χαρακτήρες Περιπετειώδης ζωή και Θάνατος

Smiley face

Η παρακάτω σκέψη έχει έρθει πολλάκις στο μυαλό των παικτών κάποιου tabletop RPG.Ε ίναι οι ώρες που οι χαρακτήρες δεν είναι μόνο τα νούμερα στο character sheet. Αντ’αυτού είναι οντότητες γεννημένες από τη φαντασία των παικτών.

“Η μέρα για το νέο adventure ξεκινάει. Ήρθε η ώρα για τη δημιουργία χαρακτήρα…!”

χαρακτήρες Περιπετειώδης ζωή και Θάνατος

Το πρώτο στοιχείο για το οποίο θα μιλήσουμε σήμερα, είναι η γενεσιουργός δύναμη της φαντασίας ενός παίκτη. Στη διαδικασία συντελούν τόσο ο χαρακτήρας, όσο και τα ερεθίσματα που έχει δεχθεί από βιβλία, ταινίες, σειρές, comic κ.ο.κ.. Οι φάσεις που θα περάσει στην παικτική ζωή του είναι δύο, αυτή του άπειρου και εκείνη του έμπειρου. Οι άπειροι παίκτες τείνουν να δημιουργούν τους χαρακτήρες σύμφωνα με τον δικό τους χαρακτήρα ή επηρεασμένοι από ένα φανταστικό τους πρότυπο. Η πιο έμπειροι, από την άλλη, προτιμούν να δημιουργούν πιο ανεξάρτητες ιδέες, γεννημένες από το ενδιαφέρον τους για το role-play ενός συγκεκριμένου χαρακτήρα. Σημαντικός παράγοντας είναι και το πόσο ανήκει κανείς στην κατηγορία του powergaming, οπότε και θα κάνει μια σχετικά βελτιστοποιημένη επιλογή.

χαρακτήρες Περιπετειώδης ζωή και Θάνατος

Αμέσως μετά, η σκέψη οδεύει στo λεγόμενο background, το παρελθόν, δηλαδή, του ήρωα, πριν ξεκινήσουν οι περιπέτειές του. Όποια και αν είναι η εποχή που ζει (μεσαιωνικό ανάλογο, βικτοριανή εποχή, σύγχρονος κόσμος κ.λπ.) η ζωή του κατοπτρίζει τα πρότυπα της. Έτσι οδηγούμαστε σε αγρότες που έμαθαν να χειρίζονται σπαθιά, Hobbits που ήθελαν να φύγουν από το Shire, χωρικούς που μετατράπηκαν σε βαμπίρ, ή ακόμα και μερικούς ντετέκτιβ που άρχισαν να μαθαίνουν για τον Μύθο του Cthulhu. Αντικατοπτρίζεται λοιπόν η ανάγκη ενός απλού ανθρώπου να ξεφύγει από την καθημερινότητα, να ζήσει καταστάσεις βγαλμένες από όνειρο, πολλές φορές να ικανοποιήσει τα ίδια του όνειρα σε έναν φανταστικό κόσμο.

Συνεχίζοντας την απόπειρα κατανόησης της έννοιας του player character, ο δρόμος μας οδηγεί στα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ίδιου του παιχνιδιού. Κάθε (σχεδόν) λεπτό οι ήρωες καλούνται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις. Αυτές ποικίλουν, από απλά καθημερινά προβλήματα σε εξωπραγματικά σενάρια που δε χωράει σε ένα κοινό νου. Παρατηρούμε, λοιπόν, πως μέσα από εξιστόρηση ωθείται στα όρια του το ανθρώπινο μυαλό. Μέσα από αυτή τη τριβή δημιουργείται και το δέσιμο μεταξύ παίκτη και χαρακτήρα. Ένα δέσιμο μοναδικό, που δε μπορεί να περιγράψει κάποιος με απλά λόγια. Απλά κανείς δε θέλει να αποτύχει, ούτε να δει την ιστορία να παίρνει την κάτω βόλτα. Έτσι, γίνεται πιο προσεκτικός αλλά και πιο αποτελεσματικός ταυτόχρονα.

χαρακτήρες Περιπετειώδης ζωή και Θάνατος

Εμβαθύνοντας στα παραπάνω, σκεφτόμαστε πως ο καθένας έχει και έναν αγαπημένο χαρακτήρα. Όλοι μας έχουμε παίξει εκείνον τον χαρακτήρα που κατάφερε να επιβιώσει για μήνες. Εκείνον που δεν τον buildάραμε optimal αλλά δε μας πειράζει. Τον χαρακτήρα για τη ζωή του οποίου κύλισε κρύος ιδρώτας στο μέτωπό μας. Οι δεσμοί, λοιπόν, με τη φανταστική αυτή οντότητα είναι τόσο δυνατοί που ένα άτομο “έξω από τον χορό” δε μπορεί να αντιληφθεί. Είναι η μαγεία του RPG που σε ταξιδεύει και δημιουργεί συναισθηματικές αλληλεπιδράσεις με, φαινομενικά, ένα κομμάτι χαρτί. Ένα κομμάτι χαρτί που για κάποιους είναι κομμάτι του εαυτού τους.

Έχοντας αναλύσει το adventuring life, ήρθε η ώρα να σκεφτούμε πως διαχειρίζεται κανείς το θάνατο. Αν δε παίζετε ένα horror setting, το να πεθάνει κάποιος ήρωας δεν αποτελεί καθημερινό γεγονός. Προφανώς, ούτε ο Game Master σας είναι συμφιλιωμένος με αυτή την ιδέα. Δε πρέπει να ξεχνά κανείς πως η ιστορία γράφεται από τις πράξεις των χαρακτήρων και η απώλεια ενός είναι σημαντική. Έτσι, είναι προφανές πως ένα τέτοιο συμβάν είναι σα να κόπηκε μια κλωστή ανάμεσα σε παίκτη και χαρακτήρα. Το σοκ που ακολουθεί είναι τραυματικό. Μπορεί να περιγραφεί ως απώλεια ενός μέρους της προσωπικότητας ενός ανθρώπου.

χαρακτήρες Περιπετειώδης ζωή και Θάνατος

Πρέπει να δοθεί χρόνος να γίνει αποδεκτό και να μπορέσει το party να συνεχίσει. Όλοι ξέρουν πως μια ζωή γεμάτη περιπέτειες έχει και τους κινδύνους της. Πρέπει να σημειωθεί, ότι είναι υγιές να χάνονται μερικοί ήρωες στη πορεία του παιχνιδιού (ίσως) για την σωστή απεικόνιση της πραγματικότητας. Η ζωή είναι μικρή και δεν πρέπει να παίζουμε με την τύχη μας, κάποια στιγμή θα βιώσουμε τα αποτελέσματα.

Συνοπτικά, ο ακρογωνιαίος λίθος ενός tabletop role playing game είναι το σύνολο των χαρακτήρων των παικτών. Είναι ταυτόχρονα οι πρωταγωνιστές και το κοινό της αφήγησης του Game Master. Σε αυτό το πλαίσιο, η ζωή τους έχει αρχή, μέση και τέλος. Είναι το πιο δημιουργικό κομμάτι του παιχνιδιού, από την πλευρά των παικτών.

χαρακτήρες Περιπετειώδης ζωή και Θάνατος

Υ.Γ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτό το μικρό groupάκι ηρώων είναι ικανό να αλλάξει έναν ολόκληρο κόσμο με τις περιπέτειές τους!

0

Video of the day

Latest Partnership

Recent Posts