GameHorizon.gr

Project Remedium Review – Βιολογία, Παράσιτα και Batman

Πόσοι από εδώ θυμάστε τον Ξεφτέρη; Ίσως οι μικρότεροι να μην τον έχετε ακουστά, αλλά όταν ο πλανήτης είχε αρχίσει να χαμπαριάζει στις αρχές του 2000 οτι τα video games δεν είναι απλώς για τους χοντρούς γυαλάκιδες στα υπόγεια των γονιών τους αλλά για τον καθημερινό πολίτη, πολλά Υπουργεία Παιδείας ανά τον κόσμο είχαν την ιδέα να εκμεταλλευτούν “αυτά τα μπλιμπλίκια” για να διδάξουν τα ευκολόπιστα μπασταρδάκια φυσική και μαθηματικά μέσω ενός συστήματος που ήταν σχεδόν εξαπάτηση. “Α, κοίτα μικρέ Γιαννάκη, αυτό το πρόγραμμα έχει γραφικά καρτούν! Δεν σ’αρέσει με όλα αυτά τα χαμόγελα και τη διαδραστικότητα που έχει; Το ελπίζω, γιατί οι επόμενες 5 διαφορικές εξισώσεις δεν πρόκειται να λυθούν μόνες τους!” Σε αυτήν την κατηγορία των όχι-πραγματικά παιχνιδιών νόμιζα οτι θα ανήκει και το Project Remedium, ένα παιχνίδι με σκοπό να διδάξει βιολογία…

Project Remedium (5)

Και από εδώ, οι αδένΜΠΑΜ ΜΠΑΜ ΜΠΑΜ!

Μόνο που ακόμα και οι ίδιοι οι δημιουργοί φαίνεται να ξέχασαν τον υποτιθέμενο σκοπό του παιχνιδιού στην πορεία και έβγαλαν καφρίλα με το τσουβάλι.
-Hey, Project Remedium, ωραία η δράση, αλλά μήπως να γυρίσουμε στο πώς λειτουργεί το συκώτι ή το πώς τα παράσιτα επηρρεάζουν τα λεμφοκύτ~
-ΟΧΙ, ΣΚΑΣΕ ΚΑΙ ΠΥΡΟΒΟΛΑ!

Project Remedium (3)

Story

Ναι, βλέπετε ενώ ο προαναφερθέσας Ξεφτέρης και τα περισσότερα “διδακτικά” παιχνίδια είναι adventure games ή puzzle games, το Project Remedium αποφάσισε να είναι ένα open-world FPS με grappling hook(!), όπου ελέγχετε ένα νανορομπότ που έχει σκοπό να σώσει ένα μικρό κοριτσάκι από μια θανάσιμη ασθένεια που το πλήττει, χρησιμοποιώντας τα τελευταία και πιο λεπτεπίλεπτα επιτεύγματα της επιστήμης, όπως ένα minigun. Ο τεράστιος open-world είναι τα διάφορα όργανα της μικρής, μέσα στα οποία τα nanorobot έχουν χτίσει ολόκληρες βιομηχανικές ζώνες για την υποστήριξη των οργάνων, δίνοντάς σας quests και “προδότες” ρομπότ, τα οποία έχουν αποφασίσει να στραφούν ενάντια στην μικρή, και τα οποία παρακαλάνε σχεδόν να τα γεμίσετε σφαίρες.

Project Remedium (4)

Όμορφο αλλά εκνευριστικό στην καθοδήγηση μέρος.

Όλη η έμφαση του Porject Remedium βρίσκεται στο gameplay, οπότε η τελευταία σημείωση που έχω για το story (εκτός από το οτι το setting παραείναι cool σχεδόν χωρίς λόγο) είναι οτι οι χαρακτήρες των φιλικών npc είναι κατά βάση βαρετοί και επαναλαμβανόμενοι, ενώ όλα τα quest καταλήγουν στο “πήγαινε εκεί και σκότωσε αυτό”, με την πρώτη περιοχή να είναι συντριπτικά μεγαλύτερη από τις άλλες τρεις. Θα το εκτιμούσα αν είχε λίγο περισσότερο humor αυτογνωσίας, ειδικά με την παλαβομάρα του κόσμου του, αλλά Ι digress.

Project Remedium (6)

Gameplay

Ξεκινώντας το παιχνίδι και περιμένοντας να τελειώσει το αδικαιολόγητα μεγάλο loading time (κάνει load ολόκληρο τον κόσμο ώστε μετά να κινείστε ελεύθερα), ο Nanoplus (ο πρωταγωνιστής σας) είναι equipped με ένα ενεργειακό όπλο στο δεξί του χέρι, το οποίο ρίχνει τις energy shields των αντιπάλων, και ένα mini-gun στο αριστερό του χέρι, με το οποίο γεμίζει μολύβι οτι τολμήσει να κινηθεί. Και τα δύο όπλα έχουν σφαίρες (100 max) οι οποίες ξαναγεμίζουν μόνες τους με την ώρα ή με powerups που βρίσκετε από νεκρούς αντιπάλους, όπως και το health σας, και δικό τους skill tree, όπου διαλέγετε mode of fire και τα αναβαθμίζετε. Ο Nanoplus είναι επίσης εξοπλισμένος με ένα grappling hook, όπου και είναι το ζουμί του παιχνιδιού.

Project Remedium (9)

Το στομάχι είναι με διαφορά η πιο εντυπωσιακή περιοχή.

Με το Project Remedium να δίνει όλη την έμφασή του στις μάχες, όπου οι αντίπαλοι υπερέχουν συνήθως αριθμητικά πέντε προς ένα, ο Nanoplus δε θα έχει ποτέ την άνεση να κάτσει και να τους καθαρίσει με το πάσο του. Οι αντίπαλοι κινούνται διαρκώς αριστερά-δεξιά, περικυκλώνοντάς σας, χωρίς να νοιάζονται ιδιαίτερα για τη δική τους ασφάλεια, και σε χρόνο μηδέν θα βρεθείτε με 20 health, σχεδόν άδειο ammo το οποίο ξαναγεμίζει απελπιστικά αργά και 3-4 Medibots να σας πλησιάζουν από παντού. Εκεί μπαίνει στη μέση το grappling hook. Εκμεταλλευόμενοι την openworld φύση του Project Remedium, θα τραβηχτείτε στο ταβάνι σαν τον Batman (ειδικά στο στομάχι αυτό θα είναι πολύ έντονο) για να το σκάσετε, ή θα το χρησιμοποιείτε εξαρχής εν’ώρα μάχης για να πετάγεστε από εδώ κι από εκεί, αποφεύγοντας την περικύκλωση.

Όσοι έχετε δει Attack on Titan θα σκεφτείτε αμέσως το 3D maneuver gear, γιατί πραγματικά αυτό θυμίζουν οι μάχες του Project Remedium, χαοτικές, γρήγορες, και πλήρως αγχοτικές. Με κάθε αντίπαλο που σκοτώνετε μαζεύετε μόρια, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο crafting για να δημιουργήσετε τα αντίστοιχα potions των nanorobot (αν και το πώς ονομάζεται για τα nanorobot το health, το stamina, το energy και το άλλο energy για να φτιάξεις το σωστό potion είναι ένα μικρό “μύρισε τα νύχια σου” game). Το συγκεκριμένο σύστημα το ανακάλυψα περίπου 5 ώρες in στο game, ακριβώς πριν την τρίτη περιοχή, καθώς λόγω του μικρού inventory space δεν είχα χώρο να φτιάξω τίποτα με το crafting και ακόμα δεν είχα χαμπαριάσει πώς κάνεις equip τα consumables, οπότε κατέληξα με περίπου 800 μόρια και στα τρία χρώματα, με το μέσο recipe να χρειάζεται τρία από το καθένα, οπότε να είστε σίγουροι οτι το crafting δεν είναι απαραίτητο (επίσης το να δώσεις στο σύστημα να καταλάβει οτι θέλεις να βάλεις στο slot 1 το τάδε αντικείμενο ήταν μαρτύριο).

Project Remedium (10)

Ok, cool η μετάβαση από level σε level, δε λέω, αλλά σοβαρά δεν αξίζει αυτό το ηλίθιο loading time.

Αυτό που είναι απαραίτητο, είναι να κρατάτε το όργανο στο οποίο βρίσκεστε κάθε φορά σε καλή κατάσταση, καθώς σε όσο πιο χαμηλό percentage είστε, τόσο πιο πολύ το όργανο κάνει αργή την κίνησή σας. Ω ναι, ο κόσμος γύρω σας είναι όλος κομμάτι του οργάνου. Αν αρχίσετε να πυροβολείτε έναν τοίχο στην τύχη το percentage θα αρχίσει να κατεβαίνει, το οποίο δε θα ήταν πρόβλημα, αν οι αντίπαλοι κάθονταν σταθεροί για 10 νανο(lol)δεύτερα, αλλά με την παρούσα ευκινησία τους είχα αρχίσει να μοιάζω με stormtrooper στο σημάδι, ειδικά απ’τη στιγμή που φοβόμουν οτι αν κουνήσω το ποντίκι παραπάνω από 2 εκατοστά τη φορά όλο το παιχνίδι θα παγώσει απ’το lag. Όπως και να’χει, σας προτείνω από το character skill tree (ξεχωριστό από το weapon skill tree) να πάρετε πρώτα το upgrade με το οποίο το organ αποκαθήσταται κατά 5% με κάθε completed task. Χάρη σε αυτό, σπάνια έπεφτα κάτω από 90% organ state, και μετά ανέβαινα κατευθείαν.

Project Remedium (13)

Αργότερα, μεγάλο κομμάτι του game θα γίνει και το platforming (ειδικά στο στομάχι, θα είναι πολύ γ@μάτο και batman-like grappling hook action), το οποίο όμως σε κάποια σημεία γίνεται εκνευριστικό (βασικά το πρόβλημα όταν κινείστε χωρίς πλήρη έλεγχο σε 360 μοίρες είναι οτι το να προσανατολιστείτε είναι εξωφρενικά δύσκολο χωρίς φανερούς στόχους), ενώ σε κάποια άλλα σημεία θα κολυμπάτε, με τις μάχες να γίνονται ελαφρώς no-gravity (επικό).

Project Remedium (7)

Κάτω κάτω κάτω, στο βυθό της OH MY GOD WHAT ARE THESE?!

Technical

 

Εδώ μένουν πολλά επιθυμητά. Εικονικά, το Project Remedium είναι ικανοποιητικότατο, με το σχεδιασμό των περιοχών να είναι επικός και ταυτόχρονα πρωτότυπος, αλλά από εκεί και πέρα παίρνει την κάτω βόλτα. Προσπερνώντας την έντονη έλλειψη ποικιλίας αντιπάλων, ηχητικά το voice acting είναι χάλια μαύρα. I mean, καταλαβαίνω οτι υποτίθεται οτι είναι ρομπότς, αλλά… Λίγη ποικιλία ρε παιδιά! Η μουσική κάνει παράλληλη πορεία, με ωραία soundtrack μεν, λίγα σε αριθμό δε (από την άλλη αρχίζω να αναρωτιέμαι αν παραέχω πολλές απαιτήσεις από ένα παιχνίδι που ξεκίνησε για να μάθει σε γυμνασιόπαιδο για τα λουλούδια και τα ποτιστήρια και τελικά παρέδωσε ένα ικανοποιητικότατο open-world FPS).

Project Remedium (2)

Εκεί που δε συγχωρώ εύκολα το Remedium είναι τα αδικαιολόγητα loading times (τα οποία γίνονται ακόμα πιο εκνευριστικά από την τάση του παιχνιδιού να σας στέλνει για ένα teaser της επόμενης περιοχής, να σας βάζει να επιστρέψετε πίσω και μετά από ένα quest μόνο να σας ξαναστέλνει εκεί, ειδικά από τη στιγμή που ενδιάμεσα ταξιδεύετε στις αρτηρίες, οι οποίες έχουν το δικό τους γελοίο loading time). Προσθέστε και την εντελώς ελλειπή υποστήριξη controller (δοκίμασα με 360, PS3 και XBOX One controllers) και βάλτε και το οτι το παιχνίδι έβγαζε σφάλμα κάθε φορά που πήγαινα να το ανοίξω από το laptop (τελικά το έφτιαξα συνδέοντας με HDMI την τηλεόραση με το laptop, κάποιο θέμα είχε με το monitor φαίνεται) και έχετε μια συνταγή για καταστροφή.

Project Remedium (8)

Final Verdict

Κανονικά τα τεχνικά προβλήματα όπου δεν μπορώ να παίξω είναι το σημείο όπου τραβάω τη γραμμή και καταδικάζω κάτι, αλλά το Project Remedium με εξέπληξε τόσο ευχάριστα με το gameplay του, που είμαι έτοιμος να ανεχτώ πολλά. ‘Ένα open-world exploration με έμφαση στο γρήγορο και αιματηρό combat, με πάμπολλα στοιχεία RPG και ένα υπερπρωτότυπο setting; Μέσα με χίλια! Το μόνο θέμα που είχα με το game είναι οτι το Project Remedium ίσως να… Παραήταν cool για το σκοπό που φτιάχτηκε.

Το Gamehorizon δίνει έκπληκτο το thumbs up του. Άξιο, άξιο.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Project Remedium

Project Remedium
6.8

Atmosphere

8.0 /10

Sound

6.0 /10

Gameplay

9.0 /10

Graphics

8.0 /10

Τεχνικά προβλήματα

3.0 /10

Θετικά

  • Tanananana Grappling hook!
  • Χαοτικό combat.
  • Open-world εξερεύνηση.
  • RPG customization.
  • Απολαυστικό platforming.
  • Πρωτότυπο setting.
  • Το στομάχι, all of it.

Αρνητικά

  • Προβλήματα με το monitor.
  • Απελπιστικά αργό loading.
  • Μετριότατο voice-acting.
  • Απουσία controller support.

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Action, Shooter, FPS, RPG,
Platforms PC
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης Atomic Jelly
Εκδότης Movie Games S.A., PlayWay S.A.
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 29 Αυγούστου 2017

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7 / 8 / 10
Επεξεργαστής Intel Core i5-6600K / AMD Ryzen 7 1700X
Μνήμη 8 GB RAM
Κάρτα Γραφικών NVIDIA GeForce GTX 1060 or AMD Radeon RX 580 Series with 2GB VRAM or more
Χωρητικότητα 10 GB available space

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.