GameHorizon.gr

The Mors Review – Horror από τα Lidl

“Λοιπόν ακούστε ομάδα. Στο παιχνίδι μας, το The Mors, θα ακολουθήσουμε παρόμοια συνταγή gameplay με τα Amnesia, σκοτάδι, κρυφτό με τέρατα, adventure στυλ. Αλλά, και εδώ είναι το σημαντικό, η διαφορά είναι οτι~ Γ@μώτο, χτυπάει το τηλέφωνο. Πάω να το σηκώσω. Μετά να μου θυμίσει κάποιος να συνεχίσω αυτό που έλεγα, εντάξει;”

Πραγματικά δεν υπάρχουν και πολλά να πει κανείς για το The Mors, εκτός από το οτι είναι ένα πιο τεμπέλικο Amnesia. Είναι μια first-person horror εμπειρία με τη δυνατότητα να μετακινείτε αντικείμενα στο χώρο ώστε να τα χρησιμοποιείτε σαν εμπόδια, ανάμεσα σε εσάς και τα τέρατα, όπου περνάτε αρκετή ώρα στο σκοτάδι, κρατώντας την ανάσα σας καθώς τα τέρατα τριγυρνάνε μαζί σας στα αφώτιστα υπόγεια… Ή τουλάχιστον αυτό ήλπιζαν οι developers.

The Mors (1)_renamed_11255

Story

…Έλα ντε. Στην αρχή του game παίρνετε ένα πολύ σύντομο text οτι ένας συνάδελφός σας αγνοείται και πάτε να τον μαζέψετε. That’s it.

Gameplay

Όσοι έχετε παίξει τα Amnesia ξέρετε ακριβώς τι να περιμένετε. Για τους υπόλοιπους, το The Mors είναι ένα first person adventure, όπου περιηγείστε σε μια βίλα ψάχνοντας για την έξοδο, την ώρα που σας κυνηγάει ένα τέρας. Στην ουσία πρόκειται για ένα μικρό treasure hunt, όπου πρέπει να βρείτε μία από τις τρεις εξόδους και τα κατάλληλα αντικείμενα για να την ξεμπλοκάρετε (συνήθως το αντίστοιχο κλειδί + λοστό/αξίνα/χερούλι για να αφαιρέσετε οτι άλλα εμπόδια μπορεί να υπάρχουν). Παρά τον εξοπλισμό σας δεν μπορείτε να πολεμήσετε το τέρας, οπότε όταν κάνει spawn πρέπει να κρυφτείτε και να ελπίζετε οτι θα σας προσπεράσει. Μόνο που αντίθετα με τα Amnesia, στο The Mors αυτό είναι περισσότερο ενόχληση παρά δοκιμασία…

The Mors (9)_renamed_18478

Βλέπετε το τέρας του The Mors (ήταν τόσο εύκολο να τον αποφύγω που ποτέ δεν είδα καλά καλά πώς μοιάζει), τριγυρνάει σπάζοντας πόρτες με το πάσο του, κάνοντας spawn κάπου κοντά σας, αλλά με μόνο μέσο για να σας εντοπίσει την όρασή του (ούτε ακοή ούτε τίποτα). Συγκεκριμένα, ακολουθεί πηγές φωτός στο ολοσκότεινο σπίτι, με τη λογική οτι θα κουβαλάτε κάποιο φακό ή κάτι τέτοιο, και χωρίς αυτές το radius της όρασής του είναι maximum 2-3 μέτρα. Επίσης δεν μπορεί να σκύψει. Τι σημαίνει αυτό; Οτι σε καμία στιγμή του παιχνιδιού δεν διατρέχετε οποιονδήποτε κίνδυνο. Κάντε ένα ωραίο crouch, μειώνοντας το ύψος σας αρκετά για να χώνεστε κάτω από τραπέζια και καρέκλες, και συρθείτε στο The Mors σαν κατσαρίδα στο χαλαρό, αγνοώντας τις έντονες νότες του βιολιού που τσιρίζουν πάνω απ΄’το κεφάλι σας.

The Mors (5)_renamed_9615

Ακόμα κι αν το crouch δεν ήταν τόσο γελοία overpowered (σοβαρά υπάρχουν ΠΑΝΤΟΥ έπιπλα όπου το τέρας δεν μπορεί να σας κάνει τίποτα), το The Mors έχει τόσο πολλά hiding places που χωρίς καμία υπερβολή λέω οτι το tutorial ήταν πιο δύσκολο από όλο το παιχνίδι. Αν βαριέστε να παίζετε στο “εύκολο” (aka crouch) μπορείτε να δοκιμάσετε να περπατάτε κανονικά, χρησιμοποιώντας κάποιο από τα σπίρτα που βρίσκετε με τις δεκάδες στη βίλα για να ανάψετε τα σταθερά κεριά στα τραπέζια γύρω σας (δεν υπάρχει λόγος να κουβαλάτε εσείς ο ίδιοι κάποια πηγή φωτός και να γίνετε στόχος). Το φως θα τραβήξει το τέρας που απλώς “πρέπει” να καταστρέψει τις πηγές φωτός, ενώ εσείς κάνετε looting σφυρίζοντας αδιάφορα στην άλλη άκρη του δωματίου.

The Mors (10)_renamed_21277

Technical

Το The Mors είναι παράδοξα βαρύ χωρίς λόγο. Όσο όμορφο και να είναι εικαστικά, όταν σέρνεστε στο σκοτάδι δε βλέπετε τίποτα, οπότε τσάμπα το γραφιστικό ταλέντο των developers. Τα γραφικά στην ουσία θα τα απολαύσετε μόνο στην αρχή, όπου για κάποιο λόγο το παιχνίδι σας αφήνει να τριγυρνάτε χωρίς λόγο σε μια τεράστια περιοχή/χωριό, πριν παγιδευτείτε στη βίλα, όπου δεν έχετε τίποτα να κάνετε πέρα από το να θαυμάζετε τις λεπτομέρειες στα μετρημένα-στα-δάχτυλα tiles του The Mors. Ηχητικά το παιχνίδι είναι από αδιάφορο προς κακό, με το βιολί και τις υψηλές νότες του να σας επισκέπτονται πιο συχνά από οτι τις παίρνει, ενώ τα ηχητικά εφέ του ίδιου του τέρατος είναι ανύπαρκτα (μια ανάσα ή ένας βρυχηθμός πιστεύω θα αύξανε την ένταση).

The Mors (6)_renamed_23472

Final Verdict

…Απλώς παίξτε Amnesia, σοβαρά. Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι ελάχιστη από τη στιγμή που θα χαμπαριάσετε τα mechanic του και θα συνειδητοποιήσετε οτι το τέρας δεν έχει καμία πιθανότητα να σας πιάσει ακόμα και στην υψηλότερη δυσκολία, οπότε το The Mors γίνεται ένα σύντομο, ευχάριστο lootfest στα υπόγεια της βίλας.

Σε full-price ούτε να το σκέφτεστε, παγερό thumbs-up. Αν το πετύχετε στα πέντε και δεν έχετε κάτι καλύτερο να πάρετε χτυπήστε το, έχει τη φάση του.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

5.1

Atmosphere

6.0/10

Sound

2.5/10

Gameplay

5.0/10

Graphics

7.0/10

Θετικά

  • Τα γραφικά στο χωριό στην αρχή...
  • Lootfest, πάντα ευχάριστο.
  • Η σχετικά open-ended φύση του.

Αρνητικά

  • Τραγικά εύκολο.
  • Βιολί, βούλωστο επιτέλους.
  • Παράδοξα βαρύ στα full γραφικά.
  • Διάρκεια σφηνάκι.
  • Τελείως misleading tutorial.

Facebook Comments

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre First-Person, Adventure, Horror,
Platforms PC,
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης Evallis Entertainment
Εκδότης Evallis Entertainment
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 23 Σεπτεμβρίου 2017

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows 7 32bit or above
Επεξεργαστής Core i3 CPU or above
Μνήμη 2 GB RAM
Κάρτα Γραφικών NVIDIA GeForce GTX 470 or above
Χωρητικότητα 3 GB available space

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.