GameHorizon.gr

Muse Dash Review – Η Μελωδια της Προστυχιας

Το Muse Dash, ή “Μούσου Ντάσου” όπως θα το λέτε σε χρόνο μηδέν, είναι ένα ιαπωνικό rhythm (κάπως) game, από την Peropero games. Αντί να στοχεύει στο να ανταγωνιστεί τους γίγαντες του είδους, όπως το Beat Saber ή το Melody’s Escape, το Muse Dash χρησιμοποιεί κανονικά σκηνοθετημένα levels αντί για procedurally generated, και δίνει όλη του την έμφαση στην “Ιαπωνίλα” της κατάστασης (προσπερνώντας οτι οι developers είναι στην πραγματικότητα Αμερικάνοι, παρόλο που τα πάντα στην αισθητική του τίτλου και τα τραγούδια που χρησιμοποιούνται είναι Ιαπωνικά).

Δείγμα του πώς μοιάζει in-game. Στην ουσία το παιχνίδι προχωράει μόνο του, καθώς προχωράει και το τραγούδι, εσείς επιλέγετε μόνο τις επιθέσεις σας.

Story

Κάποιου είδους invasion έχει γίνει στον κόσμο των τριών πρωταγωνιστριών, το οποίο δεν πολυεξηγείται. Για να σώσουν τον κόσμο τους, η Rin, η Buro και η Marija πρέπει να γίνουν pop idol (που είναι κάτι σαν magical girl σε αυτό το setting απ’οτι κατάλαβα) και να διώξουν τους εισβολείς, ως οι 3 muses.

Muse Dash Review (12)

Άμα μπήκατε σε ένα παιχνίδι σαν το Muse Dash περιμένοντας σοβαρό σενάριο κακό του κεφαλιού σας. Εξ’αρχής, το νόημα είναι ένα: Κάντε τον σωστό συνδυασμό χαρακτήρα/elfin (περισσότερα για αυτά αργότερα), επιλέξτε τραγούδι, επιλέξτε difficulty, πάθετε κατάθλιψη, επιλέξτε χαμηλότερο difficulty, αλλάξτε τη Rin με πολύ λύπη για την Buro ή την Marija, στο καλό. Το πιο κοντινό σε ιστορία που έχει το Muse Dash πέρα από αυτό, είναι οτι η βασική ανταγωνίστρια του τίτλου, η “Girl in Black”, είναι στην πραγματικότητα η Marija, μία από τις πρωταγωνίστριες, αλλά αυτό γίνεται spoiled έτσι κι αλλιώς από τα costumes και μόνο.

Εκεί που μένουμε, είναι οτι 1)Το παιχνίδι δεν παίρνει πολύ τον εαυτό του στα σοβαρά. 2)Είναι fully voice acted στα Ιαπωνικά, για τις λιγοστές γραμμές διαλόγου που έχετε με τις girls. 3)Η κάθε μια τους έχει προσωπικότητα που ξεχωρίζει. Συγκεκριμένα η Rin είναι μια tomgirl deliquent με έντονη tsunderια (και μάλλον η main lead), η Buro είναι μια hyperactive loli fashion-girl που μάλλον θα της είχατε σκάσει μπάτσο από κοντά, και η Marija είναι η κλασσική ojou-sama στερεότυπο από animes. Το οτι η Buro και η Marija είναι πολύ ψυχρές προς τον παίκτη δε της βοηθά καθόλου σε popularity, οπότε μαζί με τον έτσι-κι-αλλιώς συμπαθητικό χαρακτήρα της, η Rin θα γίνει η favourite σας σχεδόν εγγυημένα (αφήστε που έχει τα καλύτερα arts και costumes).

“Oh, ha ha.”

Gameplay

Όπως είπαμε και πάνω, δεν υπάρχει overworld ή σοβαρό story. Υπάρχει μόνο το κεντρικό menu, απ’όπου κάνετε τις ρυθμίσεις σας και βλέπετε τα collectibles σας, και οι ίδιες οι πίστες (read: τραγούδια). Ξεκινάτε με μόλις ένα τραγούδι/πίστα, και στην πορεία ανά level περίπου ξεκλειδώνετε νέα τραγούδια, το καθένα με τα δικά του achievements για τα διάφορα difficulties του. Θα συνεχίσετε να ξεκλειδώνετε τραγούδια περίπου μέχρι το level 60, αν και θα συνεχίσετε να μαζεύετε collectibles μέχρι το level 108. Σε αυτά προσθέστε τα 30 ακόμα τραγούδια που μπορείτε να αγοράσετε με το DLC, και άλλα 8 που δώσαν δωρεάν οι developers. Περισσότερα για τα collectibles μετά όμως.

Εκεί που μένουμε σε κάθε παιχνίδι μουσικής, είναι… Η ίδια η μουσική, και οι μελωδίες του Muse Dash πάνε κι έρχονται σε ποιότητα. Στα favourites μου έβαλα 16 από τα συνολικά 48 που έχω ξεκλειδωμένα (δεν έχω το DLC) το οποίο είναι θλιβερά μικρός αριθμός, δεδομένου οτι έκρινα μόνο με βάση ποια μου άρεσαν ακουστικά και όχι gameplay-wise. Κατά τη γνώμη μου, το Muse Dash βγάζει τον καλύτερο εαυτό του με vocaloid songs στο στιλ Rin-Len, με jpop songs προορισμένα για 20άρες 25άρες γυναίκες να έρχονται δεύτερα. Στα υπόλοιπα αρχίζει να μπάζει, πρόβλημα που άλλα rhythm games εκεί έξω που σας επιτρέπουν να εισάγετε δικά σας τραγούδια, δεν έχουν.

Αν σας άρεσε το Muse Dash, δοκιμάστε επίσης το Haydee.

Muse Dash Review (2)_renamed_29441

Από τα πιο όμορφα arts.

Μέσα στις ίδιες τις πίστες, έχετε μόλις δύο κουμπιά τα οποία μπορείτε να πατάτε το ένα μετά το άλλο ή και ταυτόχρονα, με τη χαρακτήρα σας να κινείται αυτόματα με σταθερή ταχύτητα προς τα δεξιά, οπότε εσείς πατάτε μόνο τα hits, στο βασικό “lane” ή στο πάνω “lane”. Η λογική είναι οτι οι εχθροί έρχονται με τις δεκάδες από δεξιά προς τα αριστερά, και εσείς πρέπει να αποκρούετε όσο πιο πολλούς μπορείτε, μαζεύοντας ταυτόχρονα οτι άλλα point-gainers μπορείτε, ενώ βαθμολογήστε για το accuracy, πόσες νότες χάσατε κτλπ. Εννοείται οτι υπάρχει μια ελαφρά ποικιλία στο πώς συμπεριφέρονται οι enemies, οπότε θα πρέπει να μάθετε τι είναι τι αν θέλετε να τα βγάλετε πέρα.

Muse Dash Review (9)

Τα favourite track σας είναι πιθανότερα και αυτά με τα οποία θα κάνετε grind.

Το σύστημα μπορεί να σας ακούγεται απλό… Γιατί είναι. Η δυσκολία του Muse Dash βρίσκεται στον ξέφρενο ρυθμό με τον οποίο σας πετάγονται απανωτά enemies, ανάλογα με το τραγούδι και τον τόνο του. Από ένα σημείο και μετά, θα έχετε αποκτήσει αρκετή εμπειρία ώστε και μόνο από το preview ενός τραγουδιού (τα πρώτα 20-25 δεύτερά του) που ακούτε από το main menu, θα μπορείτε να μυριστείτε αν θα ακολουθήσει βόλτα στο πάρκο, ικανοποιητικό challenge ή αν θα γ@μηθεί ο Δίας. Όταν ακούτε πχ το preview του Casino πχ (https://www.youtube.com/watch?v=24oSzVypitE) θα αρχίσετε να κλαίτε.

“Μαμά τι κάνουνε οι γάτες εκεί πίσω;”

Κάθε τραγούδι έχει από 2 έως 3 difficulties (easy, hard, master), και κάθε difficulty έχει τα δικά του challenges τα οποία πρέπει να ολοκληρώσετε. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν ενεργοποίση του fever meter (μερικά δεύτερα στα οποία παίρνετε bonus πόντους) Χ φορές, ή ένα σκορ το οποίο πρέπει να φτάσετε, ή αντιπάλους που πρέπει να κάνετε perfect counter (υπάρχουν κι άλλα). Τα καλά νέα είναι οτι τα challenge απλώς πρέπει να ολοκληρωθούν σε κάποια στιγμή το καθένα ξεχωριστά (ή και πολλά ταυτόχρονα αν μπορείτε), που σημαίνει οτι μπορείτε να ολοκληρώσετε ένα challenge, και μετά να αλλάξετε χαρακτήρα/elfin για να ολοκληρώσετε πιο εύκολα ένα άλλο. Βέβαια όπως είπαμε, το τραγούδι και ο ρυθμός του είναι αυτά που πραγματικά θα κάνουν τη ζωή σας δύσκολη. Η επιλογή difficulty έρχεται δεύτερη.

Διαβάστε επίσης το Lust for Darkness review μας.

Χαρακτήρες, elfins, collectibles κτλπ ξεκλειδώνετε με το leveling, το οποίο είναι παράδοξα γρήγορο. Levels παίρνετε μαζεύοντας exp στο τέλος κάθε πίστας, ανάλογα με το πώς τα πήγατε, καθώς και ολοκληρώνοντας achievements και challenges. Κάθε φορά που παίρνετε level, παίρνετε 2 reward fragments, τα οποία μαζεύονται για να ξεκλειδώσετε το κάθε collectible. Το concept art #5 πχ μπορεί να έχει 6 fragments, και αφού μαζέψετε και τα 6 μπορείτε να το δείτε ανά πάσα ώρα και στιγμή από το αντίστοιχο tab, ενώ μπορείτε και να το χρησιμοποιήσετε σαν πιθανό loading screen. Η φάβα είναι οτι τα fragments που παίρνετε σε κάθε level είναι προκαθορισμένα από τους developers, οπότε ενώ μοιάζει τυχαία η διαδικασία, είναι τελείως στημένο με τη σειρά θα ξεκλειδώσετε χαρακτήρες και elfins.

Κάθε χαρακτήρας και elfin έχει από ένα δικό του ability, το οποίο θα σας εξειδικεύει ανάλογα με το challenge που θέλετε να κάνετε… Στη θεωρία. Στην πράξη τα μόνα χρήσιμα είναι: Bunny Girl Rin, για να σας ανεβάζει το σκορ στο θεό, Christmas Gift Rin για να πιάνετε εύκολα S rank στο accuracy, Idol Buro γιατί θα σας κάνει πιο γρήγορο το leveling (και από τη στιγμή που θα μαζέψετε όλα τα collectibles δε θα την ξαναπιάσετε ποτέ), Magical Girl Marija για να πιάνετε fever πιο συχνά, και τέλος Marija Girl in Black για να είναι βιώσιμο το master difficulty. Μπορεί να σας ακούγονται πολλά, αλλά από τα 15 max costumes που υπάρχουν κανονικά, είναι απογοήτευση μόλις 5 να έχουν κάποια χρήση. Τα elfin (κατοικίδια τα οποία θα πολεμάνε δίπλα σας στην πίστα) είναι ακόμα χειρότερα, με μόλις 1 από τα 8 να είναι χρήσιμο (το Robot 233, μέχρι να το ξεκλειδώσετε, μην μπείτε καν στον κόπο να προσπαθείτε για full combos).

Σε μια παρένθεση, να αναφέρουμε βέβαια οτι το fanservice είναι εξαιρετικό, με τη Rin και την Marija να δίνουν ρεσιτάλ (περισσότερο η Rin βέβαια γιατί είναι ντροπαλούλα) και τη Buro να είναι jailbait. Στο opening screen μπορείτε να ακούτε τα διάφορα responses τους για ομιλία, ενώ ανάλογα με το πώς θα τα πάτε στην κάθε πίστα έχουν ανάλογες πόζες και γραμμές διαλόγου. Προσωπικά favourite βάζω την Bunny Girl Rin, με δεύτερη την Christmas Gift Rin. (Σε παρένθεση μέσα στην παρένθεση, 6/7 developer του Muse Dash είναι γυναίκες, οπότε οτιδήποτε σχόλιο ετοιμαζόσασταν να κάνετε είναι άστοχο, πω πω τι κρίμα.)

Είπα οτι η Rin είναι χαλαρά το καλύτερο γουάιφου material εκεί μέσα, έτσι;

Technical

Όπως θα περιμέναμε από παιχνίδι με τόσο απλό gameplay, το Muse Dash πάει βολίδα στα 60 FPS locked, ενώ υπάρχει υποστήριξη controller. Προσωπικά το έπαιξα εξ’ολοκλήρου με το xbox one controller μου, και έμεινα τελείως ευχαριστημένος (αν και σε κάποιες πίστες χωρίς υπερβολή αρχίζουν να πονάνε τα δάχτυλά σας). Οπτικά ο τίτλος είναι αρκετά ικανοποιητικός, είτε πρόκειται για σεξουλιάρικα character designs είτε για levels, αντιπάλους κτλπ. Η ποιότητα των collectibles ελαφρώς πάει κι έρχεται (μερικά έχουν πολύ εντυπωσιακά art, κάποια άλλα μοιάζουν σαν να τα ζωγράφισε 8χρονο), ενώ θα μου άρεσε αν το art style ήταν ελαφρώς λιγότερο chibi μέσα στην πίστα. Ηχητικά εννοείται οτι δεν έχουμε κανένα παράπονο, πέρα βέβαια από την έλλειψη δυνατότητας να βάζετε δικά σας songs και το παιχνίδι να φτιάχνει πίστες για αυτά.

Final Verdict

Κοιτάξτε, σαν arcade game, το Muse Dash πιάνει σίγουρα τα λεφτά του. Για τα 3.5 ευρώ που χρειάζεται ο βασικός τίτλος παίρνετε περίπου 14 ώρες διασκέδασης, που τη βλέπω πολύ καλή αναλογία. Τακτικά updates, φρενήρες gameplay και πεντανόστιμο fanservice είναι τα μεγαλύτερα ατού του. Δυστυχώς η πλειοψηφία των διαθέσιμων τραγουδιών θα σας αφήσει απογοητευμένους με το B’ quality της, που πιστεύω είναι το μεγαλύτερο αμάρτημα που μπορεί να διαπράξει ένα rhythm game. Και πάλι πρόκειται για καλή αγορά, μην αμφιβάλλετε για αυτό, απλώς αν έπρεπε να διαλέξετε ανάμεσα στο Muse Dash ή στον ανταγωνισμό, θα πρότεινα το δεύτερο, με το Melody’s Escape να μου έρχεται πρώτο πρώτο στο μυαλό.

Το Gamehorizon δίνει το thumbs up για αγορά.

Muse Dash

3.50
6.8

Atmosphere

7.5/10

Graphics

7.0/10

Sound

5.5/10

Gameplay

7.0/10

Θετικά

  • Κάποια κομμάτια είναι απόλαυση.
  • Καλαίσθητο animesque art style.
  • Μεγάλο value for money.
  • Ικανοποιητικότατο fanservice.
  • Challenging gameplay.
  • Τιμή.

Αρνητικά

  • Το art style πάει κι έρχεται στα collectibles.
  • Αντικειμενικά άχρηστα costumes και elfins.
  • Δεν έχει δυνατότητα εισαγωγής τραγουδιών.
  • Ψευδοτυχαία συστήματα rewards.
  • Αρκετά κομμάτια είναι αδιάφορα.

Facebook Comments

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Rhythm game, arcade
Platforms PC
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης PeroPeroGames
Εκδότης X.D. Network Inc.
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 20 Ιουνίου 2019

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7 or later
Επεξεργαστής Intel Core™ Duo or faster
Μνήμη 2 GB RAM
Κάρτα Γραφικών DirectX® 9 Compatible Graphics Card
Χωρητικότητα 600 MB available space

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.