GameHorizon.gr

LoL vs Dota 2 vs Hots

Ο αιώνιος πόλεμος του gaming: «Το MOBA μου είναι καλύτερο απ’το δικό σου.» Παρέες τσακώνονται για αυτό. Φιλίες σχίζονται στα δύο. Ορφανά κλαίνε στους δρόμους. Έχει νόημα όμως; Στην τελική όλοι gamers δεν είμαστε; Δεν μας ενώνει το υγιές αγωνιστικό πνεύμα; Η διάθεση για διασκέδαση; Δεν μπορούμε να σεβαστούμε απλώς ο ένας τη γνώμη του άλλου και να συμφωνήσουμε οτι το καθένα έχει τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες;
.
.
.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΟΧΙ. Καταρχήν, να πάνε να γαμηθούνε όσοι γράφουνε «versus» άρθρα και καταλήγουν στη διπλωματική λύση «Το καθένα έχει τα καλά και τα κακά του. Αφήνουμε σε σας να διαλέξετε πιο σας ταιριάζει καλύτερα.» Όταν λέμε «versus» εννοούμε μάχη μέχρι τελικής πτώσεως. Σε αυτό το άρθρο πρώτα θα παρουσιάσουμε θετικά και αρνητικά των παιχνιδιών (τι τα ξεχωρίζει από τα άλλα moba), μαζί με μια μικρή εισαγωγή και μετά θα τα βάλουμε σε κατάταξη, από το καλύτερο στο χειρότερο.

LoL vs Dota 2 vs Hots

Επίσης να ξεκαθαρίσω οτι το ποιος αντέγραψε ποιον δε θα είναι παράγοντας στη μάχη, καθώς το timeline των Moba είναι πιο μπερδεμένο και από των X-Men και έτσι κι αλλιώς δεν παίζει κανένα ρόλο για την ίδια την ποιότητα του παιχνιδιού.

Heroes of the Storm (Hots)

Θέλατε ποτέ να δείτε εξωγήινους να πολεμάνε τους δαίμονες τις κόλασης, τους ήρωες του Άζεροθ και τους Lost Vikings (ποιους;); Η Blizzard πολύ απλά πέταξε όλα τα franchises σε ένα μεγάλο μπολ και έκανε μια πεντανόστιμη σαλάτα, η οποία, όπως μας έχει συνηθίσει η εταιρία, μπορεί να μην ήταν και η μεγαλύτερη καινοτομία που υπάρχει, αλλά ήταν polished to perfection. … Μέχρι να φτιάξουν τον Cho’Gal και να γ@μηθεί όλο το game.

To Heroes of the Storm ξεφορτώθηκε πολλά από τα πιο «μπερδεμένα» συστήματα των moba, όπως gold και items και εστίασε σε ένα πιο objective-based 20λεπτο gameplay, το οποίο θυμίζει πολύ τα battlegrounds του WoW. Οι χαρακτήρες απαλλαγμένοι από το άγχος του exp farming και των kills πρέπει να εστιάσουν στα objectives του κάθε map αντί να ανταλλάζουν φάπες, όπως γίνεται σε άλλα moba.

LoL vs Dota 2 vs Hots

Με διαφορά το πιο cool character select.

Θετικά

  • Πολλοί χάρτες διαθέσιμοι, παίζονται όλοι και ο καθένας έχει τις ιδιαιτερότητές του.
  • Απλοποιημένο σύστημα Moba που μαθαίνεται εύκολα.
  • Ευχάριστα 20λεπτα games με ποικιλία objectives.
  • Χαρακτήρες από πολλά διαφορετικά universes.
  • Έντονες διαφορές abilities και gameplay στους διάφορους χαρακτήρες.
  • Φαίνεται να έχει ωραία ιστορία στο background.
  • Με διαφορά τα πιο γ@μάτα trailers για τους heroes που κάνει release, με κλασσική Blizzard quality στα cinematic.

Αρνητικά

  • Υπάρχουν ξεκάθαρα δυνατοί και αδύναμοι heroes, αν και ευτυχώς αυτό αλλάζει ελαφρώς ανάλογα με το χάρτη.
  • Το να πείσεις την community να εστιάσει στα objectives αντί για το προσωπικό τους k/d ratio είναι σαν να βαράς το κεφάλι σου στον τοίχο.
  • Τιμές skins για κλάματα.
  • Illidan, Morales και μη χειρότερα Cho’gal. Ο καθένας εκνευριστικός για διαφορετικούς λόγους.
  • «Απαιτείται» να έχετε battle net στο PC.
  • Παραδόξως βαρύ για μέτρια συστήματα.

LoL vs Dota 2 vs Hots

link

League of Legends (LoL)

Το πιο δημοφιλές game στον κόσμο για ένα διάστημα, το League έχει κρατήσει την ηλικιακά μονοψήφια fanbase του για σχεδόν μια δεκαετία τώρα, και δε φαίνεται να έχει σκοπό να σταματήσει. Με εκατομμύρια παίκτες ανά τον κόσμο, είναι σχεδόν απίθανο να μπείτε σε ένα ίντερνετ καφέ και να μη δείτε τουλάχιστον μια παρέα να παίζει. Μπορείτε να πιάσετε κουβέντα για το league σχεδόν με οποιονδήποτε, ενώ το να πεις οτι είσαι «gold κάτι» είναι πλέον status symbol.

Θετικά

  • Βρίσκεις πολύ εύκολα κόσμο για να το συζητήσεις ή να παίξεις.
  • Όχι σοβαρά, περιμένω από εσάς κάποιο επιχείρημα για το τι το κάνει ξεχωριστό με εξαίρεση το «έφτασα την Katarina 25/0 με το atk dmg build μου» ή κάτι παρόμοιο.

LoL vs Dota 2 vs Hots

Αρνητικά

  • Υπάρχει ξεκάθαρα meta. Ανά season/patch παίζονται 20-25 συγκεκριμένοι champions και τους υπόλοιπους δε θα τους δείτε ποτέ.
  • Υπάρχουν «σωστά», standard builds. Σχεδόν πάντα η καλύτερη επιλογή είναι να ακολουθήσεις guide από το internet, ανεξάρτητα των αντιπάλων ή του δικού σου team composition.
  • Μόνο ένας χάρτης όντως παίζεται και σ’αυτόν υπάρχει μόνο ένα mode, aka μηδενική ποικιλία στο gameplay.
  • Γραφικά 20.000 λεύγες κάτω του ανταγωνισμού.
  • Με διαφορά το χειρότερο launcher που έχετε δει σε moba.
  • Το σύστημα επιλογής lanes στην αρχή του lane… Ποιος θα πει πρώτος «mid» και μετά ποιος θα κάνει rq πρώτος.
  • Γενικά το community.
  • Το design των champions είναι αντικειμενικά βαρετό, τόσο σε θέμα abilities όσο και σε εμφάνιση (προφανώς θα σκεφτείτε 1-2 εξαιρέσεις, αλλά ο κανόνας παραμένει).
  • Τα skins είναι σκέτη κοροϊδία, ούτε καν preview δεν μπορείτε να τα κάνετε, + πληρώνετε για recolors.
  • Σαν Έλληνες έχουμε κάνει στο LoL οτι οι Ρώσοι έχουν κάνει στο Dota 2.
  • Τα runes και τα masteries ναι μεν δίνουν περισσότερο customization, αλλά αφαιρούν από το νόημα της εμπειρίας στο παιχνίδι. Άντε μάντεψε εσύ οτι ο άλλος έχει παίξει την Annie με tank masteries και αντέχει περισσότερες φάπες κι από τον Aatrox.
  • To LoL ευνοεί την ύπαρξη ενός carry που πρακτικά παίζει μόνο του. Καθώς το παιχνίδι βασίζεται μόνο στα στατιστικά, δεν είναι καθόλου στρατηγικά λάθος το carry να γράψει την ομάδα του στην π@ύτσα του και να φαρμάρει top ενώ η βάση του γίνεται κομμάτια, καθώς θα γυρίσει σε 15′ και θα πάει όλη την αντίπαλη ομάδα 1v5 χωρίς να έχουν δυνατότητα αντεπίθεσης. Το πόσο διασκεδαστικό είναι αυτό βέβαια για οποιονδήποτε εκτός απ’το carry είναι άλλη υπόθεση.
  • Τα supports είναι τα τσουλάκια όλων και δε χαίρουν καμίας αναγνώρισης.

link

LoL vs Dota 2 vs Hots

To wallpaper σας για την επόμενη βδομάδα.

Defense of the Ancients 2 (Dota 2)

Χρησιμοποιώντας την ισχυρότερη engine όλων, το Dota 2 κατέκτησε τις καρδιές εκατομμυρίων παικτών, αρκεί να τους είχε περάσει η τεχνοφοβία του να φτιάξουν λογαριασμό Steam (σοβαρά, όσοι δεν έχετε ένα proper steam account και θέλετε να λέγεστε PC gamers σήμερα, περάστε έξω).

Μεταφέροντας σχεδόν αυτούσια τα χαρακτηριστικά του Dota 1, η Valve ακολούθησε μια χαλαρή αλλά έξυπνη φόρμουλα στο Dota 2, με τη λογική του Σύνδρομου από τους Incredibles 1: «Αν όλοι είναι overpowered, τότε κανένας δεν είναι.», ακολουθούμενο από patches 150-200MB ανά 2-3 μέρες που δοκιμάζουν πειραματικά να αλλάξουν το balance του παιχνιδιού.

LoL vs Dota 2 vs Hots

I give you… Point blank camera!

Θετικά

  • Αντικειμενικά το πιο «βαθύ» combat σε όλα τα Moba, εστιάζοντας full στο counterbuild, σε βαθμό που θυμίζει chain στο yugioh (-Εγώ παίζω αυτήν την παγίδα! -Ναι, αλλά εγώ παίζω αυτήν την παγίδα που ακυρώνει τη δική σου παγίδα! -Ναι, αλλά εγώ παίζω αυτήν την παγίδα που ακυρώνει τη δική σου παγίδα που ακυρώνει τη δική μου παγίδα! -Ναι, αλλά εγώ…). Το combat του Dota 2 βασίζεται ξεκάθαρα στο να καταλαβαίνεις πώς δουλεύει η τακτική του αντιπάλου σου και βρίσκοντας τα αδύναμα σημεία της, τόσο με το hero που θα διαλέξεις όσο και με τα αντικείμενα που θα του βγάλεις.
  • Το game είναι ΤΙΓΚΑ στα active items με πολύ δυνατά abilities (σε φάση αορασία, stun κτλπ).
  • Carry, tank, support, οτι διάολο είναι ο Invoker, δεν έχει σημασία. Όλοι είναι θανατηφόροι. Τα support μπορούν πολύ χαλαρά να πάρουν pentakills («rampage» αντίστοιχα), και στην ουσία η μόνη τους διαφορά με τους υπόλοιπους παίκτες είναι οτι πρέπει να αγοράσουν ward μια φορά ανά 6 λεπτά και courier. Μπορούν να πάρουν farm κανονικότατα από τα carry και κανείς δε θα πει τίποτα (μλκα μπορώ να ακούσω σχεδόν τους παίκτες του LoL να λιποθυμάνε από το σκάνδαλο).
  • Υπάρχουν όντως κάποιοι παίκτες που είναι αντικειμενικά είναι δυνατότεροι, αλλά το skill cap για να παιχτούν ανεβαίνει τρελά, καθώς τα ίδια πράγματα που τους κάνουν δυνατότερους τους κάνουν και πιο δύσκολους στο χειρισμό.
  • Το παιχνίδι αποθηκεύει αυτόματα τα τελευταία 10 games που παίξατε.
  • Γενικά υπάρχει τεράστιο skill cap.
  • Με διαφορά τα καλύτερα γραφικά, περιλαμβάνοντας 360 camera control (όχι οτι έχει πρακτικό use, αλλά τραβάτε και γ@μώ τα screenshots).
  • Custom UI! Μπορείτε να διαλέξετε διάφορα UI skins, announcers, map skins τα οποία αλλάζουν το χάρτη για όλους τους παίκτες (ξέρω’γω το χρώμα του ποταμού ή εφέ βροχής/χιονιού στο χάρτη, ή ακόμα και ολική αλλαγή γραφικών). Προσωπικά προτείνω σαν announcer τη Glados, οι ατάκες είναι όλα τα λεφτά.
  • Χάρη στο community market, το κόστος των skins είναι σχεδόν 20 λεπτά το ένα. Με ένα πεντάευρο έχετε αγοράσει 25 skins! Εκτός αυτού τα skin στο dota δεν είναι εννοιαία, αλλά ένα σύνολο ξεχωριστών items, που σημαίνει οτι μπορείτε να συνδυάσετε τα παπούτσια από το skin A με τα μαλλιά από το skin B κ.ο.κ. Το πόσο φοβερό είναι αυτό το σύστημα το κατάλαβα αφού πέρασα μία ώρα διαλέγοντας συνδυασμούς φορεμάτων και κουρεμάτων για τη Death Prophet, οπότε συνειδητοποίησα οτι έπαιζα barbie.
  • Πολύ γ@μάτο single player.
  • Η ύπαρξη του courier δίνει νέο βάθος στρατηγικής στο παιχνίδι. Μπορείτε να πάρετε τα item που αγοράζετε απ’οπουδήποτε, αλλά σε αντάλλαγμα αν δεν προσέχετε μπορεί να τα χάσετε πριν φτάσουν σε’σας.
  • Tο Captain’s Mode και το Ability Draft. Με διαφορά από τα καλύτερα modes που έχω δει ποτέ σε Moba.
    Η ισχυρότερη engine επιτρέπει πολλούς παράγοντες στο gameplay, όπως dynamic vision, διαφορά υψομέτρου και τη δημιουργία νέων paths με την καταστροφή ή αντίστοιχα τη δημιουργία δέντρων. Και αυτά κερδίζουν games.
  • Και μιλώντας για αυτά, ας πάμε στο πιο σημαντικό πλεονέκτημα του Dota: Περίεργα abilities. Χάρη στις δυνατότητες της engine, αντί οι heroes να βασίζονται τόσο σε στατιστικά, βασίζονται στα «κουλά» skills τους, τα οποία καθορίζουν τη μάχη. Το να κλέβεις ικανότητες από creeps και άλλους heroes, να ανοίγεις portals στο χάρτη, να γυρνάς πίσω το χρόνο, να φτιάχνεις illusions που μπλοφάρουν για το ποιος είσαι, να κόβεις δέντρα και να ανοίγεις νέα μονοπάτια κτλπ δεν είναι καθόλου σπάνιες ικανότητες. Το Dota 2 είναι γεμάτο τέτοιες παραξενιές, με κάθε hero να έχει το quirk του και την ιδιαιτερότητά του, κάτι που κανένα άλλο moba δεν έχει τόσο έντονα λόγω περιορισμών των engines.
  • Άπαξ και μάθετε Dota, μετά στα άλλα moba κάνετε περίπατο.
  • LoL vs Dota 2 vs Hots

    Το custom set που έχω φτιάξει για τον Doom, το λέω «Emperor of The Nine Hells». Έχει κομμάτια από 7 διαφορετικά sets.

Αρνητικά

  • Για να πεις οτι «το’χω πιάσει» θα πρέπει να χάσεις 300-400 ώρες απ’τη ζωή σου. Εγώ στο 900αρι άρχισα να λέω οτι πλέον καταλαβαίνω το game και ακόμα στο 1400αρι που είμαι πολλούς χαρακτήρες δεν μπορώ να τους παίξω καθόλου.
  • Μέχρι να το συνηθίσεις είναι γ@μησε τα, θα φας πολύ ξύλο.
  • Τα builds που βλέπεις online είναι άχρηστα, όλο το dota ποντάρει στο counter-build.
  • Ρώσοι.
  • Το voice chat τελικά είναι μειονέκτημα αντί για πλεονέκτημα.
  • Ανά δύο μέρες patch 200 MB.
  • Μόνο ένας playable χάρτης και μικρή ποικιλία σε modes (έχει καμιά δεκαριά που όλα είναι variations του all pick).
  • Με τo ιστορικό του Gabe, δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ να δούμε Dota 3.

And the winner is…

1ο Καλύτερο Moba: Heroes of the Storm

Κοιτάξτε, το Dota 2 είναι το καλύτερο brawler χαλαρά, αλλά αυτοπεριορίζεται επειδή είναι ΜΟΝΟ brawler. Το Heroes of the Storm ξεχωρίζει χάρη στα objectives του, που προωθούν την ομαδικότητα και δίνει τελείως διαφορετικό feel στον κάθε χάρτη. Εύγε Blizzard, εγκρίνω.

 

2ο Καλύτερο Moba: Dota 2

Ε, εντάξει, υπήρχε αμφιβολία; Το πιο βαθύ combat που έχετε δει ποτέ σε Moba, οι παλαβομάρες στο σχεδιασμό των skill στο Dota οδηγούν σε άκρως ενδιαφέρουσες μάχες και σφαγές, με το παιχνίδι να λαμβάνει υπόψιν περισσότερους παράγοντες από κάθε άλλο Moba.

Ε και βέβαια… Τελευταίο και καταϊδρωμένο…LoL vs Dota 2 vs Hots

3ο Καλύτερο Moba: Smite

Ένας αξιοπρεπέστατος τίτλος, φέρνοντάς μας την οπτική των Moba από ένα 3rd person perspective, με πολύ δράση, γέλιο και ιστορικά ακριβή σχεδιασμό χαρακτήρων που τραβάει το ενδιαφέρον.

 

Καιιι that’s all folks! Νομίζετε οτι έχω άδικο; (Τι λέω, προφανώς και το νομίζετε.) Αφήστε μας κάτω στα σχόλια τη δικιά σας γνώμη, για το πώς ο ad Yasuo σας θα σπάσει τα μούτρα των χαζών από το Dota και το Hots με το Infinity Edge που βγάλατε στο 5′. Αλλά όταν σηκωθείτε απ’το PC, πάτε να κάνετε ένα ντους γιατί έχετε σκάσει στον ιδρώτα και έξω ψήνουν σουβλάκια χωρίς ψησταριά, όταν θα είστε πραγματικά χαλαροί, αφήστε τους ψιθύρους της αμφιβολίας να χαϊδέψουν το αυτί σας: «Μήπως τελικά σπαταλάω το χρόνο μου σε μια βλακεία;»

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.

2 comments

  1. Δημήτρης Κωσταντής Ο/Η Δημήτρης Κωσταντής λέει:

    Φαίνονται ξεκάθαρα οι προτιμήσεις του αρθρογράφου 😛

Αφήστε μια απάντηση

GAMEHORIZON RECRUITMENT

GameHorizon