GameHorizon.gr

Titan Quest Anniversary Edition – Review

Η THQ Nordic είναι το κομμάτι της THQ που επιβίωσε το Purge του 2013. Έκτοτε κάνουν release με σταθερό ρυθμό τίτλους που ενώ είναι ποιοτικά όσον αφορά τα standard παραγωγής… Χμ… Ας το αφήσουμε για πιο κάτω αυτό. To Titan Quest Anniversary Edition είναι η επανέκδοση ενός από τους πιο παλιούς τίτλους τους με καινούρια γραφικά και καλύτερο performance, τον οποίο το πιθανότερο έχετε παίξει οι περισσότεροι. Ότι θα διαβάσετε παρακάτω αφορά το Titan Quest, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία ισχύει για τα περισσότερα games της THQ Nordic (πχ Darksiders II).

Titan Quest - Pic 1

Όλες οι screenshots θα είναι μικροσκοπικά ανθρωπάκια να κάνουν «πίου πίου» μεταξύ τους.

Story

Με setting την αρχαία Ελλάδα (με κάποιες «καινοτομίες» καθώς με 20 λεπτά τρέξιμο βρίσκεστε από τη Σπάρτη στην Αθήνα), το Titan Quest παίρνει τον κλασσικό μύθο των τιτάνων σε next level επίπεδα που δεν έχετε ξαναδεί ποτέ σας εκτός κι αν έχετε παίξει Age of Mythology. Από το διάστημα πέφτουν μετεωρίτες οι οποίοι κουβαλάνε μαζί τους μυστηριώδη πλάσματα ονόματι Talkin, τα οποία έχουν βάλει σκοπό τους να ελευθερώσουν τους Τιτάνες φυλακισμένους στα διάφορα dungeons του παιχνιδιού και για αντιπερισπασμό έχουν αμολήσει στρατούς κλασσικών μυθολογικών τεράτων. Να σημειωθεί οτι μετά την Ελλάδα ακολουθεί η Αίγυπτος, οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας και τέλος το Great Wall της Κίνας, τα οποία μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε τα μεγάλα «level» του παιχνιδιού.

Ίσως να καταλάβαινα περισσότερα για τον κόσμο του παιχνιδιού ή γιατί οι Talkin θέλουν να ελευθερώσουν τους Τιτάνες αν πρόσεχα τους διαλόγους ή διάβαζα τα quest description αλλά δεδομένου οτι η συντριπτική πλειοψηφία των διαλόγων είναι αδιάφοροι και το voice acting, όπου υπάρχει, generic έτεινα να τους αγνοώ, ειδικά απ’τη στιγμή που κατάλαβα οτι ακόμα και το πιο καλοστημένο story καταλήγει σε ένα ξερό «σκότωσε τα monsters εκεί». Δεν υπερβάλλω εδώ, ούτε καν fetch quests ή timed runs ή κάτι τέτοιο, τα πάντα είναι «kill τάδε». Και όταν το μόνο που κάνεις είναι να σφάζεις ολημερίς και ολονυχτίς τότε το gameplay καταντάει από βαρετό σε, σύντομα, ανυπόφορο.

Titan Quest - Pic 2

Gameplay

Το Titan Quest το παίζετε από ύψος strategy-game κάμερας, ελέγχοντας το main χαρακτήρα σας, ενώ τυχόν pet ακολουθούν μόνα τους. Το game σας δίνει τη δυνατότητα να ζουμάρετε αλλά δεν είναι καθόλου πρακτικό, οπότε θα καταλήξετε να το κάνετε μόνο δύο φορές, όταν θα πολεμάτε τις Naavi (είπαμε οτι το game ακολουθεί «ελεύθερη προσέγγιση» με τη μυθολογία μας) διότι φοράνε μόνο loincloths και με τις μέδουσες όταν δε θα έχετε προσέξει ακόμα τη φάτσα τους.

Για να πολεμήσετε, να κάνετε interact κτλπ κτλπ χρησιμοποιείτε το αριστερό κλικ, το οποίο κρατάτε πατημένο αν θέλετε ο χαρακτήρας σας να συνεχίσει να βαράει αυτόματα αντί να κοντεύετε να σπάσετε το mouse από τα πολλά κλικ. Αυτό γυρίζει μπούμερανγκ δυστυχώς στα τελευαία επίπεδα, καθώς αν ένας αντίπαλος σας κάνει stun για ένα νανοδεύτερο τότε ακόμα κι αν ακόμα κρατάτε πατημένο το mouse η προηγούμενη εντολή σας έχει αφαιρεθεί, οπότε καταλήγετε να κάθεστε ακίνητος ενώ σας την πέφτουν 4-5 dragonkin και πεθαίνετε για πολλοστή φορά μέσα σε ένα πεντάλεπτο. Η δυσκολία γενικότερα είναι ένα θέμα με το Titan Quest, καθώς στα 2 πρώτα levels έκανα βόλτα στο πάρκο σε σημείο να χασμουριέμαι στην όψη ενός boss, (actually αυτό το έκανα πολύ στο παιχνίδι), ενώ στο τελικό level μου βγήκε η πίστη με τους dragonkin μάγους, οι οποίοι σπάγανε νεύρα με το παρανοϊκό damage και stunlock που κάνανε, αναγκάζοντάς με σε κάθε μάχη να ξοδεύω από ένα health potion.

Titan Quest - Pic 3

Το Titan Quest (όπως και τα περισσότερα παιχνίδια της THQ Nordic) είναι στην ουσία ένα μεγάλο lootfest, με τα όπλα και τις πανοπλίες να πέφτουν βροχή από τις ορδές αντιπάλων που ξεκληρίζετε, οπότε και από ένα σημείο και μετά αρχίζει να εκνευρίζει η έλλειψη ενός «gather all important items» button, αφού τα μόνα items κάτω των πράσινων που ενδιαφέρεστε να μαζέψετε είναι τα health potions (item rarity: γκρίζο->άσπρο->κίτρινο->πράσινο->μπλε). Ειδικά όταν άνοιγα τα majestic chests μετά από ένα boss battle (που συνήθως κράταγαν 6-7 δεύτερα στην καλύτερη) και πετάγονταν μία παλίρροια από κίτρινα items τα οποία αγνοούσα και έπαιρνα μόνο το «Weak Health Potion» αναστέναζα απογοητευμένος.

Ένα από τα βασικά στοιχεία του τίτλου είναι το κυνήγι stats που ταιριάζουν καλύτερα στο playstyle σας, καθώς και η σωστή επιλογή talents είναι αναγκαία για να προχωρήσετε. Talents διαλέγετε από μια τεράστια γκάμα ξορκιών τα οποία τελικά είναι όλα κατώτερα από το Warfare, δηλαδή να ορμάτε σαν βάρβαρος με το μεγαλύτερο ρόπαλο που μπορείτε να βρείτε. Θυμάμαι στο πρώτο playthrough της original έκδοσης πριν από χρόνια, θεωρούσα το παιχνίδι εφιαλτικά δύσκολο, καθώς έπαιζα lightning magic. Τελικά στο καινούριο version αναστενάζω για άλλη μια φορά, καθώς οι μάχες είναι στη συντριπτική πλειοψηφία απελπιστικά εύκολες με το duel wielding Warfare playstyle μου (δηλαδή αντί για ένα ρόπαλο δύο ρόπαλα) με ακόμα και τα boss να μην αντέχουν 3-4 φάπες πριν πέσουν νεκρά. Αυτό δείχνει σοβαρή έλλειψη balance, καθώς τα boss encounter τουλάχιστον ξεκάθαρα δεν ήταν προορισμένα να τελειώνουν μέσα σε 5 δεύτερα. Η ποικιλία των stats και των συνδιασμών είναι άπειρη, αλλά όπως είπε και ο Yahtzee στο review του Darksiders II «For f@ck’s shake, I just wanna hit things with it!» Συνοψίζοντάς το, το σύστημα stats έχει επείγουσα ανάγκη από απλοποίηση.

Titan Quest - Header

Και όπως λέγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, «σαν τις Naavi άλλο τίποτα».

Technical

Τεχνικά το παιχνίδι είναι άψογο, ειδικά για την εποχή που βγήκε, με όμορφα ηλιόλουστα τοπία τα οποία εκτείνονται για μίλια (και είναι όλα γεμάτα τέρατα τα οποία πρέπει να σκοτώσετε, argh…) να πλαισιώνουν τις περιοχές που προχωράτε. Να σημειωθεί οτι πραγματική ομορφιά τοπίου βρήκα μόνο στην Ελλάδα, ενώ η Βαβυλώνα ήταν αδιάφορη στο design της στην καλύτερη, με την Αίγυπτο (όπως και όλες τις περιοχές σε ένα βαθμό) να είναι σκέτο βαρετή. Να σημειώσουμε επίσης οτι ενώ η Ελλάδα και η Αίγυπτος ήταν αδικαιολόγητα μεγάλες και κουραστικές σε μέγεθος, η Βαβυλώνα ένιωθε πολύ rushed, με την Κίνα να είναι η μόνη πραγματικά σωστά paced περιοχή (κλασσικό design THQ Nordic: τα πρώτα level είναι αχανή και βαρετά, ενώ τα τελευταία βελτιώνονται και γίνονται επιτέλους playable. Για τα voice acting είπαμε ήδη οτι είναι αγνοήσιμα, με τη μουσική να περνάει παρόμοια απαρατήρητη.

 

Final Verdict

Στην τελική ποιο είναι το πρόβλημά μου με το Titan Quest (και ο λόγος που δεν το προτείνω); Το παιχνίδι είναι ΒΑΡΕΤΟ. Ήδη απ’όταν τέλειωνα την Ελλάδα αναστέναζα με ανακούφιση που επιτέλους τέλειωσε το μαρτύριο, μέχρι που ανακάλυψα με δάκρυα στα μάτια οτι υπήρχε και level 2. Προσέξτε, δεν λέω οτι είναι κακό σαν δημιούργημα γενικότερα, αλλά το θέμα είναι οτι κάνει μπαμ πως το έφτιαξαν προγραμματιστές και όχι gamers. Το Titan Quest μπορεί να έχει την ποιότητα αλλά δεν έχει το «fun» στοιχείο, και αυτό το καταδικάζει. Σκεφτείτε το, όταν διαλέγετε τι θα φάτε για μεσημέρι, τι επιλέγετε; Μπρόκολο και σπανάκι που είναι υγιεινά και θρεπτικά, ή ένα ωραιότατο παχυντικό γύρο που και μόνο με τη μυρωδιά του σας τρέχουν τα σάλια;

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Titan Quest

Titan Quest
4.25

Ιστορία

3/10

    Ατμόσφαιρα

    3/10

      Γραφικά

      8/10

        Mουσική

        4/10

          Θετικά

          • Ωραία γραφικά.
          • Smooth performance.

          Αρνητικά

          • Συνοψίζοντάς τα, ΒΑΡΕΤΟ ΜΕΧΡΙ ΑΗΔΙΑΣ.
          • -Crash όποτε κάνουμε Alt Tab. Αααχ... Κλασσική THQ Nordic.
          • -Παραείναι εύκολο στην αρχή, παραείναι δύσκολο στο τέλος.

          Πληροφορίες παιχνιδιού
          Genre RPG rogue-like
          Platforms Steam,
          Αρ. παικτών Single Player
          Εταιρία Ανάπτυξης THQ Nordic
          Εκδότης THQ Nordic
          Διάθεση steam
          Ημ. Διάθεσης 31 Aug, 2016
          Pegi 13

          Απαιτήσεις παιχνιδιού
          Λειτ. Σύστημα Windows XP / Vista / 7 / 8 / 10 32 or 64 bit
          Επεξεργαστής 2.0 GHz CPU
          Μνήμη 1 GB RAM
          Κάρτα Γραφικών 128 MB NVIDIA GeForce 6800 series or ATI Radeon X800 series or equivalent
          Χωρητικότητα 5 GB
          Ήχος DirectX Compatible Soundcard

          Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.