GameHorizon.gr

Path to Mnemosyne Review – Indie Deving 101

Υποθέτω οτι έπρεπε να γίνει κάποια στιγμή. Μετά από τις εξαιρετικές επιλογές σε games για review που κάνω σερί κάτι μήνες τώρα, καιρός ήταν να πάρω κάτι που fundamentally έχω μετανιώσει τελείως. Το Path to Mnemosyne (ελληνιστί “Μονοπάτι προς τη (θεά) Μνήμη)” είναι ένα puzzle game, developed&published από την Devilishgames, με έμφαση στην αισθητική και τα εκνευριστικά mini-games.

Path to Mnemosyne (4)

Story

Δεν έχω ιδέα. Υποθέτω οτι η πρωταγωνίστρια έχει αμνησία, βασισμένος στα flashbacks των 8-10 δευτέρων που βλέπετε κάθε λίγα λεπτά (υποθέτωντας οτι δε θα κολλήσετε σε κάποιο puzzle), και στην ουσία το παιχνίδι είναι μια προσπάθεια του γιατρού/ψυχολόγου της να την οδηγήσει μέσα από το λαβύρινθο του μυαλού της στο να ξαναβρεί τη μνήμη της. Αυτό βέβαια είναι μόνο ικασία, καθώς οι ίδιοι οι developer αρνούνται να δώσουν μια ολοκληρωμένη εξήγηση για το plot. Αυτό που κρατάτε είναι: Δικαιολογία για όμορφα handrawn visuals και προοδευτικά πιο εκνευριστικά puzzle.

Path to Mnemosyne (5)

Gameplay

Το Path to Mnemosyne χρησιμοποιεί μια τεχνική που λέγεται “Infinite Zoom“, με την οποία όσο προχωράμε ευθεία (και μπορούμε να προχωρήσουμε μόνο μπροστά/πίσω), είναι ταυτόχρονα σαν να πηγαίνουμε πιο βαθιά σε ένα μονοπάτι αλλά και να ζουμάρουμε μια φωτογραφική μηχανή. Δυστυχώς, ενώ η εν λόγω τεχνική είναι όμορφη οπτικά, πρακτικά βαραίνει πολύ το gameplay, κάνοντας το Path to Mnemosyne πολύ εκνευριστικό σε ορισμένα σημεία, καθώς πολλά puzzle βασίζονται στο να πατάτε κουμπιά τα οποία αλλάζουν πράγματα εκτός του view της κάμερας.

Για κάτι εξίσου artsy με το Path to Mnemosyne αλλά χρήσιμο, διαβάστε το review του AENTITY.

Τα puzzle σπάνια είναι κάτι πιο περίπλοκο από το “πάτα τα κουμπιά με τη σωστή σειρά”, με ένα-δύο να επικαλούνται τη λογική μας (συνήθως τα mini-games όπου χρησιμοποιούμε το ποντίκι), αλλά και με τη συντριπτική πλειοψηφία να δουλεύει με μια trial&error ιδεολογία. Το αυτοκολλητάκι της δασκάλας βέβαια το παίρνουν τα puzzle όπου οι λύσεις είναι απλώς παράλογες, με το παιχνίδι να αγνοεί τους ίδιους τους κανόνες του. Σε ένα τέτοιο ήταν που έκανα uninstall το Path to Mnemosyne, έχοντας φτάσει περίπου στα μισά του παιχνιδιού. Σε speedrun που είδα στο Internet μετά, το παιχνίδι έχει συνολικό περιεχόμενο διάρκειας 25 λεπτών περίπου.

Path to Mnemosyne (7)

Technical

Ναι, ok, ας το βγάλουμε από τη μέση: Η τεχνική Infinite Zoom που χρησιμοποιεί το Path to Mnemosyne για να μεταφέρει την κίνηση στο χώρο είναι εντυπωσιακή, με τα visuals του να είναι ιδιαίτερα δημιουργικά, συνήθως μετατρέποντας γεωμετρικά σχήματα σε ανθρώπινα όργανα όπως μάτια και ομφάλιους λώρους, και vice versa. Ο ήχος του είναι στην ουσία μεγάλα sound effects αντί για BGMs, τα οποία γίνονται triggered περνώντας από συγκεκριμένα σημεία της ευθείας διαδρομής μας, τοποθετημένα ώστε όσο κινείστε γρήγορα, να προκαλούν μια συνεχόμενη, ανατριχιαστική συγχορδία.

 

…Ηηηη οποία βέβαια δε δουλεύει καθόλου όταν για τα μισά puzzles περνάτε από τα ίδια σημεία πάνω κάτω 6-7 φορές, οπότε ακούτε το ίδιο ανατριχιαστικό “Ντουυυυν!” με τον ίδιο τρόπο που ο ντελιβεράς χτυπάει το κουδούνι μέχρι να θυμηθείτε οτι το ηλεκτρικό ξεκλείδωμα έχει χαλάσει και πρέπει να κατεβείτε δύο ορόφους κάτω στο ισόγειο για να ανοίξετε χειροκίνητα. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι οτι το “soundtrack” του παιχνιδιού δουλεύει μόνο στη θεωρία (με τα εισαγωγικά απαραίτητα, γιατί δεν υπάρχει σταθερή μουσική, μόνο μια μάζωξη από sound effects).

Path to Mnemosyne (6)

Final Verdict

Το Path to Mnemosyne είναι καλό μόνο για αυτό που φτιάχτηκε: Ένα indie games festival όπου προγραμματιστές με γαλλικό μουστάκι και μπερετ μπορούν να μας δείξουν την “υψηλή τέχνη” και τα “υψηλά νοήματα” του game τους. Κατά τ’άλλα το game είναι στην ουσία μια μικρή συλλογή από mini-games και χρονοβόρα/αδιάφορα puzzles, τυλιγμένη από hand-drawn visuals σουρρεαλισμού, τα οποία όμως δεν είναι αρκετά για να στηρίξουν το παιχνίδι μόνα τους.

Το Gamehorizon δίνει thumbs down.

0.00
5.1

Γραφικά

7.5/10

Ήχος

4.0/10

Ατμόσφαιρα

6.5/10

Gameplay

2.5/10

Θετικά

  • Όμορφη, hand-drawn αισθητική.

Αρνητικά

  • Σχέση διάρκειας-τιμής.
  • Trial&error λογική.
  • Μερικά puzzles δε βγάζουν νόημα.

Facebook Comments

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre
Platforms
Αρ. παικτών
Εταιρία Ανάπτυξης
Εκδότης
Διάθεση
Ημ. Διάθεσης

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα
Επεξεργαστής
Μνήμη
Κάρτα Γραφικών
Χωρητικότητα

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.