GameHorizon.gr

Q.U.B.E. 2 Review

Το Q.U.B.E. 2 είναι ένα puzzle game της σχολής Portal από την Toxic Games, και όπως προφανώς ήξερα πριν το αναλάβω για review δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το αξιοπρεπέστατο QUBE 2: Sauerbraten ή τις σουρεαλιστικές ταινίες thriller Cube, Cube 2 και Cube: Zero. Τι νομίζατε; Οτι παίρνω review βασισμένος στο όνομα και μόνο χωρίς να διαβάσω genre και μετά βαράω το κεφάλι μου στον τοίχο γιατί ανέλαβα κάτι για το οποίο δεν έχω κανένα απολύτως ενδιαφέρον και πλέον σκέφτομαι να παραιτηθώ από το site απλώς και μόνο για να το αποφύγω; Σας παρακαλώ κύριοι, εγώ είμαι επαγγελματίας reviewer.

Q.U.B.E. 2 (2)

Story

Διαβάζοντας το lore που βρήκα στο internet και στα community discussions το Q.U.B.E. 2 φαίνεται να έχει βαθιά ιστορία για το (επικείμενο ή όχι) τέλος της ανθρωπότητας, αλλά πάντα πίστευα οτι αυτό που μετράει είναι τι βλέπεις in-game, και όχι από το Wiki. In-game τα μόνα πράγματα που ουσιαστικά θα θυμάστε είναι οτι είστε μια επιστήμονας που βρέθηκε σε μια τεράστια κατασκευή, φαινομενικά εξ’ολοκλήρου φτιαγμένη από κύβους, και από τον ασύρματο μια άλλη επιστήμονας σας καθοδηγεί μέσα από τα συμπλέγματα, χωρίς να ξέρει και η ίδια πολλά πολλά για το τι συμβαίνει.

Q.U.B.E. 2 (10)

Το παιχνίδι το έφτασα μόνο μέχρι το chapter 7 από τα 11 συνολικά, καθώς κόλλησα σε κάποια τεχνικά θέματα τα οποία θα αναφέρω αργότερα, αλλά μέχρι το σημείο που έφτασα το plot δεν είχε προχωρήσει καθόλου. Παρεμπιπτόντως, να αναφέρω οτι δεν υπάρχει τρόπος να πεθάνετε, ενώ αντί για την ελαφρώς κλειστοφοβική αίσθηση που προκαλεί το Portal, το Q.U.B.E. 2 είναι πολύ πιο σουρεαλιστικό και “ονειρικό” στη φύση του, με τα χωρίς λόγο τεράστια δωμάτιά του και τα τεράστια ανοίγματα στους τοίχους, από τα οποία μπαίνει άπλετο το φως της μέρας.

Q.U.B.E. 2 (13)

Gameplay

Το Q.U.B.E. 2 είναι χωρίς περιστροφές ένα puzzle game. Χρησιμοποιώντας το γάντι σας, το οποίο μπορεί να αλλάξει το χρώμα και τις ιδιότητες προεπιλεγμένων επιφανειών (το μπλε δίνει ώθηση σε οτι το ακουμπήσει, το κόκκινο δημιουργεί μια σταθερή μακριά στήλη και το πράσινο ένα κυβάκι το οποίο δεν είναι δεμένο στην επιφάνεια που χρησιμοποιήσατε), προσπαθώντας να φτάσετε από την είσοδο του κάθε δωματίου στην έξοδό του. Το παιχνίδι προσπαθεί να βρει λόγους για τα puzzle (συνήθως για να ενεργοποιήσετε κάποιο reactor ή κάτι τέτοιο), αλλά λόγω του πόσο linear είναι στο περιερχόμενό του, η δικαιολογία φαίνεται συνήθως φτηνή και χωρίς νόημα. Το κάθε chapter έχει κατά μέσο όρο 4-5 puzzle rooms με μηδενικές δυνατότητες για περαιτέρω εξερεύνηση ή πειραματισμό.

Q.U.B.E. 2 (5)

Τώρα, για να είμαι ειλικρινής, παρόλο που ο ασύγκριτος εγκέφαλός μου συνήθως παθαίνει νευρικό κλονισμό αν δεν έχω σκοτώσει κάτι στα πρώτα 10 λεπτά ενός παιχνιδιού, ειδικά με την τραγική έλλειψη πραγματικού plot, για να είμαι ειλικρινής διασκέδασα αρκετά το Q.U.B.E. 2. Η λύση των puzzle είχε κάτι το καθαρτικό, και αυτό που σας τραβάει κυρίως να προχωρήσετε παρακάτω είναι το απλοϊκό αλλά ταυτόχρονα απίστευτο design των χώρων, οι οποίοι κατά περίεργο τρόπο μου θύμισαν τα Sagus Cliffs από το Torment: Tides of Numenera . …Ααααυτό βέβαια μέχρι να φτάσετε στο Chapter 7, οπότε και τα πράγματα παίρνουν πολύ την κάτω φόρα.

Όσοι γουστάρατε Portal αλλά θέλετε λίγο ακόμα, το Q.U.B.E. 2 είναι για εσάς.

Στο chapter 7 γίνονται Introduced οι μαγνήτες, οι οποίοι είτε τραβάνε πράσινους κύβους προς το μέρος τους, είτε τους πετάνε προς την αντίθετη κατεύθυνση. Η διαφορά είναι οτι ενώ μέχρι αυτό το σημείο τα puzzle του Q.U.B.E. 2 βασίζονταν μόνο σε στατικά αντικείμενα, από εδώ και πέρα αρχίζουν να ποντάρουν στο να καταλάβει η Unreal Engine, μια μηχανή που ΔΕΝ είναι φτιαγμένη για τέτοια puzzle, πώς πρέπει να δουλέψει ο μαγνητισμός και οι νόμοι της φυσικής σε αντικείμενα που επηρρεάζονται από το μαγνητισμό και τη βαρύτητα. Και εδώ είναι που το Q.U.B.E. 2 τα ΣΚ@ΤΩΝΕΙ.

Q.U.B.E. 2 (9)

Στο chapter 7 θα αντιμετωπίσετε το συχνό πρόβλημα όπου ξέρετε τη λύση ενός γρύφου, αλλά το να κάνετε την engine να φερθεί όπως πρέπει είναι περισσότερο θέμα τύχης παρά υπολογισμών. Για παράδειγμα σε ένα δωμάτιο υπήρχαν έλικες στο πάτωμα, οι οποίοι ανύψωναν οτι πήγαινε να πέσει προς τα κάτω στον αέρα. Ο γρύφος περιλάμβανε να ρίξουμε ένα κύβο από μεγάλη απόσταση, ώστε να ανεβεί προς τα πάνω με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη, φτάνοντας σε ένα μαγνήτη στο ταβάνι που μετά θα μετακινούσαμε για να ρίξουμε τον κύβο σε ένα μοχλό πίεσης… Μόνο που η Unreal Engine, παρόλο που καταλάβαινε οτι ο μαγνήτης πρέπει να πιάσει τον κύβο, δεν καταλάβαινε οτι αυτό θα έπρεπε να αφαιρέσει την κινητική του ενέργεια από όταν ανυψώνονταν με φόρα. Σαν αποτέλεσμα όταν γυρνούσαμε αργότερα το μαγνήτη ώστε να απωθήσει τον κύβο, αυτός έφευγε σαν σφαίρα, καταλήγοντας στου διαόλου τη μάνα. Το οτι σε ένα-δύο σημεία οι devs έχουν κάνει rig του νόμους της φυσικής για να λυθούν κάποια puzzle δε βοηθάει καθόλου βέβαια, ειδικά καθώς η Unreal Engine για άλλη μια φορά αποφάσιζε τους νόμους του σύμπαντος στρίβοντας κέρμα.

Q.U.B.E. 2 (12)

Technical

Όπως μάλλον έγινε φανερό, το Chapter 7 μου έσπασε τόσο πολύ τα νεύρα που παραιτήθηκα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να πω οτι το ταξίδι μέχρι εκείνο το σημείο ήταν δυσάρεστο. Ο σχεδιασμός των χώρων είναι άψογος, με την έλλειψη λεπτομέρειας παραδόξως να κάνει καλό στον τίτλο αντί για κακό (μινιμαλισμός). Ηχητικά, οι ambient μουσικές πλαισιώνουν εξαίσια το σουρεαλισμό του κόσμου, και το voice acting… Ε… Είναι κάπου εκεί πέρα. Από controls, το controller μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο στη θεωρία, καθώς στην πράξη το Q.U.B.E. 2 είναι ξεκάθαρα φτιαγμένο για mouse και πληκτρολόγιο. Το Fraps σημείωνε μόλις 20 FPS στη maximum ανάλυση, αν και να πω την αλήθεια δεν πρόσεξα και ιδιαίτερη διαφορά (το παιχνίδι δεν απαιτεί ιδιαίτερα αντανακλαστικά και αντιδράσεις).

Q.U.B.E. 2 (8)

Final Verdict

Το Q.U.B.E. 2 είναι ένα εξαίσιο puzzle game μέχρι το 7ο chapter από τα 11 του, μετά το οποίο γίνεται ένα αφόρητο σπάσιμο νεύρων, που πραγματικά υποφέρει από την επιλογή της Unreal Engine αντί για κάποια άλλη, πιο ευέλικτη στα physics. Αυτό δεν αφαιρεί από τον υπέροχο οπτικό τομέα ωστόσο, αλλά και πάλι για 25 ευρώ (full price) δεν αξίζει την αγορά.

To Gamehorizon δίνει ένα συγκαταβατικό thumbs down.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

6.8

Ατμόσφαιρα

8.0 /10

Graphics

8.0 /10

Sound

6.0 /10

Gameplay

5.0 /10

Θετικά

  • Εύκολο και ελαφρώς challenging.
  • Οπτικά όμορφο.
  • Είναι περισσότερο Portal.

Αρνητικά

  • Αδιάφορο plot που είναι απλή δικαιολογία.
  • Από το chapter 7 και μετά άστα να πάνε.
  • Filler content.
  • Χαμηλά FPS.
  • Δεν έχει steam overlay.

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Puzzle
Platforms PC, Playstation 4, Xbox One
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης Toxic Games
Εκδότης Trapped Nerve Games
Διάθεση Steam, Xbox Live
Ημ. Διάθεσης 13 Mar, 2018

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7 64-bit or later
Επεξεργαστής Quad-core Intel or AMD processor, 2.5 GHz or faster
Μνήμη 8 GB RAM
Κάρτα Γραφικών NVIDIA GeForce GTX 780 or AMD R9 290X series card or higher
Χωρητικότητα 4 GB διαθέσιμος χώρος

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.