GameHorizon.gr

Tom Clancy’s: Rainbow Six Siege – Review

Πριν αρχίσω το review θα ήθελα να σας καταθέσω την άποψη μου για την “κατάντια” των First Person Shooter παιχνιδιών.

Σε αυτά τα παιχνίδια δράσης, ο παίχτης έχει ένα όπλο και αρχίζει να “θερίζει” τους εκάστοτε αντιπάλους, διαλέγοντας τον εξοπλισμό του ανάλογα με τον τρόπο που του αρέσει να σκοτώνει. Πιο συγκεκριμένα, το Multiplayer κομμάτι είναι αυτό που λατρεύει περισσότερο το κοινό των παιχνιδιών αυτών, αφού ο χρήστης νιώθει μεγαλύτερη ευχαρίστηση να σκοτώνει έναν πραγματικό αντίπαλο από ότι έναν κατευθυνόμενο από τον υπολογιστή.

Η απλότητα αλλά και συγχρόνως το ιδιαίτερο ενδιαφέρον αυτών των παιχνιδιών έχει αποδειχθεί ότι παθιάζει τον κόσμο. Δυστυχώς, μερικές εταιρίες το εκμεταλλεύονται παραδίδοντας τίτλους που δεν στέκονται επάξια σε αυτό το αγαπημένο είδος.

Παρ’όλα αυτά, πάντοτε, όσο καλά ή κακά είναι, τραβάνε το ενδιαφέρον του κόσμου. Στην βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών έχουμε γεμίσει από παιχνίδια αυτής της κατηγορίας χωρίς να έχουν ενδιαφέρον περιεχόμενο ή ακόμη χειρότερα είναι γεμάτα από τεχνικά προβλήματα.

Η Ubisoft, με εμπειρία σε ένα εξαιρετικό shooter, το Far Cry, καταφέρνει να παρουσιάσει ένα παιχνίδι αντάξιο των προσδοκιών του. Η νωθρότητα των Call of Duty τον τελευταίο καιρό, παρά την επιτυχία του Black Ops 3, και η αδιαφορία της EA στην τελειοποίηση ειδικά του Multiplayer κομματιού των Battlefield μπορεί να το ανεβάσει πολύ ψηλά σε αυτήν την λίστα των games. Το Rainbow Six Siege ανήκει στην κατηγορία των Action First-Person-Shooter παιχνιδιών με το concept του να αναφέρεται σε τρομοκρατικές επιθέσεις. Αυτές παίρνουν μέρος σε διάφορα μέρη του κόσμου και η Αντιτρομοκρατική καλείται να τις αντιμετωπίσει. Το παιχνίδι εστιάζει στο Online-Multiplayer κομμάτι και ιδιαίτερα στην τακτική και την ομαδικότητα των παιχτών. Είναι το πρώτο που καταφέρνει να συνδυάσει τα θετικά χαρακτηριστικά της πλειοψηφίας των υπόλοιπων παιχνιδιών της κατηγορίας. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι μια μίξη Swat 4, Battlefield: Hardline, Counter-Strike και Call of Duty, το γιατί θα το καταλάβετε στην συνέχεια.

Ας ξεκινήσουμε από το σημαντικότερο μειονέκτημα του παιχνιδιού. Το Rainbow Six Siege δεν προσφέρει κανένα mode εκτός σύνδεσης και, ειδικότερα, η μη ύπαρξη campaign δεν είναι και τόσο ευχάριστο γεγονός για όσους αρέσκονται σε παιχνίδια με πλοκή. Φυσικά η εταιρία δεν μας υποσχέθηκε κάτι τέτοιο, οπότε όσοι γνώρισαν το παιχνίδι ακόμη από τα trailers και την E-3 2015 όφειλαν να γνωρίζουν ότι δεν θα πιάσουν το συγκεκριμένο στα χέρια τους για να παίξουν το ενδιαφέρον story τους. Βέβαια, αν το παιχνίδι συνοδευόταν έστω από μία μίνι ιστορία, για να ικανοποιήσει τους παίχτες με λίγο διαφορετικά γούστα, σίγουρα θα άρεσε περισσότερο.

Όμως τι προσφέρει πραγματικά; Με το ξεκίνημα του προτρέπει τον χρήστη να παίξει κάποιες εισαγωγικές αποστολές που ονομάζονται Situations. Μέσω αυτών, γνωρίζει τι θα χρειαστεί να κάνει στα διάφορα modes του παιχνιδιού αλλά και τις ιδιαιτερότητες του κάθε χαρακτήρα που κάθε φορά επιλέγει ο παίχτης, για να αντιμετωπίσει τους αντίπαλους χαρακτήρες ή τους κατευθυνόμενους από τον υπολογιστή τρομοκράτες. Μετά τα Situations ο παίχτης μπορεί να επιλέξει τα υπόλοιπα 2 modes που είναι το Multiplayer και το Terrorist Hunt.

Το Terrorist Hunt δεν είναι τίποτε άλλο από αυτό που μαρτυρά ο τίτλος του, δηλαδή κυνήγι τρομοκρατών. Μια ομάδα 5 παιχτών ή ένας παίχτης μόνος του έρχεται αντιμέτωπος με τρομοκράτες που κατευθύνονται από τον υπολογιστή. Η ομάδα εφόδου δεν θα πρέπει να τους υποτιμά, αφού είναι καλά κρυμμένοι, και αν δεν ακολουθηθεί έξυπνη τακτική η αποστολή θα είναι σίγουρα αποτυχημένη. Εδώ, σκοπός των ειδικών δυνάμεων είναι να σώσουν κάποιον όμηρο, να αφοπλίσουν βόμβες ή να σκοτώσουν όλους τους αντίπαλους τρομοκράτες. Μπορεί επίσης να χρειαστεί να προστατέψουν κάποιον όμηρο από κύματα τρομοκρατών που προσπαθούν να τον σκοτώσουν. Εδώ το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα να επιλέξουμε το επίπεδο δυσκολίας των A.I αντιπάλων ανάμεσα σε Normal,Hard και Veteran ώστε οι παίχτες να κάνουν μεγαλύτερη την πρόκληση αλλά και περισσότερα τα κέρδη μετά την επιτυχία.

Το Multiplayer χωρίζεται σε απλό (Casual) και κατατακτήριο (Ranked), που εκτός από την διασκέδαση που προσφέρει ανάλογα με τις νίκες και τα σκορ δίνει στον κάθε παίχτη έναν βαθμό. Το Multiplayer είναι, εν ολίγοις, ένα Team Deathmatch 5 εναντίον 5, που κάθε φορά έχει και διαφορετικό objective. Συγκεκριμένα και σε αυτό το mode τα 3 objectives της μίας ομάδας, της Αντιτρομοκρατικής (που θεωρείται η επιτιθέμενη) είναι η διάσωση ομήρου, η αφόπλιση βόμβας ή η κατάληψη μιας περιοχής σε συγκεκριμένο χρόνο και για την αμυνόμενη, το ακριβώς αντίθετο. Όμως, αν η μία ομάδα εξουδετερώσει την άλλη δεν χρειάζεται να πετύχει το εκάστοτε objective. Πριν ξεκινήσει το Deathmatch οι ομάδες έχουν ένα μικρό χρονικό διάστημα να προετοιμαστούν, οι επιτιθέμενοι να στείλουν τα drone τους για να ανιχνεύσουν τις θέσεις των αντιπάλων και οι αμυνόμενοι να οχυρωθούν όσο πιο καλά μπορούν. Οι τελευταίοι τοποθετούν στις πόρτες, στα παράθυρα και στους τοίχους ειδικά προστατευτικά εμπόδια για να δυσκολέψουν το έργο των αντιπάλων τους. Για να είναι το παιχνίδι δίκαιο η κάθε ομάδα πρέπει να νικήσει έναν αριθμό γύρων, και μετά το τέλος αυτών οι δύο 5άδες αλλάζουν από επιτιθέμενους σε αμυνόμενους και το αντίστροφο. Και στις δύο περιπτώσεις, όμως, η συνεργασία μεταξύ των παιχτών είναι άκρως σημαντική αφού, αν δεν υπάρξει συνεννόηση μεταξύ της ομάδας, η ήττα δεν θα αργήσει να έρθει. Στα casual οι ομάδες πρέπει να νικήσουν 3 γύρους ενώ στο Ranked 4. Όσο καλύτερο σκορ κάνουν, τόσο περισσότερες ανταμοιβές έχουν, δηλαδή νίκες με σκορ 3-0 ή 4-0 προσφέρουν περισσότερα εμπειρία-xp και νομίσματα του παιχνιδιού.

Τα Experience Points ανεβάζουν επίπεδο τον παίχτη, κάτι που βοηθάει στο μεγαλύτερο εισόδημα (σε νομίσματα) αλλά και στο ξεκλείδωμα των κατατακτήριων παιχνιδιών. Συγκεκριμένα, χρειάζεται κάποιος να φτάσει 20 επίπεδο για τα παίξει. Τα νομίσματα είναι απαραίτητα για το customization των όπλων αλλά και για την αγορά των operator,για τους οποίους νομίζω ήρθε η ώρα να μιλήσουμε.

Οι Operators, λοιπόν, κάνουν την διαφορά ανάμεσα στους παίχτες. Ο καθένας νιώθει διαφορετικός παίρνοντας έναν διαφορετικό Operator. Οι Operators δεν είναι τίποτα άλλο από τους εκπαιδευμένους των ειδικών δυνάμεων που καταπολεμούν το έγκλημα όμως ο καθένας με διαφορετικό τρόπο. Παρμένοι από το FBI της Αμερικής, την SAS της Αγγλίας, την GIGN της Γαλλίας, την GSG 9 της Γερμανίας και την Spetsnaz της Ρωσίας είναι λογικό να διαφέρουν μεταξύ τους, δηλαδή ο καθένας τους διαθέτει διαφορετικά gadgets, όπλα και αμφίεση κάτι που τους κάνει ξεχωριστούς. Βεβαίως όλοι διαθέτουν κάποια κοινά μηχανήματα, όπως ένα αναγνωριστικό drone και έναν γάτζο για σκαρφάλωμα για τους επιτιθέμενους ακόμη και μετά την φάση προετοιμασίας, και για τους αμυνόμενους απεριόριστα barricades για τις πόρτες και 2 ατσάλινα ρολά για να ενισχύουν την αντοχή του τοίχου. Επιπροσθέτως να αναφέρουμε πως διαφορετικοί operators είναι διαθέσιμοι για την κάθε ομάδα, υπάρχουν 10 για τους επιτιθέμενους και 10 για τους Αμυνόμενους αλλά έχει ανακοινωθεί πως θα προστεθούν και άλλοι με το πρώτο expansion.

Οι χάρτες του παιχνιδιού είναι συνήθως κτήρια, είτε σπίτια που έχουν εισβάλλει οι τρομοκράτες, είτε σημαντικά κτίσματα όπως τράπεζα και προξενιό. Η διαφορά του όμως που το κάνει διαφορετικό από όλα τα άλλα παιχνίδια του είδους του είναι ότι σχεδόν τα πάντα καταστρέφονται! Τα πατώματα, τα ταβάνια, οι τοίχοι, οι πόρτες και τα παράθυρα μπορούν να σπάσουν ή ακόμη καλύτερα να ανατιναχθούν κάτι που δίνει στην ομάδα που εισβάλλει περισσότερες ευκαιρίες για να αιφνιδιάσουν τους αντιπάλους τους. Γι αυτό είναι σημαντικό η αμυνόμενη ομάδα να έχει οχυρώσει καλά τον χώρο που βρίσκεται το objective αλλά και να τοποθετήσει τις παγίδες που διαθέτουν κάποιοι operators στα σωστά σημεία ώστε οι επιτιθέμενοι να σκοτωθούν στην προσπάθεια τους να μπουν στο κτήριο.

Ας πάμε όμως σε έναν τομέα που είναι από πολλούς αμφιλεγόμενος για το Rainbow Six Siege, τον τεχνικό του τομέα. Ενώ καταφέρνει να κάνει τις μάχες ρεαλιστικές, με τους τρομερούς του μηχανισμούς, και παράλληλα η λεπτομέρεια στους πυροβολισμούς να κάνει την διαφορά, χάνει πόντους από χαζά glitch που μπορεί να κάνουν τον παίχτη μερικές φορές να μην μπορεί να κουνηθεί ή το drone του να βρεθεί εκτός πίστας.

Όσων αφορά τα γραφικά του, δεν υπερβαίνουν το «αρκετά καλά» αφού σε ένα Action παιχνίδι δεν θα ήταν απαραίτητο κάτι παραπάνω από. Δηλαδή, οι εσωτερικοί χώροι που παίρνουν μέρος οι μάχες είναι όμορφα σχεδιασμένοι, όπως και οι χαρακτήρες του παιχνιδιού.

Αυτό που «εξιτάρει» τον παίχτη είναι οι λεπτομερείς και οι συναρπαστικοί ήχοι, αφού, όπως είπαμε, στο παιχνίδι λαμβάνουν μέρος εκτός των πυροβολισμών, πολλές εκρήξεις, κάνοντας τις μάχες συνταρακτικές. Ακόμη, όμως, το παραμικρό άκουσμα είναι σημαντικό, ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι παίχτες από τους αντιπάλους τους.

Για τους κατόχους του παιχνιδιού να πούμε πως η Ubisoft έχει δώσει ήδη σε κυκλοφορία το Season Pass που προσφέρει 5% περισσότερα νομίσματα σε κάθε αγώνα, περισσότερα skins για όπλα και 7 ημέρες αποκλειστική διάθεση των νέων operators πριν την κυκλοφορία τους. Επίσης, εκτός της απλής έκδοσης, δόθηκε σε κυκλοφορία σε αρκετά κομμάτια η Art of Siege Edition (το unboxing της μπορείτε να το δείτε εδώ). Η δικιά μας κριτική αναφέρεται στην PS4 έκδοση, όμως κυκλοφορεί και για PC και Xbox One.

Πριν κλείσουμε, θα ήθελα να αναφέρω πως το παιχνίδι επιδέχεται βελτιώσεις που ελπίζουμε να έρθουν με το επόμενο Patch. Τελευταία, αξίζει να αναφερθεί πως η Ubisoft «έδεσε» αρμονικά ένα όμορφο θεματικό με ένα απολαυστικό gameplay, αλλά, δυστυχώς, κάποια μικρά λάθη και η βιασύνη στη σύνθεση αυτής της ιδέας που φαίνεται μέσα από το παιχνίδι, δεν άφησε το παιχνίδι να φτάσει την κορυφή.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Action
Platforms PC, Playstation 4, Xbox One
Αρ. παικτών 1,2-10
Εταιρία Ανάπτυξης Ubisoft Montreal
Εκδότης Ubisoft
Διάθεση Ubisoft
Ημ. Διάθεσης 1/12/15

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα 64bit Versions of Windows 7, Windows 8, Windows 10
Επεξεργαστής Intel Core i3 530 ή AMD FX 4100
Μνήμη 8 GB RAM
Κάρτα Γραφικών Nvidia GTX 460 ή AMD HD 5870
Χωρητικότητα 30 GB διαθέσιμος χώρος