GameHorizon.gr

League of Legends Basic Guide for Orianna

Εισαγωγή

Χαίρετε αναγνώστες. Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι η εξήγηση του τρόπου παιξίματος της Οριάνα, βασιζόμενος στις συνθέσεις ομάδων, τους εχθρούς και την αντιμετώπιση διαφορετικών τύπων αντιπάλων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Orianna

Ικανότητες

Παθητική – Ωρολογιακό Κούρδισμα

Οι βασικές επιθέσεις της Οριάνα προκαλούν επιπλέον μαγική ζημιά. Συνεχόμενες επιθέσεις στον ίδιο στόχο προσθέτουν μια στοίβα, αυξάνοντας περισσότερο τη ζημιά με μέγιστο τις δύο στοίβες.

Q – Εντολή: Επίθεση

Η Οριάνα διατάζει της μπάλα της στη στοχευόμενη περιοχή προκαλώντας μαγική ζημιά σε μια μικρή κυκλική περιοχή. Οι στόχοι που η μπάλα διαπερνά, δέχονται ζημιά, η οποία μειώνεται ποσοστιαία, για κάθε αντίπαλο που χτυπά, μέχρι ένα όριο.

W – Εντολή: Παραφωνία

Η μπάλα της Οριάνα προκαλεί ζημιά σε έναν κύκλο γύρω από την παρούσα τοποθεσία της και δημιουργεί ένα πεδίο. Οι σύμμαχοι που πατούν την περιοχή δέχονται επιπλέον ταχύτητα κίνησης ενώ οι αντίπαλοι επιβραδύνονται.

E – Εντολή: Προστασία

Παθητικά αυξάνεις την πανοπλία και την αντίσταση μαγείας σε όποιον είναι προσκολλημένη η μπάλα. Ενεργητικά η Οριάνα τοποθετεί την μπάλα στο κεφάλι ενός σύμμαχου ή στον εαυτό της, προσφέροντας ασπίδα μικρής διάρκειας και προσφέροντάς του την παθητική έως ότου η μπάλα αποχωρήσει από το στόχο.

Ενώ αυτή ταξιδεύει προς το στόχο της, προκαλεί ζημιά στους αντίπαλους που διαπερνά.

R – Εντολή: Ωστικό Κύμα

Η Οριάνα διατάζει την μπάλα της στην εξαπόλυση ενός ωστικού κύματος, μετά από μικρή καθυστέρηση, προκαλώντας μαγική ζημιά σε μια περιοχή μεγαλύτερης ακτίνας και παρασέρνοντας τις μονάδες που χτυπήθηκαν προς την μπάλα.

Εξειδικεύσεις

Η παρακάτω εικόνα δείχνει δύο μονοπάτια επιλογής, βασιζόμενα σε διαφορετικές περιπτώσεις και προσωπικό στυλ παιχνιδιού.

Όπως φαίνεται, η μόνη διαφορά βρίσκεται στην Ακρίβεια και την Ευστροφία. Ας αρχίσουμε από εδώ. Όπως έχει ήδη αναφερθεί, ο τρόπος παιξίματος ενός ήρωα εξαρτάται όχι μόνο από τις ικανότητές του, αλλά επίσης από τους συμμάχους, τους εχθρούς και το προσωπικό στυλ παιχνιδιού.

Προσωπική προτίμηση αποτελεί η Ακρίβεια όταν η ανταλλαγή πυρών με τον αντίπαλο στη Φάση Λωρίδας είναι εύκολη. Και αυτό διότι οι βασικές επιθέσεις της Οριάνα προκαλούν μαγική και φυσική ζημιά, οπότε είναι καλή επιλογή για τη μεγιστοποίηση της ζημιάς.

Αν ο αντίπαλος είναι κάτι όπως Λουξ ή Ζέραθ, δηλαδή με μεγάλες εμβέλειες, τότε η δυσκολία για ανταλλαγή πυρών είναι μεγάλη.

Σε αυτή την περίπτωση προτιμάται η Ευστροφία για την καλύτερη συγκέντρωση στο farm και στην ανταλλαγή πυρών από μακριά. Ένα τελευταίο πράγμα που πρέπει να υπογραμμιστεί εδώ είναι η Εξειδίκευση Αποκάλυψη Αδυναμίας στο Δέντρο της Αγριότητας. Όλες οι ικανότητες της Οριάνα είναι AoE ή πολλαπλών στόχων. Αυτή η Εξειδίκευση παρέχει μεγάλη ενίσχυση στη ζημιά των συμμάχων σας όταν τα ξόρκια σας χτυπούν εχθρούς. Πραγματοποιώντας ένα Ωστικό Κύμα σε  4  με  5  έχοντας αυτή την Εξειδίκευση ίσως κερδίσει πολλές ομαδικές μάχες. Διαφορετικά, η επιλογή της Καταβρόχθισης ενδείκνυται αν πιστεύετε πως στη Φάση Λωρίδας θα χρειαστείτε την επιπλέον βιωσιμότητα λόγω κάποιου δύσκολου αντιπάλου.

Ρούνοι

Για Ρούνους, προτιμώνται τα Σημάδια Μαγικής Διείσδυσης, Σφραγίδες Ζωής ανά Επίπεδο, Σύμβολα Μείωσης Χρόνου Επαναφόρτισης, ένα Πετράδι Μείωσης Χρόνου Επαναφόρτισης και δύο Ισχύς Ικανότητας.

Ο λόγος είναι πως το  Q  της Οριάνα προς το τέλος του παιχνιδιού θα έχει πολύ μικρό χρόνο επαναφόρτισης με τις επιπλέον μειώσεις από τα αντικείμενα, κάνοντας το kite απίστευτα δυνατό. Επιπρόσθετα, παρέχει καλύτερη ωφέλεια (utility) και γενική βιωσιμότητα αφού το W αυξάνει την ταχύτητα και το E αυξάνει τα στατιστικά ενώ παρέχει ασπίδα.

Άλλες καλές επιλογές συνιστούν οι Σφραγίδες Θωράκισης, ειδικά όταν ο αντίπαλος είναι κάποιος δυνατός Εκτελεστής φυσική ζημιάς, τα Σύμβολα Αντίστασης Μαγείας, όταν ο αντίπαλος είναι κάτι με υψηλή άμεση ζημιά όπως η ΛεΜπλάν ή η Άρι, και Πετράδια Ισχύς Ικανότητας (και τα 3 αυτή τη φορά). Αν είστε επιθετικός παίκτης και ο αντίπαλός σας είναι κάτι όπως ο Τουίστεντ Φέιτ ή ο Βέιγκαρ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Σύμβολα και Πετράδια Ισχύς Ικανότητας για να κερδίζετε (εύκολα) τις ανταλλαγές πυρών στη Φάση Λωρίδας.

Αντικείμενα

Η παρακάτω εικόνα δείχνε μερικά παραδείγματα για τα αντικείμενα της Οριάνα .

Τα αρχικά σας αντικείμενα πρέπει να είναι το Δαχτυλίδι του Ντόραν και δύο Φίλτρα Ζωής. Τις περισσότερες φορές, η αγορά του Ανίερου Δισκοπότηρου του Αθήν είναι αναγκαία καθώς η παροχή αναπλήρωσης Μάνα είναι απαραίτητη για την Οριάνα κι αυτό διότι κατά κάποιον τρόπο διαδραματίζει το ρόλο ενός Υποστηρικτή Μάγου, δηλαδή προσπαθεί στην ταυτόχρονη πρόκληση ζημιάς των αντιπάλων και στην υποστήριξη των συμμάχων της με τα ξόρκια της.

Άλλη επιλογή είναι το Μορελονομικόν. Είναι καλό απέναντι σε αντιπάλους με θεραπευτικές ικανότητες. Ανεξαρτήτως βέβαια, ως Οριάνα παίκτης προτεραιότητα συνιστά η αναπλήρωση Μάνα και η μεγιστοποίηση της μείωσης χρόνου επαναφόρτισης. Αν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δεν κάνατε καλή αρχή, και βρίσκετε ελαφρά πίσω, τότε προτείνεται η αγορά και του Ανίερου Δισκοπότηρου του Αθήν και του Λάβαρου της Βασίλισσας του Πάγου.. Τα Φαντάσματα θα βοηθήσουν στην αποφυγή όχι ευνόητων καταστάσεων ή στο πιάσιμο ενός εχθρού εκτός θέσης.

Επιπλέον, έχοντας μείνει πίσω, αφήνεστε με τη μοναδική επιλογή της υποστήριξης του Σκοπευτή σας έως ότου μικρύνετε το κενό.

Για μπότες, οι Ιόνιες είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά αν αγοράσατε το Δισκοπότηρο του Αθήν και το Λάβαρο της Βασίλισσας του Πάγου τότε μπορείτε να αγοράσετε Παπούτσια Μάγου, αποφεύγοντας την υπέρβαση της μέγιστης μείωσης χρόνου επαναφόρτισης και διότι θα αυξήσει τη συνολική σας ζημιά.

Ξόρκια Επικαλεστή

Για ξόρκια επικαλεστή προτείνεται ανεπιφύλακτα το Φλας και το Φράγμα. Η Οριάνα δεν είναι ήρωας που θα πιάσει εκτός θέσης έναν αντίπαλο και θα τον σκοτώσει μονομιάς. Τις περισσότερες φορές, καταφεύγει στο kite και την πρόκληση ζημιάς από την πίσω γραμμή, κάνοντας το Φράγμα χρήσιμο για την επιβίωσή της.

Τηλεμεταφορά

Προτείνεται όταν ο αντίπαλός σας είναι κάτι όπως ο Τουίστεντ Φέιτ, όπου δύναται σε γρήγορες περιπλανήσεις (roam). Αλλιώς δεν ενδείκνυται.

Εξαγνισμός

Αν οι αντίπαλοι έχουν πολλές ικανότητες καταστολής πλήθους τότε το Φράγμα δεν θα σας σώσει, γι αυτό επιλέξτε αυτό το ξόρκι επικαλεστή.

Ανάφλεξη

Για πολύ επιθετικούς παίκτες ή αν ο αντίπαλός σας είναι κοντινής εμβέλειας ή δεν έχει μεγάλη άμεση ζημιά. Χρήσιμο ενάντια στους Τουίστεντ Φέιτ, ΚαταρίναΖιγκζ, Ζίλεαν κλπ.

Θεραπεία

Μια εναλλακτική του Φράγματος. Πάρ’ τε το όταν οι αντίπαλοι δεν έχουν ξόρκια που μειώνουν την απόδοση των θεραπευτικών ικανοτήτων. Επιπλέον, χρησιμοποιείστε το για τη θεραπεία του Σκοπευτή σας διότι τον περισσότερο καιρό θα τον υποστηρίζετε στις μάχες.

Φάση Λωρίδας

Η Οριάνα δεν είναι μάγος με υψηλή ζημιά αλλά τα ξόρκια της της επιτρέπουν ένα σύνολο άλλων λειτουργιών. Γι’ αυτό το λόγο δεν υπάρχουν σοβαρά μειονεκτήματα γι’ αυτή. Τα ξόρκια της προσφέρουν βιωσιμότητα, ωφέλεια, ικανότητες απεμπλοκής, δύναμη εκκαθάρισης κυμάτων και μια uti που μπορεί να νικήσει ομαδικές μάχες. Συνοπτικά, έχει σχεδόν τα πάντα.

Επειδή η ζημιά της δεν είναι υψηλή, η συγκέντρωση στο farm και στον απόλυτο έλεγχο της λωρίδας στην αρχή του παιχνιδιού αποτελεί αναγκαιότητα για την Οριάνα. Επίσης δεν είναι τόσο καλή στις περιπλανήσεις, κάνοντας σημαντική τη διαρκή γνώση της τοποθεσίας του αντίπαλου στη λωρίδα της. Για να επιτευχθεί αυτό, η τοποθέτηση Ματιών γύρω από το mid κρίνεται απαραίτητη. Αν η περιοχή γύρω από το mid έχει καλυφθεί με Μάτια, μια άλλη επιλογή είναι η δυνατή πίεση του αντιπάλου ώστε να αδυνατεί να αφήνει τη λωρίδα του για περιπλανήσεις. Τώρα, αφού η ζημιά του Q της Οριάνα μειώνεται με κάθε μονάδα που χτυπάει, η εύρεση ενός τρόπου ώστε ο πρώτος στόχος να είναι κάποιος ήρωας αποτελεί καίριο ζήτημα, ειδάλλως ξοδεύετε Μάνα σε αντάλλαγμα (σχεδόν) μηδενικής ζημιάς.

Ένας τρόπος επίτευξης του παραπάνω ζητήματος συνιστά η τοποθέτηση της μπάλας πίσω από τους μάγους υπηρέτες του αντιπάλου. Ένας ήρωας μακρινής εμβέλειας θα παραμείνει πίσω από το κύμα του προκειμένου να farmάρει, μένοντας ευάλωτος στη μπάλα που καιροφυλακτεί δίπλα του. Μην ψαρώσετε όμως. Αν τοποθετήσατε την μπάλα πίσω από τους υπηρέτες, περιμένετε μέχρι την προσπάθεια του αντιπάλου να σκοτώσει έναν υπηρέτη. Τότε είναι η στιγμή χρήσης του συνδυασμού σας (combo). Υπάρχουν δύο τρόποι ενεργοποίησης της Διαταγής του Άρχοντα του Κεραυνού. Είτε με τη χρήση του Q ελαφρά πίσω από την πλάτη του αντιπάλου, μετά W και τέλος E στον εαυτό σας, ώστε ενώ ταξιδεύει η μπάλα να διαπεράσει τον αντίπαλο. Αλλιώς, Q, W και εν τέλει μια βασική επίθεση. Και στις δύο επιλογές η χρήση του Ε στον εαυτό σας είναι απαραίτητη, για την πιθανή επιθυμία του εχθρού να επιστρέψει κάποια ζημιά μετά το συνδυασμό σας. Έχοντας ενεργοποιήσει τη Διαταγή του Άρχοντα του Κεραυνού οπισθοχωρήστε για την αποφυγή παροχής ευκαιρίας στον αντίπαλο να αντεπιτεθεί.

Για τη σειρά αύξησης των ικανοτήτων τώρα. Αρχικά ένας πόντος στο Q, τις περισσότερες φορές. Αν ο εχθρός είναι κάτι όπως Ζέραθ ή Λουξ με υψηλές εμβέλειες τότε ένας πόντος στο Ε θα ελαχιστοποιήσει την εισερχόμενη ζημιά. 

Στην πρώτη περίπτωση, στο επίπεδο  2  ανεβάστε το W ή το Ε ανάλογα με το αν ο αντίπαλός σας ευνοεί την παρενόχληση ή όχι (harassing). Στο 3ο, ανεβάστε το Q ξανά. Το κόστος του Q είναι χαμηλό σε αντίθεση με του W. Δεν αξίζει η προσπάθεια εκκαθάρισης των υπηρετών με το W στο επίπεδο 3. Αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε τα ξόρκια σας για το σκότωμα υπηρετών τόσο νωρίς στο παιχνίδι το Q αποτελεί καλύτερη επιλογή. Διαφορετικά, θα ξεμείνετε από Μάνα.

Στη δεύτερη περίπτωση, στο επίπεδο  2  και  3 ανεβάστε Q ξανά. Μετά από αυτά, μεγιστοποιείτε πρώτα το Q, ακολουθούμενο από το W και τελικά το E.

Ομαδικές Μάχες

Στις ομαδικές μάχες η σωστή τοποθέτησή σας στην πίσω γραμμή, προκειμένου να βοηθήσετε στην επιβίωση του Σκοπευτή σας, ενώ παράλληλα προκαλείτε ζημιά στην αντίπαλη μπροστινή γραμμή, είναι μεγάλης αξίας. Η ulti της Οριάνα είναι ο άσος στο μανίκι. Αν δεν βρίσκεται ευκαιρία έναρξης μάχης με την ulti σε 35 άτομα τότε διατηρήστε την. Αν η μάχη ξεκίνησε, ψάξτε ευκαιρία για ulti στην πίσω αντίπαλη γραμμή. Αν αυτό δε γίνεται, αναμένατε, εκτός αν κρίνεται απολύτως αναγκαία η χρήσης της στην αντίπαλη μπροστινή γραμμή ώστε να βοηθήσετε στην επιβίωση του Σκοπευτή σας.

Γενικά, η χρήση των ξορκιών σας ενώ κινείστε προς τα πίσω για τη διατήρηση της απόστασής σας από τους αντιπάλους είναι σημαντική. Ο χρόνος επαναφόρτισης του Q θα είναι αρκετά μικρός για να τους οδηγήσετε στο θάνατο με αυτό τον τρόπο.

Συνέργεια

Όπως έχει ήδη αναφερθεί, δεν υπάρχουν ήρωες που να την αντιμετωπίζουν εύκολα. Οπότε η επιλογή της βασίζεται περισσότερο στη συνέργεια με την υπόλοιπη ομάδα παρά στο αν είναι καλή απέναντι σε κάποιο συγκεκριμένο ήρωα.

Τις περισσότερες φορές ένα Τανκ με ξόρκια ΑοE και ικανότητες καταστολής πλήθους συνεργάζεται άψογα με την Οριάνα. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν οι Μαοκάι, Μάλφαϊτ, Αμούμου και Άλισταρ. Για την ακρίβεια, επειδή η Οριάνα δεν έχει ικανότητες κλεισίματος κενών (gap closers), χρειάζεται βαριά μπροστινή γραμμή για να αξιοποιηθεί πλήρως. Ένα παράδειγμα κακής σύνθεσης ομάδας για Οριάνα είναι η εξής:

Πάνω Λωρίδα: Δρ. Μούντο

Ζούγκλα: Νίνταλι

Σκοπευτής: Κέιτλιν

Υποστηρικτής: Κάρμα

Ένα παράδειγμα Σύνθεσης Παρενόχλησης (Poke Composition). Έχοντας τέτοια σύνθεση δεν είναι πάντοτε κακό, ενώ παίζετε Οριάνα. Αν οι εχθροί δε φερθούν έξυπνα ώστε να εμπλακούν δυνατά (hard engage) επάνω σας τότε θα τους παρενοχλήσετε μέχρι το θάνατό τους. Αλλά, έστω ότι η αντίπαλη σύνθεση είναι η εξής:

Πάνω Λωρίδα: Νότιλους

Ζούγκλα: Τζάρβαν ο Δ’

Σκοπευτής: Καλίστα

Υποστηρικτής: Μπράουμ

Τότε αντιμετωπίζετε πρόβλημα.

Αυτή η σύνθεση έχει δύο ταυτότητες. Είναι σύνθεση δυνατής εμπλοκής (hard engage composition) και pick up, δηλαδή έχει τη δυνατότητα καθαρισμού ενός μόνου αντιπάλου σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Παρ’ όλο το Τανκ στην ομάδα σας, ο Δρ. Μούντο δεν μπορεί να σας προστατεύει από αυτή τη σύνθεση. Απλά θα τον αγνοήσουν και θα τρέξουν καταπάνω σας. Έπειτα, το αποτέλεσμα είναι προφανές.

Παρακάτω έχουμε ένα παράδειγμα μια καλής σύνθεσης

Πάνω Λωρίδα: Μάλφαϊτ

Ζούγκλα: Τζάρβαν ο Δ’

Σκοπευτής: Κόρκι

Υποστηρικτής: Μοργκάνα

Αυτή η σύνθεση συνδυάζει μαγική με φυσική ζημιά, εργαλεία εμπλοκής/απεμπλοκής, και παρενόχληση.

Συμβουλές

Αν η ομάδας σας έχει κάποιον ήρωα όπως ο Μάλφαϊτ, τότε κάντε του «πάσα» την μπάλα πριν την ulti του, ώστε όταν τη χρησιμοποιήσει να έχετε ένα 100% επιτυχές Ωστικό Κύμα.

Αν έχετε κάποιον ήρωα με τη δυνατότητα να γίνεται αόρατος τότε δίνοντάς του τη μπάλα ενώ είναι αόρατος, μπορείτε να κάνετε ulti χωρίς οι αντίπαλοι να το περιμένουν μιας και η μπάλα σας δεν θα φαίνεται.

Στις ομαδικές μάχες, τις περισσότερες φορές η χρήση των ξορκιών σας ενώ κινείστε προς τα πίσω για τη διατήρηση της απόστασής σας από τους αντιπάλους είναι καίριο ζήτημα. Οπότε, καθώς η αντίπαλη ομάδα σας κυνηγά, τοποθετήστε τη μπάλα κάπου κοντά τους, ενώ οπισθοχωρείτε, αναμένατε μέχρι να φτάσουν το ύψος της και κάντε utli. Είναι σύνηθες κόλπο για έναν επιτυχή συνδυασμό πολλών ατόμων.

Επίσης, υπάρχει ένα κολπάκι όπου γίνεται χρήση του Φλας, μεταξύ του χρόνου που έχει πατηθεί το R μέχρι να ολοκληρωθεί το Ωστικό Κύμα.

Αν η αντίπαλη ομάδα αποτελείται από 2 ή 3 Τανκς χωρίς ξόρκια κλεισίματος κενών, όπως ο Βόλιμπεαρ και ο Τραντλ, το Σκήπτρο της Ριλάι είναι πολύ αποτελεσματικό αντικείμενο, αφού συνδυάζει επιβράδυνση για το kite και βιωσιμότητα για μεγαλύτερο χρόνο επιβίωσης. Ένα άλλο μονοπάτι αντικειμένων ξεκινά με τη Ράβδο των Αιώνων, Μορελονομικόν και είτε Παπούτσια Μάγου ή Μπότες Γρηγοράδας. Αυτό παρέχει την απόλυτη ισορροπία μεταξύ βιωσιμότητας, ζημιάς και ωφέλειας. Αλλά, επειδή περιέχει τη Ράβδο των Αιώνων χρειάζεται χρόνο κλιμάκωσης. Προσωπικά όντας επιθετικός παίκτης προτιμώ περισσότερο του Δισκοπότηρου του Αθήν Απόηχο του Λούντεν μονοπάτι, αλλά κι αυτό ταιριάζει άψογα για κάθε είδους στυλ παιχνιδιού.

Επίλογος

Φτάσαμε στο τέλους αυτού του οδηγού. Ελπίζω να τον βρήκατε ενδιαφέρον. Μέχρι την επόμενή μας «συνάντηση» εύχομαι τα καλύτερα στις Αρένες της Δικαιοσύνης.

Ευχαριστούμε τον οργανισμό Instinct-eSports.eu για την παραχώρηση του άρθρου.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Το όνομα μου είναι Χρήστος. Φοιτητής Πληροφορικής, στο 1ο έτος. Αγαπημένα παιχνίδια: CS:Go,COD4,Total War,FIFA, NFS, League Of Legends. Μου αρέσει να παίζω σε PC, PS4, Nitendo DS. Πέρα από τα video games, αγαπάω και την τεχνολογία. Τα άρθρα μου σχετίζονται με gaming/tech news, αφιερώματα και κάποιες φορές esport news. Μπορείτε να με κάνετε Add στο Facebook ώστε να συζητήσουμε διάφορα θέματα που σας απασχολούν.

No comments

Αφήστε μια απάντηση

GAMEHORIZON RECRUITMENT

GameHorizon