Valve: Οι modders πρέπει να πληρώνονται

Smiley face

Νομίζατε πως είχε τελειώσει αυτή η ιστορία, έτσι;

Σίγουρα θυμάστε τον Απρίλιο του 2015, τότε που η Valve έκανε την μεγάλη κίνηση τεραστίων διαστάσεων γκάφα που έπρεπε να πληρώνουμε για να κατεβάζουμε mods. Δεν πήγε καλά, όπως ήταν αναμενόμενο, με το The Elder Scrolls V: Skyrim να είναι το πρώτο παιχνίδι που εφαρμόστηκε η νέα για την εποχή, λειτουργία. Ευτυχώς, η Valve κατάλαβε την γκάφα της, αξιοποίησε τις απόψεις που έστελνε η κοινότητα (σίγουρα πλημμύρησαν στα mail) και το σχέδιο αποσύρθηκε σε μόλις τέσσερις μέρες.

Πολύς κόσμος πίστεψε πως η πληρωμή των modders ερχόταν σε αντίθεση με το πνεύμα του modding. Σαν εναλλακτική για την τιμολόγηση των mods, πολλοί πρότειναν μια μορφή δωρεάς για τους modders του Steam Workshop. Άλλοι, με πολλούς γνωστούς modders να έχουν την ίδια σκέψη, ισχυρίστηκαν πως η κατανομή των εσόδων για δημιουργούς δημοφιλούς περιεχομένου που υπήρχε χρόνια, ήταν πλέον ασύμφορη.

“Υποτιμήσαμε τις διαφορές μεταξύ των προηγούμενων επιτυχημένων μοντέλων κατανομής εξόδων, και της προσθήκης mods επί πληρωμή στο workshop του Skyrim“, είχε γράψει ο Alden Kroll της Valve. “Καταλαβαίνουμε πολύ καλά τις κοινότητες των παιχνιδιών μας, αλλά δεν ήταν καλή ιδέα να εμπλακούμε στην ήδη καθιερωμένη και ήδη υπάρχουσα κοινότητα του Skyrim. Πιστεύουμε πως αυτό μας έκανε να χάσουμε τους στόχους μας, αν και νομίζουμε πως υπάρχει κάποια χρήσιμη λειτουργία εδώ”.

Σχεδόν δυο χρόνια μετά, η Valve άρχισε ξανά να μιλάει για πληρωμή των modders.

Σε μια συνέντευξη που δόθηκε στα γραφεία της Valve, ο τιτάνας Gabe Newell εξέφρασε την πρόθεση της εταιρίας να κάνει μια δεύτερη προσπάθεια στο modding επί πληρωμή στο Steam, κάποια στιγμή στο μέλλον. Ο Newell μίλησε γενικά για το πόσο σημαντικό είναι για το Steam να παράγει χρήσιμες πληροφορίες για τους δημιουργούς και τη δουλειά τους.

“Κατά μια έννοια, θέλετε να έχετε καλό SNR (Signal to Noise Ratio) για το πως η κοινότητα θα δώσει σήμα στους δημιουργούς και να τους πει “Ναι, κάντε κι άλλο από αυτό”. Ή “Σας παρακαλώ, μην βγάλετε άλλα από αυτά”. Και οι modders δημιουργούν πολλά πράγματα που αξίζουν αμοιβή, και πιστεύουμε πως πρέπει οπωσδήποτε να τους αποζημιώσουμε. Δημιουργούν αξία και ο βαθμός που δεν αποζημιώνονται είναι σαν bug στο σύστημα, σωστά; Απλά βάζει θόρυβο εκεί”, είπε ο Newell. “Θέλετε να έχετε αποτελεσματικούς τρόπους, έτσι ώστε οι άνθρωποι που δημιουργούν αξία, να είναι και εκείνοι στους οποίους θα καταλήγει το χρήμα”.

Ο Newell συνέχισε, παραδεχόμενος πως η πρώτη απόπειρα της Valve για τα mods επί πληρωμή, ήταν κάτι το επώδυνο για την εταιρία. “Η κατάσταση με το Skyrim ήταν ένα χάλι. Δεν ήταν το σωστό μέρος για να ξεκινήσουμε, και κάναμε κάποια αδέξια, χαζά πράγματα όσον αφορά στο πως το παρουσιάσαμε. Ο Erik Johnson είπε να κάνουμε πίσω για την ώρα, αλλά η βασική ιδέα της ανταμοιβής όσων φτιάχνουν καλό υλικό για την κοινότητα, είναι κάτι το σημαντικό, σωστά; Ο βαθμός στον οποίο η Valve συνεισφέρει στην απόδοση του συστήματος, είναι ένας τρόπος να προσθέσουμε αξία στο σύστημα σαν σύνολο. Οπότε, πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να το κάνουμε με ένα τρόπο που θα αφήσει τους πελάτες ευχαριστημένους και τους δημιουργούς χαρούμενους επειδή το σύστημα θα είναι λογικό και θα ανταμείβει τους σωστούς ανθρώπους για τη δουλειά που κάνουν”.

Η Valve συνεχίζει να πληρώνει modders, δημιουργούς χαρτών και μοντελίστες για τη δουλειά τους στα Team Fortress 2, CS:GO, και Dota 2.

Ο Newell δεν είπε πολλά για το τι θα κάνει διαφορετικά η Valve στο μέλλον, αλλά θα ήταν έκπληξη αν η δεύτερη απόπειρά τους ήταν συνδεδεμένη με ένα μεγάλο παιχνίδι και μια καθιερωμένη modding σκηνή, όπως το Skyrim.

 

0

Video of the day

Latest Partnership

Recent Posts