GameHorizon.gr

PAMELA Review – First Person Exploration & Survival Horror with Amazing Atmosphere

Είστε μόνος, παγιδευμένος σε ένα διαστημικό σταθμό που καταρρέει γρήγορα. Η AI του, η Pamela, έχει οδηγηθεί στα όρια της τρέλας από το υπερβολικό feedback των μεταλλαγμένων πλέον κατοίκων. Τα συστήματα ασφαλείας του σταθμού φαίνεται να μην έχουν καταλάβει την καταστροφή που συνέβη, και συνεχίζουν αμέριμνα τις ρουτίνες τους, συντηρώντας τον σταθμό και αγνοώντας τα πτώματα που σαπίζουν γύρω τους. Η Pamela σας ξυπνάει ζητώντας απεγνωσμένα βοήθεια, βγάζοντάς σας από την κρυόσταση που σας κρατούσε κοιμισμένο, για να…

Pamela

Ναι, θέλω να κάνω Control-Alt-Delete. Όχι, δεν θέλω να κάνω log-out από τα Windows. Όχι, δεν ξέρω γιατί πάγωσε η οθόνη. Α, τώρα ξεπάγωσε. Όχι, ξαναπάγωσε. Α, όχι, δεν ήταν πάγωμα, απλώς πέσαν στιγμιαία τα frame drops για 1 δεύτερο. Και ξανά… Χμ… Για να δούμε, store page->pamela->click->»made with»… Ε, προφανώς. Γιατί απορούσα κι εγώ; Unity. Φυσικά και ήταν Unity.

Pamela

Ο σταθμός έχει δει και καλύτερες μέρες.

Survival tip: Αν αποτύχετε στο hacking βάλτε το στα πόδια, θα περάσει λίγη ώρα μέχρι να έρθουν τα security bots, μπορείτε να τη γλιτώσετε χωρίς να σας αναγνωρίσουν.

Story

Όπως έθεσα διακριτικά στην εισαγωγή, το Pamela έχει κάποια θεματάκια με τις επιδόσεις του, αλλά ας τα πιάσουμε με τη σειρά: Η Pamela, μία AI του σταθμού Eden (το οποίο έχει δικό του οικοσύστημα και ουσιαστικά είναι αυτόνομο, οπότε δεν περιμένουμε βοήθεια από πουθενά) βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης. Επί χρόνια οι κάτοικοι έπαιρναν ένα φάρμακο στην αρχή κάθε μέρας, το οποίο τους δυνάμωνε το ανοσοποιητικό σύστημα. Όταν άρχισαν να εμφανίζονται πολιτικές αναταραχές αργότερα λόγω παρενεργειών του χαπιού, η κυβέρνηση αποφάσισε να αρχίσει να βάζει ηρεμιστικά στο χάπι, οδηγώντας το σταθμό σε χάος και διαδηλώσεις των πολιτών. Οι παρενέργειες οδηγούσαν σε αποδυνάμωση των κοκάλων και ενδυνάμωση των μυών, κάτι που σημαίνει οτι γρήγορα οι κάτοικοι μετατράπηκαν σε τέρατα που αργοπεθαίνουν, ενώ ταυτόχρονα υποφέρουν από την έλλειψη του χαπιού.

Pamela

Οι χώροι του σταθμού είναι κάτι ανάμεσα στο Πλανητάριο της Αθήνας, σε ξενοδοχείο 4ων αστέρων και σε κατάστημα ΙΚΕΑ.

Survival tip: Τα security bots στο Pamela είναι πολύ πιο θανατηφόρα απ’οτι φαντάζεστε, ΜΗΝ τα προκαλέσετε.

Εσείς ξυπνάτε λίγο μετά την ολοκληρωτική κατάρρευση του συστήματος, πιθανώς ως ο τελευταίος ανθρώπινος επιζών. Η Pamela ήταν κάτι σαν ψυχολογική σύμβουλος για τους πολίτες, μία ψηφιακή ψυχολόγος του σταθμού. Για να κάνει τη δουλειά της, της παραείχαν εγκαταστήσει αισθήματα, κάνοντάς την ευαίσθητη και οδηγώντας την να παραβεί τα πρωτόκολλα της και να σας ξυπνήσει από το cryosleep όταν τα πράγματα βγήκαν τελείως εκτός ελέγχου. Αντίθετα με την Pamela, τα συστήματα ασφαλείας του σταθμού δεν φαίνεται να έχουν χαμπαριάσει τίποτα, και εύχονται κανονικά καλημέρα και καλή διαμονή στα μεταλλαγμένα zombie που κάποτε ήταν οι κάτοικοι.

Pamela

Στην πραγματικότητα η ασπίδα είναι η τελευταία λύση, καλύτερα να μην είσαστε σε range για επίθεση εξαρχής.

Την ιστορία κυρίως την μαθαίνετε μέσα από μικρές συνομιλίες με την Pamela, τα mail που βρίσκεται ανοιχτά καθώς εξερευνάτε, και τα ηχογραφημένα μηνύματα – tweets (σε μέγεθος) που έχει αφήσει η Pamela σε διάφορα σημεία του σταθμού καθώς εκτελούσε χρέη ψυχολόγου για τους κατοίκους του. Γενικά ήταν ευχάριστη η αλλαγή όπου για μία φορά η AI που μας καθοδηγεί δεν είναι ένα ψυχρό υπολογιστικό τέρας, που μετράμε αντίστροφα το χρόνο για το πότε θα μας προδώσει, αλλά ίσα ίσα ένα συμπαθητικό φιλικό κοριτσάκι, αν όχι ελαφρώς υπερευαίσθητο (για τους 1-2 που ίσως έχουν ανοίξει βιβλίο ψυχολογίας κάποτε, η Pamela είναι γραμμένη σαν full empath -HSP.)

Pamela

Φτου σου αγόρι μου με τα γραφικά.

Survival tip: Μέχρι που να βρείτε όπλα, ούτε που να διανοηθείτε να πολεμάτε πάνω από 2 αντιπάλους τη φορά.

Στα pre-recorded messages να κάνω ένα διάλειμμα: Το Pamela είναι το πρώτο παιχνίδι που καταλαβαίνει οτι τα ηχογραφημένα μηνύματα δεν είναι γ@μημένες σελίδες ημερολογίου. Δεν νομίζω οτι πέτυχα ούτε ένα που να ήταν πάνω από 2 προτάσεις σε όλο το playthrough μου, το οποίο σημαίνει οτι για πρώτη φορά όντως άκουγα τι έλεγε, και χρησιμοποιούσα το περιβάλλον για να φανταστώ τις λεπτομέρειες. Παραδεχτείτε το: Ακόμα και σε triple A τίτλους όπως το Bioshock, δεν υπήρχαν πολλές φορές που απλώς αγνοούσατε τις διαλέξεις που τιτίβιζαν για μία ώρα στο background;

Pamela

And again: Δείτε αισθητική.

Gameplay

Βρίσκεστε στο κεντρικό Menu, και πατάτε «start» για να ξεκινήσετε την εμπειρία σας. Το πρώτο βήμα σας στο ταξίδι είναι… Ένα loading screen διάρκειας 3-4 λεπτών. Επειδή φυσικά και πρέπει η Unity να κάνει load ΟΛΟ το level αντί να κάνει background load στις 1-2 περιοχές που βρίσκονται γύρω σας. Ok, προχωράμε παρακάτω… Το πρώτο πράγμα που θα προσέξετε, είναι οτι το game lagέρνει μία στο τόσο (ειδικά όταν είστε κοντά σε πόρτες). Δεν υπάρχει τίποτα που μπορείτε να κάνετε, είτε το τρέχετε σε 640Χ480 είτε σε 1920Χ1080, το ίδιο ακριβώς frame drop θα αντιμετωπίζετε. Αν ρωτήσετε «γιατί», η απάντηση είναι «because Unity».

Pamela

Survival tip: Συχνά θα βρείτε τα ζόμπια να βαράνε τα scan bots. Αφήστε τα. Δεν έχετε λόγο να ρισκάρετε να χτυπήσετε κατά λάθος τα scan bots και να προκαλέσετε έτσι τα security bots.

Το πρώτο πράγμα που θα κάνετε με το που ξυπνήσετε είναι να ψάξετε για φαγη ~Ω θεέ μου τα γραφικά είναι υπέροχα!~ το και νερό, τα οποία μπορείτε να βρείτε τυχαία κάνοντας loot το περιβάλλον γύρω σας. Το περιβάλλον είναι προκαθορισμένο, αλλά το τι μπορείτε να πετύχετε σε αυτό όχι. Αυτό σημαίνει οτι σε κάθε playthrough θα πρέπει να ελπίζετε οτι θα βρέιτε μία επαρκή ποσότητα τροφίμων και υγρών, διαφορετικά η μόνη σας επιλογή είναι να πάρετε ρίσκα κινούμενος γρήγορα και χωρίς να εξετάζετε επαρκώς το κάθε μέρος (δηλαδή κινδυνεύοντας να σας την πέσουν 2-3 ζόμπια μαζί).

Pamela

Αργά ή γρήγορα θα πέσετε πάνω τους, το τί θα κάνετε από εκεί και πέρα είναι δική σας επιλογή.

Όπλα μην περιμένετε να βρείτε σύντομα. Στις 7 ώρες παιχνιδιού μου εγώ δεν πέτυχα τίποτα και τα έψαχνα και συγκεκριμένα στα σημεία που υποτίθεται οτι θα βρίσκονταν. Αυτό σημαίνει οτι το combat περιορίζεται σε μπουνίδια και στη χρήση της ασπίδας σας. Θα περάσει πάντως αρκετή ώρα μέχρι να συναντήσετε τα πρώτα zombie-mutants-θύματα της ασθένειας στο δρόμο σας. Μέχρι τότε οι συναντήσεις σας με τις AI που δεν έχουν χαμπαριάσει Χριστό από τη διάβρωση του σταθμού και τα συστήματα ασφαλείας θα σας κρατήσουν παραπάνω από απασχολημένους και σε αγωνία.

Survival tip: Μην προσπαθήσετε καν να πετύχετε hacking με κινούμενες μπάρες χωρίς να έχετε πάρει upgrades που βοηθούν στο hacking.

Pamela

Yep, σαν να βγήκε από ΙΚΕΑ.

Βέβαια η έλλειψη πόρων δε θα σας αφήσει να κάθεστε σταθερός για πολύ. Αργά ή γρήγορα θα αναγκαστείτε να προχωρήσετε αν θέλετε να βεβηλώσετε κι άλλα πτώματα για να μαζέψετε φαγητό και νερό, που σημαίνει οτι αργά ή γρήγορα θα πρέπει να προχωρήσετε και στο δρόμο σας θα συναντήσετε μεταλλαγμένους. Το combat του Pamela είναι ακόμα αρκετά chungy (καλά, είμαστε στην έκδοση 0,27 ακόμα, εννοείται οτι έχει πολύ δρόμο) δυστυχώς. Η βασική μάχη θα είναι να ανταλλάσετε φάπες με το αντίστοιχο zombie μέχρι να πέσει ένας απ’τους δύο σας.

Pamela

Παρά την έλλειψη ρούχων, οι θηλυκές παρουσίες στο Pamela μόνο ευχάριστες δεν είναι.

Στην πορεία του παιχνιδιού θα μαζέψετε resources, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε crafting. Ανάμεσα σε άλλα θα είναι μονάδες παραγωγής ρεύματος (αντικείμενα που μπορείτε όντως να τοποθετήσετε στο χώρο), μικροί κήποι για να σπέρνετε σπόρους ώστε να έχετε μια σταθερή πηγή τροφής κ.α. Πότε θα αρχίσετε να τα κάνετε όλα αυτά; Δεν έχω την παραμικρή ιδέα. Στις 7 ώρες που έπαιξα το Pamela ούτε καν που είχα βρει πώς ξεκινάμε το crafting ή τι διάολο κάνουν τα Ion cells. Γενικά η διάρκεια του παιχνιδιού προβλέπεται τεράστια, αν καταφέρετε να μην πεθάνετε, πράγμα απίθανο, καθώς το να πεθάνετε είναι δυστυχώς απαραίτητο κομμάτι της προόδου σας.

Pamela

Παράδειγμα από τα ηλίθια και ταυτόχρονα απίστευτα UI του Pamela.

Το Pamela δεν έχει respawn points, κάθε φορά που πεθαίνετε ξεκινάτε από το 0, με εξαίρεση το experience σας. Το experience που μαζέψατε στο session σας υπολογίζεται όταν πεθάνετε, οπότε και παίρνετε τα ανάλογα levels που σας επιτρέπουν να ξεκλειδώσετε ανάλογα abilities. Να πω την αλήθεια βρήκα το σύστημα τελείως χαζό, καθώς σε ωθεί στην ουσία να φας gameover προκειμένου να γίνεις μόνιμα δυνατότερος από τη στιγμή που θα έχεις πετύχει κάτι. Και πάλι, βέβαια, είμαστε ακόμα στην έκδοση 0,27, οπότε έχουμε τεράστια περιθώρια βελτίωσης.

Pamela

Technical

Όπως είπαμε πριν, το παιχνίδι έχει τεράστια θέματα στιγμιαίου frame drop, τα οποία συμβαίνουν ανεξάρτητα από την ανάλυση που χρησιμοποιείτε. Πριν καν μπείτε στο παιχνίδι βέβαια, θα πρέπει να περιμένετε τα 3-4 λεπτά loading ΟΛΗΣ της περιοχής (ένας Cthulhu ξέρει γιατί). In-game, θα βασανιστείτε πολύ από κάποια περίεργα συστήματα button mapping τα οποία θέλουν ακόμα δουλειά. Για παράδειγμα, αν έχετε ανοιγμένο το inventory (i) και πατήσετε «escape», θα σας βγει το main menu του παιχνιδιού χωρίς να κλείσει το ίδιο το inventory, σύστημα που σύντομα θα σας σπάσει τα νεύρα.

Survival tip: Αντί για πολλές attacks, κάντε μία και charged τη φορά. Το stun που προκαλούν είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.

Pamela

Lets dance!

Γενικά το UI του Pamela θα λέγαμε οτι είναι κάτι ανάμεσα σε «πολύ γαμάτο» και «τελείως ηλίθιο», με το δείκτη να μένει ακριβώς στη μέση. Είναι σίγουρα φιγουρατζίδικο, αλλά το πόσο πρακτικό είναι παίρνει πολύ συζήτηση. Μιλώντας για φιγουρατζίδικα πάντως, η αισθητική του παιχνιδιού παίρνει άριστα με επαίνους. Τα γραφικά είναι υπέροχα και με διαφορά ένα από τα δυνατότερα σημεία του τίτλου (το βλέπετε και από τα screenshots άλλωστε), και εγγυημένα θα σας τρέχουν τα σάλια κάθε φορά που το ανοίγετε.

Pamela

Psychotic robot maid: Xbox edition.

Το ίδιο ισχυεί και για τους ήχους, με τη φωνή της Pamela ειδικά να είναι υπέροχη (μιλάει πάντα με ένα πολύ γλυκούλι παράπονο στη φωνή της), ενώ οι υπόλοιπες AI του σταθμού ακούγονται όσο ψυχωτικά απρόσωπες θα έπρεπε. Αυτό δυστυχώς δεν επεκτείνετε και στα ζόμπια, ενώ για να πω την αλήθεια η μουσική, που κανονικά σε horror game θα έπρεπε να είναι το Α και το Ω, λάμπει διά της απουσίας της στα περισσότερα σημεία. Πριν κλείσω να μην ξεχάσω να αναφέρω: Το combat του παιχνιδιού θέλει πολύ δουλειά ακόμα, μου συμβαίνει συνέχεια οι αντίπαλοι να περνάνε από μέσα ή από δίπλα μου και να τους χάνω, ίδια μλκια με το Dead Island.

Pamela

Σε κάποιες φάσεις σχεδόν νιώθετε το alien έτοιμο να σας ανοίξει νέα… Anyway, καταλαβαίνετε.

Final Verdict

Τελικά το προτείνουμε το Pamela; Φυσικά και το προτείνουμε. Έχει κάποια τεχνικά ζητηματάκια με το UI του, αλλά τα γραφικά είναι χάρμα οφθαλμών, δημιουργώντας μια από τις καλύτερες ατμόσφαιρες που έχω δει ποτέ μου σε game (θυμίζει πολύ System Shock 2 σε αρκετά σημεία, αλλά με σύγχρονα γραφικά), ενώ η όλη εμπειρία horror-exploration είναι πολύ πετυχημένη. Η διάρκειά του είναι χορταστικότατη, αφήνοντάς μας να περιμένουμε με ανυπομονησία το full release.

Pamela

Το Gamehorizon δίνει άφοβα το thumbs up του.

(Επειδή ένιωθα οτι είναι κρίμα να πάνε τόσο ωραία screenshots χαμένα, αν θέλετε πατήστε τα από κάτω για να δείτε κι άλλο Pamela:)

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

82.5

Atmosphere

10/10

    Graphics

    9/10

      Sound

      7/10

        Gameplay

        8/10

          Θετικά

          • Η ατμόσφαιρα είναι αψεγάδιαστη.
          • Φιγουρατζίδικο User Interface.
          • Sexy, ψυχωτικές robot maids.
          • Τυχαία loot.
          • Τεράστια διάρκεια.
          • Ο χαρακτήρας της Pamela.
          • Εθιστικό.
          • Φτου σου αγόρι μου με τα γραφικά.

          Αρνητικά

          • Το combat θέλει δουλειά ακόμα.
          • Το button mapping είναι μέτριο.
          • Το UI δεν είναι καθόλου πρακτικό.
          • Μερικά glitches.
          • Ηλίθιες τεχνικές loading.
          • Frame drops.
          • Κακό button mapping και με controller.

          Πληροφορίες παιχνιδιού
          Genre Survival Horror, RPG, Exploration, First Person, Management,
          Platforms PC,
          Αρ. παικτών Single Player
          Εταιρία Ανάπτυξης NVYVE® Studios
          Εκδότης NVYVE® Studios
          Διάθεση Steam
          Ημ. Διάθεσης 9 Μαρτίου 2017

          Απαιτήσεις παιχνιδιού
          Λειτ. Σύστημα Windows 10 (64-bit OS required)
          Επεξεργαστής Intel Core i5-4670K 3.40GHz (or AMD equivalent)
          Μνήμη 8 GB RAM
          Κάρτα Γραφικών NVIDIA GTX 970 (or AMD equivalent)
          Χωρητικότητα 8 GB available space

          Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.