GameHorizon.gr

Witch Hunt Review & Survival Guide – Witches Get Stitches

Βρε καλό μου, βρε χρυσό μου… Γιατί με Unity ρε καρδούλα μου; Τόσες όμορφες engine υπάρχουν εκεί έξω για σένα Witch Hunt μονάκριβό μου, σε αυτήν την παρακατιανή έπρεπε να πας;

Όπως ίσως καταλάβατε από τη διακριτική εισαγωγή μου, το Witch Hunt είναι ένα παιχνίδι που μ’άρεσε, φτιαγμένο με μια engine που μισώ, αλλά που και πάλι κατάφερε να με κερδίσει. Πρόκειται για ένα first-person survival horror game, σε “θεωρητικά” open-world.

Story

Είστε ένας κυνηγός δαιμόνων με αίμα αγγέλου στις φλέβες σας και κάτι τέτοια. Το backstory έτσι κι αλλιώς δίνεται σε 1-2 προτάσεις a la Star Wars στην αρχή, και κατά τ’άλλα μόλις που αναφέρεται από τους npc στις λίγες voice-acted γραμμές του διαλόγου τους. Αυτό που κρατάτε εσείς είναι οτι παίζετε Monster Hunter σε ένα σκοτεινό δάσος, farmάροντας zombie και διάφορα είδη αντιπάλων, ενώ κυνηγάτε ταυτόχρονα ένα bossάκι που μπορεί να φάει πολύ ξύλο μέχρι να πέσει, και το οποίο σας κάνει stalk στα woods.

Το Witch Hunt μου θύμισε έντονα το Nosferatu για το PC (αυτό το πανάρχαιο first person horror που προτείνω σε κάθε λίστα Halloween. Ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια στο παιχνίδι (spoilers) είναι όταν μέσα σε όλη την ατμόσφαιρα σατανισμού και στο κυνήγι τις μάγισσας, βγήκα τυχαία από μια καμπίνα που είχα βρει, και είδα φάτσα κάρτα να με κοιτάει ένας μαύρος τράγος, με κέρατα and all. Όχι, δεν έκανε τίποτα. Όχι, δεν ήταν κάποιο κρυφό boss, ούτε δέχτηκα κάποιο μήνυμα ή οποιαδήποτε ένδειξη από το παιχνίδι οτι αναγνώριζε την παρουσία του. Ήταν απλώς ένας κατάμαυρος τράγος, και μια φανταστική ατμόσφαιρα που με έκανε να ανατριχιάζω.

Witch Hunt (4)

Ω να σου γαμή~…

Gameplay

Προφανώς όλη η έμφαση του Witch Hunt δίνεται στο κυνήγι και στο farming, με την κεντρική πόλη να λειτουργεί σαν το hub σας και τα woods σαν τα hunting grounds. Στην κεντρική πόλη βρίσκεται το κατάστημα με τα upgrades, το δήμαρχο που σας πληρώνει τα bounty για το κυνήγι σας και τον ιερέα που σας healάρει δωρεάν στο full (αν και δε σας γεμίζει mana). Από αυτά το πιο σημαντικό βέβαια είναι το shop, απ’όπου θα πρέπει να αγοράσετε όσο πιο γρήγορα γίνεται το bounty upgrade, καθώς και εκείνο που κάνει το loot σας να αξίζει περισσότερα λεφτά. Αγνοήστε bullets, σταυρούς κτλπ για την ώρα. Πριν φύγετε για τα woods, εξερευνήστε όσο μπορείτε την πόλη καθώς υπάρχουν μερικά valuables να βρεθούν.

Οι πρώτες σας επισκέψεις στο δάσος του WItch Hunt θα γίνουν χωρίς χάρτη και πυξίδα, το οποίο σημαίνει οτι δε θα έχετε ιδέα που είσαστε και που πηγαίνετε. Εδώ βρίσκεται όλη η ομορφιά του game. Χαμένοι στα στοιχειωμένα δέντρα, με undead να σέρνονται τριγύρω και κάθε θόρυβο να μπορεί να σημαίνει το βίαιο θάνατό σας, θα πρέπει να επιβιώσετε αρκετά ώστε να βρείτε όσο πιο πολύ loot γίνεται εκ του ασφαλούς. Περιττό να πω οτι η ατμόσφαιρα είναι όλα τα λεφτά (το βλέπετε και από τις εικόνες άλλωστε), και η αγωνία θα χτυπάει κόκκινο. Όσοι έχετε δει το Blair Witch Project, το παλιό, θα αναγνωρίσετε αμέσως τον πανικό του να είστε χαμένοι στα δέντρα, ενώ είστε σίγουροι οτι “κάτι” σας κοιτάει, έστω κι αν δε το βλέπετε.

Witch Hunt (3)

Man’s surprisingly useless best friend.

Οι εξορμήσεις σας στα woods (αφού μάθετε να θυμάστε από που ήρθατε), θα είναι σταδιακά προοδευτικές, κάνοντας μερικά βήματα παραπάνω κάθε φορά και ανακαλύπτοντας τα μυστήρια του δάσους, πριν επιστρέψετε στην πόλη για να κάνετε save και να αγοράσετε νέα upgrades. Είναι ένα πολύ οργανικό είδος εξερεύνησης, που πραγματικά εκτίμησα στο full, και με κρατούσε σε αγωνία κάθε φορά, που πιστεύω ήταν και το ζουμί του τίτλου. Ίσως προσέξατε οτι ανέφερα πώς πρέπει να γυρίσετε στην πόλη για να κάνετε save. Αυτό συμβαίνει διότι με εξαίρεση το travel από την πόλη στα woods και το ανάποδο, τα σημαία για save ΜΕΣΑ στα woods του Witch Hunt είναι μετρημένα στα δάχτυλα, και κοστίζουν mana κάθε φορά για χρήση. Mana που αποκαθίσταται μόνο σκοτώνοντας τέρατα. Καιιι δεδομένου οτι ΚΑΘΕ τέρας στο παιχνίδι είναι ικανό να σας σκοτώσει αν δεν ξέρετε πώς να το αντιμετωπίσετε (ακόμα και τα πιο απλά zombie)…

Για εμπειρία παρόμοια με το Witch Hunt, δοκιμάστε το Warhammer: Vermintide 2

 

Witch Hunt (2)

Συμβουλές επιβίωσης:

  1. Η καραμπίνα και το πιστόλι σας μπορούν να σκοτώσουν με ένα hit τους περισσότερους αντιπάλους, αλλά αυτό απαιτεί να τους πετύχετε με την πρώτη, σενάριο που δεν παίζει, ειδικά από τη στιγμή που έχουν φορτωμένη κάθε φορά μόλις μία σφαίρα, και μετά απαιτούν ένα απελπιστικά αργό reload. Χρησιμοποιήστε τα για sniping “αν” εντοπίσετε έναν αντίπαλο εξ’αποστάσεως (οι σφαίρες δεν παρεκκλίνουν καθόλου από την πορεία τους ανεξαρτήτως απόστασης), αλλιώς μην μπείτε καν στον κόπο.
  2. Παρόλο που αρχικά φαίνεται αυτοκτονικό, προτιμήστε αντίθετα το σπαθί για την εξόντωση αντιπάλων, και κάντε συνεχές backtracking, spamάροντας ταυτόχρονα το attack button. Είναι ένα ελαφρό abuse των mechanic, αλλά δεδομένου οτι τα περισσότερα τέρατα σας κάνουν με τα κρεμμυδάκια σε 1-2 hits και υπερέχουν αριθμητικά συνήθως δύο προς ένα… Όποτε σας εντοπίσει monster, πισωπατήστε κοιτώντας το και attack spam.
  3. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ μην προσπαθήσετε να τα βάλετε με τα boss πριν αποκτήσετε αρκετή εμπειρία στο fighting. Τα boss τριγυρνάνε τυχαία στα woods, αλλάζοντας τοποθεσία ανά μερικά λεπτά. Ο ήχος χτύπου καρδιάς είναι η μόνη ένδειξη οτι πλησιάζετε boss, οπότε με το που το ακούσετε μεταβολή & βάλτε φτερά.
  4. Αν αρχίσετε να ακούτε ψιθύρους μην πάτε γυρεύοντας. Μεταβολή και δρόμο. Αυτοί είναι οι whisperers, αντίπαλοι τους οποίους δεν μπορείτε να νικήσετε και οι οποίοι εξαφανίζονται αφού σας ρίξουν ένα hit. Το συγκεκριμένο hit θα σας φάει 100 mana (δηλαδή το μέγιστο). Για κάθε πόντο mana που δεν είχατε ήδη όταν σας επιτέθηκαν, θα χάσετε health αντίστοιχα. Κοινώς αν σας χτυπήσουν ενώ δεν έχετε καθόλου mana είναι instakill στο early και mid-game.
  5. Μην αποπειραθήτε lockpicking μέχρι να πάρετε το upgrade που αυξάνει το success chance τους. Απλώς σημειώσετε νοητά που βρίσκεται το chest που βρήκατε και κάντε μεταβολή.
  6. Με εξαίρεση τα σκυλιά, μπορείτε να ξεπεράσετε τους περισσότερους αντιπάλους σε ταχύτητα. Αν δείτε οτι δε σας παίρνει, δρόμο (βέβαια με αυτό ρισκάρετε να πέσετε πάνω σε άλλα τέρατα). Πιθανό να σκεφτείτε να το βάζετε στα πόδια ώστε να προλαβαίνετε να κάνετε reload τα όπλα σας. Κακή ιδέα. Απλώς παρατήστε τα καλύτερα.
  7. Τα totem είναι εντελώς άχρηστα, μην μπείτε καν στον κόπο να τα αγοράσετε.
  8. To monster-vision (δυνατότητα να δείτε ότι βλέπει το boss για 40 mana) είναι εντελώς άχρηστο, όλα τα δέντρα θα σας φαίνονται ίδια ακόμα και σε max ανάλυση.
  9. Τα boss δε γεμίζουν health, you do. Μπορείτε να τους ρίξετε ένα hit και μετά να γυρίσετε στην πόλη για ανεφοδιασμό, οι κόποι σας δε θα πάνε χαμένοι.
  10. Οι σταυροί είναι σαν νάρκες για bosses. Αφού ανακαλύψετε το cabin στα woods, που δρα ως το δεύτερο σημείο fast-travel για την πόλη, και τελειώσετε το farming των πιο βασικών upgrades, αρχίστε να αγοράζετε σταυρούς με το τσουβάλι και να τους τοποθετείτε στα woods. Ακόμα και αν εσείς έχετε φύγει κατά χιλιόμετρα, όταν το boss περάσει τυχαία από πάνω τους αυτοί θα του κάνουν damage.
  11. Το δεύτερο boss, η Witch, είναι invulnerable μέχρι να σκοτώσετε το treant (που δυστυχώς δεν ξεχωρίζει με τίποτα μέσα στα woods), και δυστυχώς θα κάνει homing σε σας, οπότε μην κάθεστε στο ίδιο σημείο για πολύ. Σκοτώστε monsters και μετά πίσω στην πόλη γρήγορα.
  12. Ο θόρυβος από την καραμπίνα τραβάει τα τέρατα της γύρω περιοχής.
  13. Αφού σκοτώσετε τον treant boss, αγοράστε παραπάνω σταυρούς απ΄οτι χρειάζονται για να σκοτώσετε την Witch. Αμέσως μετά από αυτήν ακολουθεί το τελικό boss, το Devil’s Child, και το παιχνίδι δε θα σας δώσει ευκαιρία να ξαναρχίσετε το farming για ανεφοδιασμό.
  14. Σκοτώστε όπως και δήποτε το Devil’s Child boss όσο είναι ακόμα νύχτα. Αν ξημερώσει θα μεταμορφωθεί στην τελική του form και το boss fight είναι αδικαιολόγητα δύσκολο. Στην αρχική του form 6 σταυροί είναι αρκετοί για να το ξεφορτωθείτε. Στήστε τους όλους δίπλα στη λίμνη, καθώς εκεί θα πάει όταν θα είναι η ώρα να μεταμορφωθεί.
  15. Το νερό μπορεί να σας σκοτώσει από υποθερμία. Μην πάτε για κολύμπι. Συνδυασμένο με αυτό: Στην πόλη υπάρχει μια λεκάνη με νερό, δίπλα στη γέφυρα που οδηγεί στα woods. Αυτοκτονήστε επίτηδες εκεί.
  16. Αποφύγετε το Monster Shout upgrade. Late game θα γίνει πολύ εκνευριστικό, διακόπτοντας σας το farming.

Technical

Το Witch Hunt είναι ένα οπτικό αριστούργημα όσον αφορά τα περιβάλλοντα. Τόσο η πόλη όσο και τα woods θα σας δημιουργούν ένα διαρκές συναίσθημα κλειστοφοβίας, παρόλο που βρίσκεστε σε ανοιχτό περιβάλλον, ενώ η απελπισία όταν αναπάντεχα χαθείτε στα woods είναι υπέροχη. Το παιχνίδι παίζεται με mouse&keyboard, ενώ όλα τα woods είναι ένας ενιαίος χάρτης (δύο στο σύνολο, μαζί με την πόλη). Αυτό σημαίνει οτι δεν υπάρχουν loading times όσο εξερευνάτε, αλλά και οτι το αρχικό loading πρέπει να καλύψει τα πάντα, κάνοντάς το σχετικά αργό.

Η αλήθεια είναι οτι αντιμετώπισα σχετικά χαμηλά frames στα full γραφικά όπου έπαιξα, αλλά από την άλλη το Witch Hunt δεν απαιτεί ιδιαίτερα αντανακλαστικά, οπότε δεν είχα κάποιο πρόβλημα. Αντίθετα με το περιβάλλον οι NPC είναι χάλι μαύρο, θυμίζοντας παιχνίδι του PS1, αλλά από την άλλη θα χαίρεστε τόσο όταν θα βλέπετε επιτέλους ανθρώπους πάλι, που δε θα σας πειράζει. Υπόψιν οτι δεν υπάρχουν in-game options, το οποίο σημαίνει οτι δεν μπορείτε δια μέσου εξερεύνησης να αλλάξετε ανάλυση ή κατι παρόμοιο.

Witch Hunt (5)

“ΣΟΚΟΛΑΤΑ?! ΣΟΚΟΛΑΤΑ?! ΣΟΚΟΛΑΤΑ!!!!”

Προφανώς δε χρειάζεται να το πω, αλλά ηχητικά το game σκίζει, με τα sound effects να δίνουν ρεσιτάλ αγωνίας και έντασης, ενώ τα ουρλιαχτά της Witch είναι το κάτι άλλο. Το παιχνίδι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει λίγο ποιοτικό voice-acting από τον πρωταγωνιστή, αλλά και πάλι είναι ικανοποιητικότατο στον ακουστικό τομέα. Προσωπικά πιστεύω οτι η Unity ήταν κακή επιλογή για το game, καθώς με τη Source θα μπορούσε να επιτευχθεί το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα χωρίς να θυσιάζονται τα 60 frames per second (ή έστω και τα 30).

Witch Hunt (1)

Final Verdict

Όσον αφορά το UI, τους NPC, τα χαμηλά frames του και τα άσχημα design choices όσον αφορά κάποιες λεπτομέρειες του gameplay, το Witch Hunt είναι indie, και αυτό φαίνεται. Από την άλλη, το παιχνίδι έχει φανταστική ατμόσφαιρα, απλό και ευχάριστο premise και εξαιρετική, οργανική εξερεύνηση, όλα συνοδευόμενα από πανέμορφα γραφικά που θα σας κάνουν να πατάτε το F12 ασταμάτητα. Πρόκειται για μοναδική εμπειρία, που προτείνεται σε όλους τους λάτρεις των horror.

Το Gamehorizon δίνει το thumbs up με επαίνους.

Μείνετε συντονισμένοι με το GameHorizon.gr για όλα τα νέα του Gaming, Anime, Gaming Gear αλλά και PnP. Μπορείτε να αφήσετε σχόλιο και να κάνετε Like για να υποστηρίξετε την ομάδα μας.

Gaming | eSports | Previews| Reviews | Anime | Events | Technology .

8.6

Γραφικά

9.0 /10

Ήχος

8.5 /10

Ατμόσφαιρα

9.5 /10

Gameplay

7.5 /10

Θετικά

  • Φανταστικό περιβάλλον.
  • Brutal bosses.
  • RPG στοιχεία.
  • Όλα τα λεφτά η ατμόσφαιρα.
  • Οργανικό gameplay.
  • Monster Hunter σε horror, essentially.
  • Οι πρώτες εξορμήσεις είναι όλα τα λεφτά.
  • Cat&Mouse gameplay όπου είστε και τα δύο.

Αρνητικά

  • Απαιτεί πολύ farming.
  • Το τελικό boss έχει πολύ bullsh!t.
  • Μέτριο UI.
  • Κάποια άχρηστα items & upgrades.

Πληροφορίες παιχνιδιού
Genre Horror, Survival
Platforms PC
Αρ. παικτών Single Player
Εταιρία Ανάπτυξης Andrii Vintsevych
Εκδότης Andrii Vintsevych
Διάθεση Steam
Ημ. Διάθεσης 3 Σεπτεμβρίου, 2018

Απαιτήσεις παιχνιδιού
Λειτ. Σύστημα Windows Vista, 7, 8, 10 (64-BIT Required)
Επεξεργαστής Intel Core i5-2500k
Μνήμη 6 GB RAM
Κάρτα Γραφικών NVIDIA GeForce GTX 780 (3GB) / AMD R9 290 (4GB)
Χωρητικότητα 5 GB διαθέσιμος χώρος

Δημιουργός των Ayumi (+ enhanced edition), Broken Reality, The Devil Inside, Rot: A kinetic novel, ο Σταύρος ασχολείται από μικρή ηλικία με το gaming και το game development. Sucker για θρίλερ και το Cthulhu Mythos, θέλει να μοντερνοποιήσει πολλά στοιχεία του τελευταίου και να το ξαναφέρει στη mainstream horror κοινότητα.