files τα οποία εμφανίζονται σαν ολογράμματα σχεδόν στον κόσμο, πτώματα που πέφτουν μέσα σε τοίχους και δεν μπορείτε να κάνετε looting ενώ χρειάζεστε quest items που έχουν, NPC να πετάνε στον αέρα, instant kills χωρίς κανένα ορατό λόγο ή εξήγηση, death cinematics τα οποία σας πετάνε στο main menu όταν πατάτε “continue”, και τόσα μα τόσα άλλα!~

INSOMNIA The Ark (14)

Μέχρι εδώ έφτασα το game. Ένας βασικός NPC είχε φορτωμένους λάθος διαλόγους, οπότε κόλλησα… Μετά από 31 ώρες.

Anyway, όπως έλεγα, στο τεχνικό κομμάτι του το INSOMNIA: The Ark είναι παραδόξως ελαφρύ γενικά, αν και θα έλεγα οτι το demo ήταν πολύ πιο optimized από το main game (αναφέρω το demo συνέχεια γιατί λειτουργεί ως πρόλογος/tutorial για το main παιχνίδι). Το παιχνίδι το έτρεξα σχεδόν όλο στα 60 FPS (με εμφανή frame-drops στις πιο μεγάλες/χαοτικές μάχες μερικών main missions), ενώ μουσικά δεν έχω κάποιο σχόλιο να κάνω, το οποίο πιστεύω πως είναι καλό σημάδι. Η απουσία voice-acting πονάει πολύ τον τίτλο, ειδικά από τη στιγμή που το παιχνίδι θέλει να είναι τόσο story-based, καθώς καταλήγετε να μην ξεχωρίζετε ούτε καν τα βασικά party member σας.

Final Verdict

Δυστυχώς δεν μπορώ να προτείνω το INSOMNIA: The Ark. Ο τίτλος έχει ωραίο combat και ενδιαφέροντα events ενώ ταξιδεύετε στον κεντρικό χάρτη, αλλά στην τελική κατακλύζεται από τόσο πολλά bugs, που είναι κυριολεκτικά αδύνατο να τον τερματίσετε αυτή τη στιγμή. Ελπίζω οι developers να το φτιάξουν με αλλεπάλληλα patches στο μέλλον, αλλά για την ώρα τολμώ να πω οτι το Insomnia δεν ήταν έτοιμο να βγει στην αγορά.

Το Gamehorizon δίνει thumbs down για αγορά.

6.8

Γραφικά

6.5/10

Ήχος

6.5/10

Σενάριο

6.0/10

Gameplay

8.0/10

Θετικά

  • Απολαυστικό combat/stealth.
  • Η ιδέα των random events.
  • Μεγάλη ποικιλία σε πιθανά builds.
  • Κάποιες (λίγες) περιοχές είναι trippy.
  • Οι επιλογές σας φαίνεται να έχουν αντίκτυπο στον κόσμο.

Αρνητικά

  • Γενικά βαρετά environments.
  • Ο απελπιστικός ρυθμός μετακίνησης στο world map.
  • Bugs, bugs, bugs.
  • Το σενάριο είναι παράδοξα αδιάφορο.
  • Οι NPC δεν ξεχωρίζουν ο ένας από τον άλλο.
  • Και άλλα bugs.
  • Το hacking mini-game είναι απαίσιο.
  • Κακό balancing, και απουσία inventory management.
  • Και φυσικά, game-breaking bugs.

Facebook Comments

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre RPG
Platforms PC
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης Mono Studio
Εκδότης HeroCraft
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 28 Sep, 2018

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions)
Επεξεργαστής 2.5 GHz CPU, 4 cores
Μνήμη 8 GB RAM
Κάρτα Γραφικών Geforce 760, AMD Radeon R7 360
Χωρητικότητα 12 GB διαθέσιμος χώρος

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.