GameHorizon.gr

The House in Fata Morgana: A Requiem for Innocence – Review Τραγωδίας

Καιρό είχαμε να κάνουμε visual novel ε; Ξέρετε, εκείνα τα παιχνίδια-βιβλία των Ιαπώνων που συνήθως έχουν για πρωταγωνιστή κάποιο βλάκα έφηβο που μαζεύει ένα χαρέμι από σχολιαροκόριτσα γύρω του και συνήθως θέλουμε να τον πνίξουμε αλλά μετά τσακωνόμαστε για το ποια είναι η καλύτερη girl; Ε αυτή τη φορά καμία σχέση. Το The House In Fata Morgana: A Requiem for Innocence είναι prequel του πρώτου “The House In Fata Morgana” και αφηγείται την ιστορία για το πώς ξεκίνησε η κατάρα της μάγισσας Morgana.

Story

Βέβαια όταν ακούτε prequel μπορεί να σκέφτεστε οτι δεν έχε νόημα να ασχοληθείτε μαζί του αν δεν έχετε παίξει το πρώτο game, κάτι που και οι developers φαίνεται να πήραν πολύ σοβαρά. Το Requiem for Innocence είναι περισσότερο stand-alone τίτλος, διηγούμενο μια εντελώς αυτοτελή ιστορία, η οποία μάλιστα θα ήταν spoiled για όσους έχουν παίξει το πρώτο game, οπότε ίσα ίσα είναι καλύτερο να ξεκινήστε με αυτόν τον τίτλο (ή και να μην αγγίξτε ποτέ τον αρχικό). Παίρνοντας όμως τα πράγματα από την αρχή:

A Requiem for Innocence (2)

“Τώρα φύγε από μπροστά μου. Πρέπει να παρενοχλήσω την Joan D’Arc.”

Ο Jacopo είναι ένα νεαρό χαμίνι, ο οποίος ζει σε μια μεσαιωνική πόλη της Ιταλίας/Γαλλίας. Έχοντας βαρεθεί τους αβάσταχτους φόρους του τυράννου-λόρδου Barnier, ο Jacopo μαζί με άλλους αλήτες των slums, αποφασίζουν να ξεκινήσουν μια επανάσταση, με σκοπό κυρίως να φοβίσουν το λόρδο και να κάνουν πλιάτσικο τη βίλα του. Υποδυόμενος το σκλάβο, ο Jacopo τριγυρνάει στη βίλα, ψάχνοντας συμμάχους ανάμεσα στους άλλους υπηρέτες που έχουν βαρεθεί την παράνοια και το σαδισμό του λόρδου, ο οποίος στήνει αιματοβαμμένα πάρτυ για αυτόν και άλλους ευγενείς με “ιδιαίτερα” γούστα. Με τα πολλά, ο Jacopo τα καταφέρνει και η μέρα της επανάστασης έρχεται.

Ο λόρδος Barnier αναγκάζεται σε υποχώρηση προσωρινά και ο Jacopo και ο νέος του φίλος/συμπολεμιστής Gratien καταφέρνουν να το σκάσουν μαζί με μπόλικα κλοπιμαία, αλλά και την ελπίδα οτι ο λόρδος δεν είναι πλέον αήττητος. Ανάμεσα στα λάφυρα, ο Jacopo βρίσκει ένα δεκάχρονο κορίτσι, τη Morgana, την οποία ο λόρδος πετσόκοβε στα συμπόσια που οργάνωνε για άλλους ευγενείς, κυριολεκτικά πίνοντας το αίμα της, το οποίο ίσως να έχει, ίσως και να μην έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Σε αποτέλεσμα το σώμα της είναι καλυμμένο από πάνω ως κάτω με σημάδια, ενώ το πρόσωπό της είναι εντελώς διαλυμένο, μοιάζοντας το μισό καμένο, με την ήδη μίζερη προσωπικότητά της να έχει υποστεί τις χειρότερες ζημιές.

A Requiem for Innocence (4)

Η κουφιοκέφαλη Ceren.

Γενικά η ιστορία του Requiem for Innocence είναι η ιστορία του Jacopo και της Morgana, μια ιστορία με έμφαση στην προδοσία και τη φύση της δύναμης, με όλες τις ευθύνες που φέρνει αυτή. Χωρίς να θέλω να spoilάρω πολλά, κάθε φορά που τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα, στην πραγματικότητα οδεύουν κατά διαόλου, με τα κλασσικά στερεότυπα φιλίας και αδερφικής αγάπης να αποδεικνύονται κούφια το ένα μετά το άλλο. Το περιεχόμενο είναι σκοτεινό και βρώμικο, με το δεύτερο μισό να γκρεμίζει όλα όσα έχτισε το πρώτο.

Για κάτι πιο ελαφρό από το Requiem for Innocence, δοκιμάστε το Doki Doki Literature Club review μας.

Thaaat said, εδώ έχουμε και ένα από τα προβλήματα του Requiem for Innocence. Είναι τραγωδία όχι επειδή φτιάχτηκε σαν τραγωδία εξ’αρχής, αλλά επειδή έπρεπε να είναι τραγωδία, ώστε να έρθει η κάθαρση στο κύριο The House In Fata Morgana (του οποίου το requiem είναι prequel). Μη με παρεξηγείτε, το γράψιμο είναι γενικά καλό, “εξαιρετικό” θα έλεγε κανείς, αλλά θυμίζοντας πολύ το Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, υπάρχουν κάποιες σπάνιες αλλά έντονες στιγμές όπου οι χαρακτήρες φέρονται ηλίθια σχεδόν χωρίς λόγο. Στα σχόλια των developer (τα ξεκλειδώνετε αφού τερματίσετε το game) αναφέρουν και αυτοί οτι σε ένα-δυο σημεία κάποια γεγονότα συνέβησαν χωρίς να βγάζουν και πολύ-πολύ νόημα στην αιτιολόγησή τους από πλευράς χαρακτήρων.

A Requiem for Innocence (3)

Η… “αρχιπόρνη” Maria. (όχι, αυτό δεν ήταν προσβολή)

Αυτές οι μικρές στιγμές δυστυχώς ήταν που με έκαναν να ξεσυνδεθώ από τους χαρακτήρες. Το φαινόμενο που λέμε “suspension of disbelief” στις ταινίες παράγινε έντονο, κάνοντάς με να αδιαφορήσω σχεδόν για τις κατά τ’άλλα καλογραμμένες, ομηρικές τραγωδίες που τους περίμεναν. Βασικά ένα από τα μεγαλύτερα θέματα της ιστορίας είναι οτι την έγραψαν Ιάπωνες… Και αυτό ξεχωρίζει. Πριν πάμε στα υπόλοιπα μια γρήγορη ματιά στο roster:

  • Jacopo: ο ένας από τους δύο πρωταγωνιστές μας, ο Jacopo έχει ξεκάθαρα καλές διαθέσεις, αλλά είναι ιδεαλιστής, στοχεύοντας σε ένα μακρινό, γενικό καλό, αντί σε μια προσωρινή χαρά. Χωρίς τους φίλους του για ηθική καθοδήγηση, αυτός μπορεί να γίνει ένας πολύ επικίνδυνος συνδυασμός. “The road to hell is paved with good intentions.”
  • Morgana: Η δεύτερη πρωταγωνίστριά μας, η Morgana έχει το θείο(?) χάρισμα το αίμα της να θεραπεύει ασθένειες. Παρά τη στιβαρή, ψυχρή φιγούρα που θέλει να περνάει, αφιερόνοντας τον εαυτό της στο Θεό, η μικρή είναι παραδόξως tsundere, επιθυμώντας πάνω απ’όλα ανθρώπινες επαφές. Δυστυχώς η κακομεταχείρηση από τη μητέρα της και τον άντρα που ονομάζεται “λόρδος Barnier”, η ψυχική της κατάσταση είναι εντελώς ασταθής, έχοντας ανάγκη κι αυτή άλλους ανθρώπους για να κρατήσει την ψυχική της ισορροπία.
  • Maria: Πόρνη και παιδική φίλη του Jacopo, η Maria είναι η αντίστοιχη onee-san χαρακτήρας. Έχει τη δική της tsunderια που απαιτεί να κρατά μια ισχυρή φιγούρα, κάτι που τελικά κάνει περισσότερη ζημιά παρά καλό.
  • Ceren: Η νεαρή πόρνη φαίνεται να έχει μυαλό κουκούτσι και υπερζωηρή προσωπικότητα. Από τους πιο “animιστικους” χαρακτήρες του παιχνιδιού.
  • Gratien: Φίλος και συμπολεμιστής του Jacopo. Από τα λίγα arc που μ’αρέσανε και ‘βγαζαν νόημα.
  • Lord Barnier (ο πρώτος): Ένα ψυχωτικό κάθαρμα, που σκοτώνει χωρίς δεύτερη σκέψη και βασανίζει άλλους για την καλοπέρασή του. Παραδόξως γενναίος, θα τον συμπαθήσετε περισσότερο από πολλούς από τους ήρωές μας τελικά.
A Requiem for Innocence (6)

“You’re shit at dying, you know that?”

Gameplay

Το Requiem for Innocence το βλέπετε από τις οπτικές γωνίες του Jacopo και της Morgana κυρίως, με λίγες, σύντομες εξαιρέσεις εδώ κι εκεί. Σε όλο το παιχνίδι συνάντησα μόνο μία επιλογή, για το ποια χαρακτήρα γουστάρει ο Jacopo (Morgana/Ceren/Maria) η οποία δε φάνηκε να έχει κανένα νόημα στην τελική, αντιστοιχώντας περισσότερο στο αν θα πιείτε Srpite ή Coca Cola σήμερα το απόγευμα (ή Monster γιατί δεν είστε φλώροι). Κοινώς, θεωρείστε το Requiem for Innocence ως kinetic novel αντί για visual novel.

Πέρα από το main story υπάρχουν συνολικά 5 episodes (3, ένα backstage event με developer commentary και ένα after-credits), το ένα από τα οποία απαρτίζεται από τρεις μεμονωμένες ιστορίες, στο σύμπαν του Fata Morgana. Σε αυτά προσθέστε τα αναμενόμενα library όπου ακούτε τα soundtrack (μέτρια προς καλά θα έλεγα αλλά τίποτε τραγικό) και βλέπετε τα αντίστοιχα CG (λίγα σε αριθμό).

A Requiem for Innocence (5)

Από αριστερά προς δεξιά: Morgana, Maria, Ceren. Το παιχνίδι προσπαθεί να ελαφρύνει για λίγο το κλίμα μετατρεπόμενο για κανα 10λεπτο σε χαζοχαρούμενο harem-comedy, το οποίο γενικά θα αφήσει κακές εντυπώσεις στον παίκτη.

Technical

Τα backgrounds του παιχνιδιού είναι ξεκάθαρα animοποιημένες κανονικές φωτογραφίες, με τους χαρακτήρες να έχουν 2D sprites τα οποία προσπαθούν να ξεφύγουν από το anime στιλάκι και να θυμίσουν περισσότερο δυτικό indie game, αλλά δεν τα πολυκαταφέρνουν. Ειδικά ο λόρδος Barnier (ο πρώτος), μου έφερνε συνέχεια στο μυαλό τον caster από το Fate: Zero.

Η έλλειψη οποιουδήποτε voice-acting σίγουρα πόνεσε τον τίτλο, ενώ τα εφέ που χρησιμοποιούνται για να δείξουν κίνηση των χαρακτήρων ή στιγμές ενθουσιασμού είναι ελλειπή στην καλύτερη. Έχω βάσιμες υποψίες οτι το όλο project έγινε με Ren’py (Python) που είναι συνήθως η λύση του τζαμπατζή για visual novels, αλλά υποθέτω οτι θα έπρεπε να εκτιμάω όσα έχω.

A Requiem for Innocence (1)

Οι τελευταίες στιγμές πριν καταστραφεί το πρόσωπο της Morgana, μετατρέποντάς την από άγια(?) σε μάγισσα.

Final Verdict

Και τι “έχουμε” λοιπόν; Ένα καλό γράψιμο και μια τραγική ιστορ~ Διόρθωση. Μια ιστορία που “πρέπει” να είναι τραγωδία. Granted, αυτό δε σημαίνει οτι δεν είναι καλογραμμένη σαν ιστορία, αλλά υπάρχουν αυτά τα 1-2 σημεία όπου οι χαρακτήρες φέρονται ηλίθια απλώς γιατί “πρέπει” να φερθούν ηλίθια, και αυτό τελικά σας αποστασιοποιεί από όλο το έργο, και είναι πραγματικά κρίμα, γιατί μέχρι το τέλος το πήγαινε εξαιρετικά. Shame.

Το Gamehorizon δίνει απογοητευμένο thumbs down.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

7.3

Γραφικά

6.0/10

Ήχος

8.0/10

Ιστορία

9.0/10

Gameplay

6.0/10

Θετικά

  • Ωραίοι χαρακτήρες γενικά.
  • Τα πάντα είναι καταδικασμένα από την αρχή.
  • Εξαιρετικό arc για τον Jacopo.
  • Μπόλικο content πέραν του βασικού story.
  • Φυσιολογική διάρκεια (12-13 ώρες).

Αρνητικά

  • Μερικές πολύ ηλίθιες αποφάσεις γιατί "έπρεπε".
  • Κάποιες τεχνικές ατασθαλίες.

Facebook Comments

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Visual Novel
Platforms PC, Steam,
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης Novectacle
Εκδότης MangaGamer
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 18 May, 2018

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows Vista and newer
Επεξεργαστής Pentium III 1.0 GHz
Μνήμη 1 GB RAM
Κάρτα Γραφικών 800x600
Χωρητικότητα 1 GB available space

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.