GameHorizon.gr

Torment: Tides of Numenera – Review

Το από κάτω review αφορά την early access του Torment: Tides of Numenera και γράφτηκε Οκτώβριο του 2016. Αν το διαβάζετε ένα εξάμηνο+ αργότερα πιθανόν να μην ισχύουν πολλά από τα αρνητικά που θα αναφέρω.

Ξέρετε, καμιά φορά σας ζηλεύω εσάς τους κανονικούς παίκτες. Παίρνετε ένα ολοκληρωμένο, δοκιμασμένο προϊόν και το απολαμβάνετε με την ψυχή σας. Εγώ παίρνω μεν δωρεάν το game, αλλά το Early Access με σκοτώνει. Μου ζητάνε να κάνω review της Lacey Duvalle και μου πετάνε την 2μηνών έγκυο μητέρα της. Granted, I can work with that και ξέρω οτι απο’κει θα βγει αργά ή γρήγορα κάτι καλό, αλλά αυτό παιδιά δεν το λέτε προϊόν έτοιμο για την αγορά.

Story 

Τα Sagus Cliffs είναι μία μυθική πόλη στο 9th World, ένα σταυροδρόμι πολιτισμών στο οποίο θεωρητικά όλοι είναι ευπρόσδεκτοι, ιδρυμένο από ένα διάσημο μάγο ο οποίος στην αναζήτηση του για αθανασία απέκτησε την ικανότητα να μεταφέρει την συνείδησή του από σώμα σε σώμα, παρατώντας τα σώματα όταν τα βαριέται. Ο μάγος σύντομα απέκτησε την ονομασία The Changing God, και ενώ η ύπαρξη και οι γνώσεις του αποτέλεσαν σημεία κλειδιά στην ιστορία του Sagus Cliffs, η τάση του να ξεφορτώνεται σώματα όταν τα βαριέται, έχοντας διαγράψει οποιαδήποτε προσωπικότητα η ανάμνηση είχαν πριν τα κυριαρχήσει, τον έχει κάνει μισητό για πολλούς.

Tides of Numenera - Underbelly

 

Αυτό είναι πιθανό να είστε και εσείς, ο Last Castoff (castoffs λέγονται τα σώματα που έχει παρατήσει η συνείδηση του Changing God), με εσάς όμως συμβαίνει κάτι περίεργο. Με κάποιο τρόπο διατηρείτε αναμνήσεις του Changing God (αν και όχι δικές σας), ενώ το σώμα σας έχει αποκτήσει μια πανίσχυρη ικανότητα να θεραπεύει οποιαδήποτε πληγή, ακόμα και τις θανάσιμες. Ταυτόχρονα, το tattoo που σας σημαδεύει σαν castoff είναι τελείως διαφορετικό από τους υπόλοιπους του είδους σας, ενώ ένα τέρας γνωστό μόνο ως Sorrow κυνηγάει για κάποιο λόγο εσάς και τους υπόλοιπους castoffs.

 

Όσοι έχετε παίξει το Planescape Torment, του οποίου το Torment: Tides of Numenera είναι πνευματικός διάδοχος, μπορεί να αναγνωρίσετε πολλά από τα στοιχεία του σεναρίου (πάρα πολλά για να πω την αλήθεια) και σε ένα βαθμό να θεωρήσετε οτι το Tides of Numenera δεν είναι τόσο απόγονος του θρυλικού rpg όσο κλώνος. Να πω την αλήθεια, αρχικά και εγώ την ίδια εντύπωση είχα, αλλά αυτό φαίνεται να ήταν επιτηδευμένο από τους developers. Η διαφορά με το Planescape είναι οτι την ταυτότητά σας σαν Changing God το παιχνίδι την παρουσιάζει σαν ενδεχόμενο από τα 10 πρώτα λεπτά, αντί να την διατηρεί σαν το big twist, όπως έκανε το Planescape. Ο χαρακτήρας σας έχει την δυνατότητα να παρουσιάζει τον εαυτό του σαν τον Changing God στους κατοίκους των Sagus Cliffs, αν και ποτέ το παιχνίδι δεν κάνει ξεκάθαρο αν κάτι τέτοιο όντως ισχυεί, το οποίο με οδηγεί στο συμπέρασμα οτι κάποιο άλλο twist πρέπει να κρύβεται στην πορεία, το οποίο δυστυχώς δε θα το μάθω ακόμα λόγο του Early Access.

Tides of Numenera - Loading Screen

Όπως ο προκάτοχός του, το Tides of Numenera έχει την ιστορία του χαρακτήρα σας κυρίως στα παρασκήνια, με τα φώτα να πέφτουν στην εξερεύνηση του κόσμου και την ολοκλήρωση quest chains τα οποία σας έχουν να τρέχετε από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, με τις επιλογές σας να αλλάζουν αργά αλλά σταθερά τον κόσμο γύρω σας, ενώ ταυτόχρονα εσείς «νιώθετε» την πόλη σαν πραγματική και ζωντανή, αν και όχι στο βαθμό που νιώθατε το Sigil στο Planescape. Αυτό δεν το λέω για κακό όμως.

 

Το Sigil ήταν το σύμβολο του Planescape. Περισσότερο ακόμα και από τα Fallout, το Sigil ενέπνεε αποσύνθεση, ασχήμια και βρώμα που σύντομα τύλιγαν τον παίκτη. Η πόλη υπέφερε από υπερπληθυσμό, με άπειρους bandits, πόρνες και ιεροκήρυκες να τριγυρνάνε στους δρόμους, κουβαλώντας ο καθένας τι δική του μιζέρια και μόλυνση, η οποία προστίθονταν στο αηδιαστικό συνονθύλευμα της πόλης. Παρά την πληθώρα φανταστικών στοιχείων, το Sigil ήταν τόσο νατουραλιστικό που τελικά κατέληγε αληθοφανές, ένας κόσμος στον οποίο σίγουρα δε θα θέλατε να ζούσατε. Με τα Sagus Cliffs του Tides of Numenera όμως, ισχύει σχεδόν το αντίθετο. Αντί για λάσπη και ακαθαρσίες, οι δρόμοι είναι φτιαγμένοι από καθαρά πλακάκια, τα κτήρια παρά τους παλαβούς σχεδιασμούς τους έχουν φωτεινά και έντονα χρώματα, ενώ οι npc είναι συνήθως μαζεμένοι σε group δύο ή τριών ατόμων σε συγκεκριμένα σημεία, αφήνοντας την συντριπτική πλειοψηφία της πόλης έρημη σχεδόν, καμία σχέση με το πατείσμεπατώσε του Sigil. Αυτοί οι ζωντανοί χρωματισμού κάνουν τo Tides of Numenera όμορφο, με πολύ έντονο το ονειρικό στοιχείο. Αυτό θα το βιώσετε ιδιαίτερα στο Bloom, το ψηλότερο σημείο της πόλης, που θα έλεγα οτι είναι και το σήμα κατατεθέν των Sagus Cliffs.

Tides of Numenera - Funny Dialogue

Gameplay
Όσοι έχετε παίξει οποιοδήποτε παιχνίδι της Black Isle (τα πρώτα Fallouts και τα παιχνίδια δεύτερης έκδοσης του D&D) ξέρετε ήδη τι να περιμένετε. Για τους υπόλοιπους, έχουμε οπτική του κόσμου απο ψηλά, όχι σε τόση απόσταση όσο ένος strategy, απ’όπου ελέγχετε το party σας, με τη δυνατότητα zoom να υπάρχει για καθαρά αισθητικούς λόγους, καθώς δεν είναι πρακτικό. Τώρα, καθώς το Tides of Numenera ΔΕΝ είναι Dungeons&Dragons παιχνίδι, δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το D20 (20άπλευρο ζάρι) σύστημα του προηγούμενου Torment, οπότε τη θέση του παίρνει το σύστημα effort. Το effort χωρίζεται στα τρία κύρια stat σας (strength, speed, intelligence) και στην ουσία σας επιτρέπει να ξοδέψετε ενέργεια (αναπληρώνεται όταν κάνετε rest) για να αυξήσετε την πιθανότητά σας να πετύχετε σε μία πράξη. Για παράδειγμα σε ένα event που θα πρέπει να σπάσετε μια πόρτα, το παιχνίδι θα υπολογίσει βασική πιθανότητα επιτυχίας 50-55% και απο’κει και πέρα θα σας επιτρέψει να ξοδέψετε όσες σφαίρες effort strength θέλετε για να αυξήσει την πιθανότητα για περίπου 10-15% για την κάθε μία. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα δηλαδή, αν σας έχουν μείνει τρεις effort σφαίρες για strength, μπορείτε να ξοδέψετε τις δύο από αυτές για να ανεβάσετε την πιθανότητα επιτυχίας σας στα 85%.

 

Οι εν’λόγω σφαίρες (και πιθανότητες αντίστοιχα) μεταφέρονται ΚΑΙ στο combat, το οποίο μοιράζεται το ίδιο σύστημα effort, επιτρέποντάς σας να κάνετε πιο δυνατά και ακριβή hits ανάλογα με το πως θέλετε να χειριστείτε το effort σας. Αυτό δίνει ένα έντονο στοιχείο resource management στο παιχνίδι, καθώς τα σημεία για rest είναι σπάνια, οπότε αναγκάζεστε συνεχώς να υπολογίζετε πόσο σημαντική είναι για σας η επιτυχία του κάθε event. Εδώ να σημειωθούν δύο πράγματα. Ένα: Στις 5 ώρες που χρειάστηκα για να τελειώσω το διαθέσιμο περιεχόμενο του Early Access ΠΟΤΕ δεν συνάντησα κάποια αναγκαστική μάχη. Όλοι οι εχθρικοί χαρακτήρες μπορούσαν να μεταπειστούν από τον αρχικό διάλογο, οπότε μετά την πρώτη μάχη που έγινε στην αρχή του παιχνιδιού δεν εμπλάκηκα σε οποιαδήποτε βίαιη κατάσταση (crisis). Δύο: Για την ώρα τουλάχιστον, το combat του Tides of Numenera είναι BUGGY AS F@CK. Την εν λόγω πρώτη μάχη αναγκάστηκα να την επαναλάβω τέσσερις φορές μέχρι τελικά να καταφέρω να την skipπάρω τελείως μέσω ενός Intimidation check, καθώς το παιχνίδι κόλλαγε διαρκώς, ενώ σημειώνονταν αδικαιολόγητο lag.

Tides of Numenera

Technical
Το παιχνίδι είναι οπτικά όμορφο, παρόλο που από άποψη τεχνολογίας δεν είναι κάτι σημαντικό, αποτελώντας μία μίξη 2D backgrounds (ζωγραφισμένα με το χέρι παρακαλώ) και 3D μοντέλων χαμηλής ανάλυσης, που όμως δε θα σας χαλάσουν στο ελάχιστο, δίνοντας έναν έντονο αέρα νοσταλγίας. Ο τομέας του ήχου από την άλλη με απογοήτευσε ελαφρώς, καθώς η μουσική ήταν λίγο πολύ αδιάφορη, ενώ πέραν της εισαγωγής υπάρχει παντελής έλλειψη voice acting, η οποία σύντομα αρχίζει να φαίνεται. Δε ζητάω βέβαια ολόκληρες προτάσεις διαβασμένες όπως έκανε το Stein’s Gate, αλλά 2-3 αναγνωριστικές φρασούλες τουλάχιστον για τα κύρια μέλη του party θα έπρεπε να υπάρχουν. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το «Your voice is ambrosia!» του Baldur’s Gate ή το «Like a shadow I am…» του Planescape;

 

Tides of Numenera - Bloom

Το Bloom θα γίνει με διαφορά η αγαπημένη σας περιοχή στο Tides of Numenera.

Pros

  • Το σύστημα effort είναι πολύ ωραίο αφού το συνηθίσεις.
  • Υπέροχη αισθητική ονείρου από το design των Sagus Cliffs.
  • Το σενάριο προσφέρει μια αβεβαιότητα που έχουμε πολύ καιρό να δούμε σε παιχνίδι.
  • Όμορφα γραφικά και καμία μάχη δεν είναι αναγκαστική.
  • Πολύ humor σε μερικούς διαλόγους (ειδικά στον τύπο που σου κάνει μόνιμα upgrades).

Cons

  • Πολύ λίγο περιεχόμενο στο Early Access που έπαιξα εγώ, το Steam κατέγραψε 5 ώρες.
  • Η εισαγωγή είναι meeh και παντελής έλλειψη voice acting μετά από αυτήν.
  • Δεν έχετε ιδέα ποιά είναι τα junk items και ποιά τα χρήσιμα. Έχω την εντύπωση οτι κουβαλούσα πολύ σαβούρα χωρίς λόγο.
  • Για την ώρα το combat είναι πιο buggy και από bug που καβαλάει buggy.
  • Στη θεωρία ωραίο το effort system αλλά στην πράξη καταλήγετε να σπάτε το κουμπί του quickload από την πολύ χρήση. 

Final Verdict
Στην τωρινή κατάσταση Early Access του ξεχάστε το. 45 ευρώ για 5-6 ώρες?! Ούτε με σφαίρες. Αν όμως το review το διαβάζετε αφού έχει βγει από το early access τότε σκεφτείτε το σοβαρά. Είναι μια όμορφη μεταφορά παραδοσιακού rpg από παλιές εποχές η οποία έγινε από ταλαντούχους ανθρώπους και δουλεύει καλά και σήμερα.

 

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

Torment: Tides of Numenera

45
Torment: Tides of Numenera
7.45

ΙΣΤΟΡΙΑ

9/10

    ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ

    8/10

      ΜΟΥΣΙΚΗ

      6/10

        ΓΡΑΦΙΚΑ

        8/10

          Θετικά

          • Το σύστημα effort είναι πολύ ωραίο αφού το συνηθίσεις
          • Υπέροχη αισθητική ονείρου από το design των Sagus Cliffs
          • Το σενάριο προσφέρει μια αβεβαιότητα που έχουμε πολύ καιρό να δούμε σε παιχνίδι
          • Όμορφα γραφικά και καμία μάχη δεν είναι αναγκαστική
          • Πολύ humor σε μερικούς διαλόγους (ειδικά στον τύπο που σου κάνει μόνιμα upgrades)

          Αρνητικά

          • Πολύ λίγο περιεχόμενο στο Early Access που έπαιξα εγώ, το Steam κατέγραψε 5 ώρες
          • Η εισαγωγή είναι meeh και παντελής έλλειψη voice acting μετά την εισαγωγή
          • Δεν έχετε ιδέα ποιά είναι τα junk items και ποιά τα χρήσιμα. Έχω την εντύπωση οτι κουβαλούσα πολύ σαβούρα χωρίς λόγο
          • Για την ώρα το combat είναι πιο buggy και από bug που καβαλάει buggy
          • Στη θεωρία ωραίο το effort system αλλά στην πράξη καταλήγετε να σπάτε το κουμπί του quickload από την πολύ χρήση

          Πληροφορίες παιχνιδιού
          Genre RPG
          Platforms Steam
          Αρ. παικτών Single Player
          Εταιρία Ανάπτυξης InXile Entertainment
          Εκδότης InXile Entertainment
          Διάθεση Steam
          Ημ. Διάθεσης 26 Ιανουαρίου 2016
          Pegi 13+

          Απαιτήσεις παιχνιδιού
          Λειτ. Σύστημα Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 (64 bit)
          Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo or AMD equivalent
          Μνήμη 4 GB RAM
          Κάρτα Γραφικών NVIDIA GeForce GTX 260 or Radeon HD 4850 (512 MB VRAM)
          Χωρητικότητα 20 GB available space
          Ήχος DirectX Compatible Soundcard

          Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.