GameHorizon.gr

Kholat Review – Ο Ned Stark Επιθυμεί τον Θάνατό σας

Αααχ, Halloween! Ο καιρός που σκαλίζουμε κολοκύθες, κρεμάμε ημιρεαλιστικά πτώματα, ντυνόμαστε όλοι καρναβάλια, τρώμε γλυκά, τα πίνουμε με κοπέλες που φοράνε λιγότερα ρούχα κι από strippers και ακούμε Marlyin Manson λες και είναι ο εθνικός μας ύμνος. …Ή… Επειδή είμαστε Έλληνες, κλεινόμαστε μες στο σπίτι γιατί η αποτυχημένη χώρα μας δε λέει να γιορτάσει καρναβάλια με σωστό τρόπο και αντίθετα έχουμε μια ολόκληρη εβδομάδα γιορτής την άνοιξη, οπότε ποτέ δεν είμαστε ποτέ συνεννοημένοι να τα κάνουμε σμπαράλια ομαδικώς και σκάμε από τη ζήλια μας με τους Αμερικάνους. Όπως και να’χει, το πνεύμα του Halloween συνδέεται με τον τρόμο, και το Kholat είναι από τις καλύτερες επιλογές για αυτό.

Kholat (9)

Story

Η Σοβιετική Ένωση ποτέ δεν ήταν γνωστή για την ηθικότητα της. Όταν ένας μετεωρίτης με ασυνήθιστες δυνάμεις είχε πέσει στα βουνά της Ρωσίας, η κυβέρνηση το είδε σαν ευκαιρία να δημιουργήσει υπερστρατιώτες. Τηλεπάθεια, τηλεκίνηση, τηλεμεταφορά κι άλλα «τηλέ» ήταν μόνο μερικές απ’τις δυνάμεις που φαινόταν να προσφέρει η πέτρα από το διάστημα, χωρίς όμως έλεγχο πάνω τους. Στα πειραματόζωα περιλαμβάνονταν κάθε δύστυχος που βρίσκονταν στην περιοχή γύρω από το μετεωρίτη, μαζί και παιδιά.

Kholat (24)

 

Εσείς είστε ένας ερευνητής, παγιδευμένος στα βουνά λόγω μιας χιονοθύελλας και κυνηγημένος από μια ύπαρξη την οποία δεν μπορείτε να εξηγήσετε. Το αν ο μετεωρίτης είχε σταλθεί από εξωγήινους, ή αν τα βουνά του Kholat είναι όντως στοιχειωμένα μένει στη δική σας κρίση. Γενικά το Kholat προτιμά να μας κρατά στη σκιά, τακτική πολύ αποτελεσματική σε horror. Οι συγκρίσεις με το Kona, ένα άλλο open world horror advnture στα χιόνια είναι αναπόφευκτες, αλλά γενικά το Kholat κάνει την καλύτερη δουλειά. Στο Kona δεν είχατε καμία αμφιβολλία από την αρχή οτι το τέρας ήταν λυκάνθρωπος, αλλά στο Kholat δεν έχετε ιδέα τι είναι αυτή η ύπαρξη που στοιχειώνει τα βουνά.

 

Διαβάστε επίσης: Observer Review

 

Kholat (27)

Όταν έχετε τόσο λίγη ορατότητα ξεκινήστε το jogging.

Στην πορεία το ταξίδι σας θα συνοδεύεται από σύντομες αφηγήσεις του συνταξιδιώτη σας, Sean Bean. Οι ομιλίες του προς εσάς ρίχνουν ακόμα περισσότερο μυστήριο όμως αντί να σας βοηθάνε να βγάλετε νόημα. Μέχρι τη μέση του παιχνιδιού, δε θα έχετε ιδέα αν αυτές οι ομιλίες είναι flashbacks από το παρελθόν, κομμάτι της φαντασίας σας ή για τις προθέσεις του συνομιλητή σας (ok, ίσως να έκανα ένα μικρό spoil με τον τίτλο). Ειδικά το twist είναι όλα τα λεφτά, ενώ η φύση του κακού μπορεί να ερμηνευτεί με πολλούς τρόπους. Γενικά το Story είναι από τα δυνατότερα σημεία του Kholat, παρόλο που του δίνεται η μικρότερη έμφαση.

Kholat (19)

Gameplay

Αφού εξερευνήσετε μια μικρή επαρχιακή πόλη, θα πάρετε το μονοπάτι για τα βουνά, όπου και θα παγιδευτείτε στη χιονοθύελλα σε χρόνο 0. Σαν open world survival horror, το Kholat σας επιτρέπει να ελέγχετε ελεύθερα προς τα πού θα πάει ο παίκτης, εξερευνώντας τα event areas του παιχνιδιού με οτι σειρά επιθυμείτε. Δεν έχετε ξεκάθαρους στόχους ούτε χρονικό περιορισμό. Μαζεύετε notes όπου βρείτε για να μάθετε την ιστορία του παιχνιδιού (μερικά voice acted μερικά όχι) και προσπαθείτε να αποφύγετε το βίαιο θάνατό σας καθώς περιηγήστε στα βουνά.

Kholat (21)

Το παιχνίδι είναι το ιδανικό F12 material.

Τα quick-save δεν είναι συχνά στο Kholat (μόνο όταν πλησιάσετε ένα event area) και manual save δεν επιτρέπεται, που σημαίνει οτι η μόνη σας ελπίδα είναι να κάνετε rest σε camps αν δε θέλετε να επαναλάβετε τα ίδια βήματα. Το πού βρίσκονται τα camps βέβαια είναι το ίδιο θολό με το πού βρίσκονται τα events. Ένα από τα ατού του τίτλου, αλλά ταυτόχρονα και η μεγαλύτερη αδυναμία του, είναι οτι δε φαίνεται στο χάρτη η δική σας τοποθεσία. Μέσα στις χιονοθύελλες των βουνών, τις άπειρες λεπτομέρειες που παραλήπτει να αναφέρει το χαρτί και τις άχρηστες λεπτομέρειες που για κάποιο λόγο μένουν γραμμένες, το να χαθείτε στο Kholat είναι απλώς θέμα χρόνου.

Η ατμόσφαιρα του Kholat είναι κορυφή.

Kholat (22)

Μες στο δάσος περπατώ όταν ο OHMYGODEVERYTHINGISPAIN

 

Συνδυασμένο με το οτι αν τρέξετε για πολύ μες στα χιόνια θα ξεμείνετε από stamina και θα πρέπει πρακτικά να σέρνεστε μέχρι να ξαναγεμίσει, αυτό σημαίνει οτι συνήθως θα περπατάτε ή θα κάνετε χαλαρό jogging. Αυτό είναι πολύ εντυπωσιακό στην αρχή του τίτλου, καθώς πραγματικά εκτιμάτε πόσο τεράστια είναι τα βουνά και πώς δε γνωρίζετε τους κανόνες του επικίνδυνου αυτού μέρους. Στο τέλος από την άλλη, όταν έχετε καταλάβει πλέον ποιες περιοχές είναι ασφαλείς και απλώς προσπαθείτε να βρείτε τα τελευταία 1-2 event areas, το σύστημα θα σας σπάσει τα νεύρα.

Kholat (15)

Και… Είναι παντελώς άχρηστο.

Εδώ να τονίσουμε οτι για κάποιο λόγο δεν μπορείτε να πάθετε υποθερμία (μπουυυυ!), οπότε δεν έχετε κανένα πρόβλημα να τριγυρνάτε για ώρες στις πολικές θερμοκρασίες του Kholat, αρκεί να μην πεθάνετε από την «ύπαρξη«. Το τι είναι η «ύπαρξη» θα είναι άγνωστο από την αρχή μέχρι το σχεδόν τέλος. Μπορεί να είναι εξωγήινοι, σοβιετικά πειράματα ή πνεύμα από τα βουνά, σημασία έχει οτι θέλει το κακό σας. Πρόκειται για ένα διάφανο τέρας, μέχρι να σας πλησιάσει, του οποίου βλέπετε μόνο τις πατημασιές της να λαμπυρίζουν στο χιόνι. Άπαξ και έρθει δίπλα σας game over, ξεκινήστε από το τελευταίο checkpoint 10 χιλιόμετρα πιο πριν.

 

Διαβάστε επίσης: Conarium Review


Kholat (8)

Η ιδέα ήταν καλή εδώ. Η «ύπαρξη» περπατάει αργά, κάνοντας patrol σε περιοχές, και με την εμφάνισή της το σκοτάδι γίνεται πιο έντονο (η ορατότητα πέφτει αισθητά, ενώ το φεγγάρι χάνεται από τον ουρανό). Σας εντοπίζει χρησιμοποιώντας το φως του φακού σας, αλλά τα καλά νέα είναι οτι στο 90% του παιχνιδιού δεν το έχετε ποτέ ανάγκη (εγώ είχα ξεχάσει και οτι υπάρχει). Απλώς κρατήστε το φακό σβηστό και μείνετε μακριά του. Άπαξ και σας πάρει χαμπάρι (ξέρω ‘γω επειδή ανάψατε το φακό στα μούτρα του για να πάρετε achievement) τότε θα αρχίσει να τρέχει προς το μέρος σας, αν και έχετε ακόμα ελπίδες να του ξεφύγετε.

Kholat (11)

Το καλύτερο voice acting του παιχνιδιού.

Και καθώς θα τρέχετε μακριά από την ύπαρξη, είναι εξίσου πιθανό να πέσετε σε έναν από τους λάκκους γεμάτους καρφιά, ή ίσως κάποια από τις χαράδρες του Kholat, για μία ελεύθερη πτώση στο κενό. Γενικά η έλλειψη ορατότητας μπορεί να αποβεί μοιραία αν είστε σε κατάσταση πανικού, οπότε έχετε μάτια παντού, αν και αν καταφέρετε να αποφύγετε την ύπαρξη θα είστε κατά βάση εντάξη. Στόχος της ύπαρξης είναι να σας εμποδίσει να φτάσετε στα event areas, τα οποία βλέπετε και από μακριά από το κέντρο του χάρτη (το πώς θα πάτε εκεί βέβαια είναι άλλη ιστορία). Άπαξ και καθαρίσετε ένα event area, η ύπαρξη και το σκοτάδι από γύρω φεύγουν, και η περιοχή είναι ασφαλής πλέον για να κάνετε την έξοδό σας με το πάσο σας.

Kholat (20)

Αυτές οι εντυπώσεις βέβαια από ένα βετεράνο πλέον του παιχνιδιού, την πρώτη φορά που το σκοτάδι θα πυκνώσει θα νιώσετε ένα σφίξιμο στο στομάχι, μαζί με πανικό καθώς όπου και να στρίψετε υπάρχουν μόνο δέντρα, και τα ουρλιαχτά των λύκων μαζί με αυτό το «κάτι άλλο» ακούγονται όλο και πιο κοντά. Εξίσου θανατηφόρα είναι και η κίτρινη ομίχλη, η οποία κάνει spawn την ύπαρξη ακριβώς δίπλα σας, οπότε είναι απλώς μια περιοχή θανάτου που εξαπλώνεται γρήγορα. Γενικά με εξαίρεση το navigation (που στο end-game είναι σκότωμα), το Kholat είναι εξίσου δυνατό στο gameplay με το story.

 

Διαβάστε επίσης: Pamela Review

 

Kholat (6)

Technical

Η Unreal 4 κάνει για άλλη μια φορά θραύση, με τα γραφικά του Kholat να είναι χάρμα οφθαλμών. Δε θα βαρεθείτε ποτέ να βλέπετε το τεράστιο φεγγάρι στον ουρανό (αν και οι σειρές επί σειρών περασμάτων χάνουν πιο γρήγορα την θαλπωρή τους). Αντίθετα με οτι έχουμε συνηθίσει την Unreal 4, το menu παραδόξως δεν κολλάει, αν και οι επιλογές για customization των γραφικών ήταν κάπως ελλιπείς. Το voice acting ήταν επίσης σε άριστα επίπεδα, με τον Ned Stark και τους επιστήμονες να παραδίδουν οσκαρικές σχεδόν ερμηνείες. Τα ηχητικά εφέ είναι εξίσου αποτελεσματικά (από τη στιγμή που θα βρεθείτε σε δάσος και ο παραμικρός θόρυβος θα σας κάνει να τινάζεστε).

Kholat (7)

Αχ, αυτό το φεγγάρι.

Στα άλλα τεχνικά του τίτλου από την άλλη, έχουμε θέματα. Το κουμπί για crouch είναι εντελώς άχρηστο, ενώ η έλλειψη jump button γίνεται πολύ εκνευριστική ώρες ώρες (σε φάση, υπάρχει ένα τειχαλάκι μισού μέτρου και για κάποιο λόγο δεν μπορείτε να πηδήξετε από πάνω του). Το ρεσιτάλ ωστόσο, δίνει ο απαίσιος χάρτης του Kholat. Από τη μία δεν έχει λεπτομέρειες όπως βουνά και περάσματα για τις περιοχές που εξερευνάτε, από την άλλη αποθηκεύει τελείως άχρηστες λεπτομέρειες για το από που συλλέξατε documents, το οποίο μάλιστα δε δείχνει και ποια από αυτά έχετε μαζέψει, ενώ fast-travel μπορείτε να κάνετε ΜΟΝΟ από το ένα campfire στο άλλο.

Kholat (28)

Χιόόόνια στο καμπάάάναριόόό….

Final Verdict

Γενικά το Kholat εντυπωσιάζει πολύ στην αρχή και τη μέση του, και γίνεται εκνευριστικό στο end-game, αλλά μέχρι τότε θα έχετε μία φανταστική, μοναχική και ανατριχιαστική εμπειρία, με τον Boromir να σας παρακινεί. Ειδικά αν είναι σε έκπτωση, το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε όλους τους fans του χιονιού και του horror.

Το Gamehorizon δίνει το thumbs up χαλαρά.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

8.7

Gameplay

7.0/10

Graphics

9.0/10

Story

8.5/10

Sound

10.0/10

Atmosphere

9.0/10

Θετικά

  • Φανταστικά γραφικά.
  • F12 material.
  • Εκπληκτικό voice acting.
  • Storytelling.
  • Εντυπωσιακή ατμόσφαιρα.
  • Monster/Event design.
  • Ελαφρύ στο σύστημα.
  • Open world.
  • Σχεδιασμός περιοχών.

Αρνητικά

  • Ο χάρτης είναι άχρηστος.
  • Έλλειψη σοβαρού fast travel.
  • Άχρηστο το crouch.
  • Έλλειψη jump.
  • Μια στο τόσο τα εφέ χάνονται.
  • Δεν έχει υποθερμία.
  • Εκνευριστικό stamina.
  • Random deaths.

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Adventure, Horror,
Platforms PC, Xbox One,
Αρ. παικτών Single Player,
Εταιρία Ανάπτυξης IMGN.PRO
Εκδότης IMGN.PRO
Διάθεση Steam, Xbox Store
Ημ. Διάθεσης 10 Ιουνίου 2015

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7 32 bit SP1
Επεξεργαστής Intel Core i3
Μνήμη 4 GB RAM
Κάρτα Γραφικών GeForce GTX 470
Χωρητικότητα 5 GB διαθέσιμος χώρος

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.