Συνεντευξη με το δημιουργο του Phobos Subhuman

Smiley face

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η διαδικασία για τη δημιουργία ενός video game; Μαζί μας ο Βασίλης Κουτσούκος, δημιουργός του Phobos Subhuman, ο οποίος θα μοιραστεί τη δική του εμπειρία.

Ποιοι είναι οι δημιουργοί του Phobos Subhuman;

Το Phobos Subhuman άρχισε σαν ιδέα και σενάριο από τον Βασίλη Κουτσουκο, Computer Graphics Artist το 2018. Στη συνέχεια ιδρυσε την εταιρεία Underdog Virtual. Λίγους μηνες αργότερα μπήκε σαν συνέταιρος ο Νικος Εμμανουηλίδης, επίσης 3D artist. Η ομάδα της Underdog φτιάχτηκε από το 2019 και έκτοτε έχουν προστεθεί κάποια άτομα. Τωρα, για την υλοποίηση του Phobos δουλευουν 8 άτομα core team και 3 free lancers.

Πότε και πως ήρθε η ιδέα για τη δημιουργία του παιχνιδιού;

Καθως το σενάριο ήδη υπήρχε από τον Βασίλη Κουτσούκο, ο Βασίλης και ο Νικος θεώρησαν το project υλοποιήσιμο καθώς οι δυνατότητες των μηχανών είχαν ανέβει αρκετά και ήταν ήδη σε πολύ γρηγορο ρυθμό ανάπτυξης. Ετσι στα τέλη του 2018 ξεκίνησε το project full time.

Phobos Subhuman

Phobos Subhuman

Όσον αφορά την ιστορία, πως συνδέεται η αρχαία Σουμερία με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών όπως αυτή της τεχνητής νοημοσύνης;

Οι Σουμεριακές ταμπλέτες περιγράφουν στη γλώσσα cuneiform πολλά και διάφορα τα οποία θεωρουνται κρυφη γνωση της ανθρώπινης ιστορίας. Μια από αυτές είναι η ανάπτυξη του είδους των ανθρωπων, την ανάπτυξη του Homo Sapiens δηλ. από άλλο είδος, ως υποδεέστεροι βοηθοί.

Γιατί επιλέξατε την Αθήνα και το Φόβο ως βασικές τοποθεσίες του παιχνιδιού;

Το Φόβο διότι μια πηγή έμπνευσης είναι το Phobos 2 probe, που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς το 1989 και την Αθήνα ως παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί σε μια μοντέρνα πόλη στο παιχνίδι. Επίσης λόγω κάποιων κρυφών αρχαίων ελληνικών περγαμηνών.

Phobos Subhuman

Phobos Subhuman

Πως με όλη την δύσκολη οικονομική κατάσταση καταφέρατε να κάνετε το Phobos Subhuman αληθινό και τι άλλες δυσκολίες αντιμετωπίσατε;

Η αλήθεια είναι ότι ήταν πολύ δύσκολο εγχείρημα. Αντιμετωπίσαμε πάρα πολλές δυσκολίες, δεν είχαμε καμία κρατική ενίσχυση, ούτε οικονομική ενίσχυση από κάπου. Όλο το μεγάλο αυτό ποσό, είναι από εμάς και φυσικά το ρίσκο που έχουμε πάρει είναι τεράστιο. Ωστόσο το χαιρόμαστε γιατί είναι ένα πολύ ωραίο και πρωτότυπο εγχείρημα. Ασφαλώς ελπίζουμε σε κέρδος προκειμένου να συνεχίσουμε.

Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του Phobos Subhuman δουλέψατε σε άλλα projects; Αν ναι, μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτές;

Ναι έχουμε δουλέψει σε 3 εξωτερικά projects αυτά τα τρια χρόνια ανάπτυξης του παιχνιδιού. Το ένα είναι για την Εθνική τράπεζα (διαδραστική 3D αναπαράσταση), το άλλο λέγεται Endix και είναι μια διαδραστική περιήγηση σε gaming expo – multiplayer και επίσης ένα μικρό multiplayer FPS. Τωρα έχουμε πάρει και ένα καινουριο project για τη Eurobank.

Phobos Subhuman

Phobos Subhuman

Πόσα προγράμματα χρειάστηκαν για τη δημιουργία του παιχνιδιού; Ποιο είχε τη μεγαλύτερη δυσκολία και γιατί;

Το βασικό software φυσικά είναι η Unreal Engine 4. Επίσης 3D Studio Max, Blender, Character Creator 3, Zbrush, Substance Painter, Houdini, Motion Builder και κάποια μικρά ακόμα. Ολα έχουν δυσκολίες σε κάποιες λεπτομέρειες, μέχρι να τις πετύχουμε. Θα έλεγα ότι τα δυσκολότερα είναι το morphing, lip synch ( σε Character Creator και Motion Builder) η ομιλία και οι εκφράσεις προσώπου δηλαδή καθώς και τα visual effects σε Houdini.

Τι είδους άτομα χρειάζεται ένα παιχνίδι για να δημιουργηθεί; Σε ποιες θέσεις χρειάζεται να εργαστούν;

Χρειάζονται αρκετές ειδικότητες. Οι artists ειναι οι καλλιτέχνες που θα δημιουργήσουν το περιβάλλον και τους χαρακτήρες, οι animators την κίνηση και τις εκφράσεις, οι VFX artists τα νερά, φωτιές, εκρήξεις κλπ., οι programmers τον κώδικα (combat systems, AI, optimization κ.α.), sound designer για τα ηχητικά, music composer για τη μουσική.

Phobos Subhuman

Phobos Subhuman

Σκέφτεστε να αναπτυχθείτε και σε κονσόλες; Το διεθνές κοινό των κονσολών είναι εξίσου μεγάλο όσο αυτό του PC.

Ναι το σκεφτόμαστε για κονσόλες διότι ο τύπος του παιχνιδιού έχει μεγάλο κοινό σε κονσόλες αλλά είναι και διαφορετική εμπειρία για πολλούς από ότι στο PC.

Ποια είναι τα πλάνα σας τώρα, για το παιχνίδι;

Τωρα θα κυκλοφορήσει το Alpha Demo μας από το οποίο ελπίζουμε να πάρουμε χρήσιμο feedback, αλλά και να πάρει η κοινότητα μια ιδεά για τον κόσμο του παιχνιδιού και στη συνέχεια μπαίνουμε στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης του Beta Version.

Προσθέστε το παιχνίδι στην Steam Wishlist σας για να ενημερωθείτε όταν κυκλοφορήσει το Demo.

Ευχαριστούμε πολύ τον Βασίλη, που μας παραχώρησε την συνέντευξη και ευχόμαστε σε αυτόν και την ομάδα του καλή επιτυχία με το Phobos Subhuman. Ανυπομονούμε για την κυκλοφορία του Demo.

1

Video of the day

Latest Partnership

Recent Posts